Vietnam - Vejret
Fra : Dorrit Hopballe

Dato : 25-02-02 22:14

Vietnam i november 2002
Vi er en lille rejsegruppe, der skal til Vietnam først i november 2002. Vi
havde egentligt tænkt os noget med CentralVietnam kombineret med
Nordvietnam, men nu dropper vi nok Centralvietnam da vi læser at det er
regntid - er dette korrekt, og hvor meget regner det. Er der nogen der har
erfaringer med f.ex. Hue og vejret?
Kan vi få en 4-5 dage til at gå i Hanoi eller kan andre byer kobles på?

Gode råd modtages m.h.t. Vietnam i november 2002.

Hilsen
Dorrit Hopballe

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 26-02-02 22:16

Når i er i Hanoi i nogle dage vil jeg foreslå i tager på en tur til HALLONG
BAY nær den kinesiske grænse.
Det er en fantastisk sejltur på 1 dag. Rejsen fra Hanoi tager ca. 3 timer.
Mvh
Kurt
Dorrit Hopballe <doho@dsa-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a5e9g7$pfs$1@sunsite.dk...

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 27-02-02 08:00

Jeg har rejst gennem Vietnam i november. Det eneste sted det regnede var i
Hué og Hoi An.
Du kan studere vejstatistikkerne på bl.a. 49 lokaliteter i Vietnam på
http://www.weatherbase.com
Du vil kunne konstatere, at det generelt regner mest i det centrale Vietnam,
og mest i okt.-nov.
Men husk. Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning.

mvh
Claus

Fra : Mads

Dato : 28-02-02 21:00

Jeg rejste gennem hele Vietnam i regntiden for to år siden. Det regnede
så'n nogenlunde jævnt meget over det hele. Dog var der tale om meget
intensiv regn i meget kort tid - og varmen taget i betragtning, var det
faktisk helt rart lige at blive kølet lidt af i de 2 gange 15 minutter
det regnede hver dag.
Regn i Vietnam er no problemos. De sælger tynde poncho-agtige regnslag
på hvert et gadehjørne for 2 kroner. Sandaler kan dog anbefales- de
tørrer hurtigere end sko (og så kilder det så dejligt når kakerlakkerne
piler hen over tæerne om aftenen)

Hanoi er et fedt sted, forresten. I kan sagtens bruge 4-5 dage der. Vi
havde kun tre dage, hvilket var alt, alt, alt for lidt. Hué er en lidt
mærkelig by, men hvis jeg ikke husker meget galt, er det der kejserens
gamle tempel ligger og det bør ikke misses.

-mads