Hvornår skal man købe? Hvad skal jeg købe?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-02-02 21:59

Hvornår skal man købe?
Jeg står for at skal købe nyt grafikkort, og regner med at det bliver
GeForce 2/3 til omkring 1500 kr. Men spørgsmålet er hvornår jeg får
mest ud af at købe. Det er noget med at GeForce 4 snart udkommer/er
udkommet, og så falder de andre jo i pris. Får jeg noget ud af at
vente en halv til en hel måned endnu, eller noget i den stil?

Hvad skal jeg købe?
Nå nu jeg beslutter mig for at købe, gør det ikke noget hvis prisen
ligger lidt under 1500 kr. Jeg skal bruge kortet til spil, sammen med
en Athlon XP 1700+ og 512 MB DDR. Når jeg siger at jeg skal bruge det
til spil, betyder det ikke at det er det eneste, men det er grunden
til at jeg skifter. Jeg spiller højst 5% af den til jeg har computeren
tændt, så endnu vigtigere er det at kortet er *_stabilt_* med *fed* og
_understreget_ skrift. Hvad kan I anbefale? Skal ikke nødvendigvis
være GeForce, hvis der er andre kort der er bedre/mere stabile. Jeg
vil bare have et kort jeg bliver glad for, som mit gamle Diamon Viper.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Ploink

Dato : 25-02-02 22:09

Har du brug for det så køb, måneden efter kommer der noget nyt igen. hvis
jeg må komme med et forslag så køb Hercules Prophet 4500 kyro II
har jeg selv, billigt og godt, slår alle mx-kort=de fleste geforce2 kort og
koster kuns en tudse.
mvh Ploink

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-02-02 22:24

On Mon, 25 Feb 2002 22:08:50 +0100, "Ploink" <Ploink@12move.dk> wrote:

> [...]
>jeg må komme med et forslag så køb Hercules Prophet 4500 kyro II
>har jeg selv, billigt og godt, slår alle mx-kort=de fleste geforce2 kort og

Det vil jeg overveje, tak, men jeg venter lige med det, for at se om
andre har noget at sige.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Óðin

Dato : 26-02-02 09:57

> Det vil jeg overveje, tak, men jeg venter lige med det, for at se om
> andre har noget at sige.

Jeg står lidt i samme situation som dig, og jeg vil vente til folk begynder
at købe Geforce4, hvor jeg regner/håber på at GF3'erne falder en del i pris.
For tiden koster et GF3 Ti500 det samme som et GF4 Ti 4400, hvilket jo er
totalt urimeligt, der er da ingen der vil købe et GF3 Ti500 til den pris
længere, når man kan få GF4 Ti4400 til samme pris. Førstnævnte håber jeg vil
falde en 1000,- kr. i pris. plz.

Mvh.

Óðin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-02-02 10:25

On Tue, 26 Feb 2002 09:57:16 +0100, "Óðin" <grynheim@online.no> wrote:

> [...]
>længere, når man kan få GF4 Ti4400 til samme pris. Førstnævnte håber jeg vil

Det er klart, at hvis det kræver at jeg venter i en måneds tid for at
det falder meget i pris, så gør jeg det. Med der er jo også grænser :)
Hvor lang tid regner du/I med at der går før det falder til den pris
du taler om (ca. 1000,-)?

--

Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-02-02 11:14

> [...]

>jeg må komme med et forslag så køb Hercules Prophet 4500 kyro II
>har jeg selv, billigt og godt, slår alle mx-kort=de fleste geforce2 kort og

Men det understøtter "kun" AGPx2, hvor meget har det at sige?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Ploink

Dato : 26-02-02 18:02

agp 2 / agp 4 , har ingen betydning, kortets ydelse i frames kontra andre
kort, det er vigtigt.
ligeså pris / ydelse, Behov / Pengepung.
Du kan vente til du bliver grøn / gror mos på ryggen, som sagt før har du
behov, lyst, råd så køb nu, det bliver ikke billigere, så husk lige på at
Herculesén har TV-out.