Danske One Hit Wonders
Fra : Niels Overgård

Dato : 25-02-02 20:54

Hej
Foranlediget af 80'er OHW tråden, blev jeg inspireret til at starte en ny,
omhandlende danske one hit wonders.

1. Al Agami- Deep undercover
2. Lucas- Lucas with the lid off
3. Henrik Strube- Hold om mig
4. Nice Little Penguins- Flying
5. Pockets- I won't be there anymore
6. Sticks'n'fire- Stop that train
7. ETA- Casual sub (Burning Spear)
8. Me, she and her- I count the minutes
9. Nina Forsberg- Freewheelin'
10. Her personal Pain- Touch
11. Dieters Lieder- Dig og mig'
12. Mek Pek Party Band- Ska beat
13. Det Neodepressionistiske Danseorkester- Det ka' vi da godt prøve
14. Naïve- Marble afternoon
15. Blink- Betty'
16. L Ron Harald-Kadett
17. Yellowbellies- Curly kiss
18. Nice Device- Cool Corona
19. Odd Gallery- Feel alive
20. Hvid Sjokolade- Pikken i hånden

Så er der vist lagt op til en ny tråd om Engangs Hit Vidundere, eller hvad
det nu hedder.
Jeg takker for den store respons på tråden om 80'ernes OHW's og bliver glad
når jeg ser at der findes en masse kloge popvrag derude. Der var ihvertfald
en del sange, som jeg havde (lykkeligt? glemt.

mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 25-02-02 21:35

"Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk> wrote in message
> 10. Her personal Pain- Touch

Arh, er det nu også helt fair .. :)
De opløste sig jo efter første album, så de har aldrig haft chancen for at
brænde sig på et evt. nummer to. Desuden husker jeg Cinema Café som pænt
stort også, så..

> 20. Hvid Sjokolade- Pikken i hånden

Hov-hov! Du glemmer Det' en sjokoting - det må man ikke!

Og Nice Device mener jeg også var mere fremme, uden at jeg faktisk kan huske
for hvad.

Hilsner,
Mads.

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-02-02 09:38

"Mads Rahbek Hougaard" <madsrh@INGENSPAMdgh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brænde sig på et evt. nummer to. Desuden husker jeg Cinema Café som pænt

Selvfølgelig er det fair, det kan godt være at de kunne have lavet mere, men
de gjorde det ikke.

> Hov-hov! Du glemmer Det' en sjokoting - det må man ikke!

Av for dælen da, undskyld.

> Og Nice Device mener jeg også var mere fremme, uden at jeg faktisk kan
huske
> for hvad.

Nej netop.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 26-02-02 15:07

> "Mads Rahbek Hougaard" <madsrh@INGENSPAMdgh.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig er det fair, det kan godt være at de kunne have lavet mere,
men
> de gjorde det ikke.

Cinema Café,
Cinema Café,
Cinema Café.

Mads.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-02-02 21:52

On Mon, 25 Feb 2002 20:53:43 +0100, "Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk>
wrote:

>Så er der vist lagt op til en ny tråd om Engangs Hit Vidundere, eller hvad
>det nu hedder.

Hver med "døgnfluer"??

Nogen af dem er reelle nok, men andre har faktisk lavet ganske
udmærket musik solo. Men storsælgere er der vidst ikke nogen af dem
der er mere.

--
Hans Pedersen
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Jacob E

Dato : 25-02-02 23:28

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hver med "døgnfluer"??

Eller "Éngangsknald"...

Mvh Jacob E. (som ellers afstår fra at deltage i denne tråd, da dansk musik
ikke er min kop te...)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-02-02 22:20

wrote:

>Hej
>Foranlediget af 80'er OHW tråden, blev jeg inspireret til at starte en ny,
>omhandlende danske one hit wonders.

Hvis du med one hit wonders mener navne som kun har haft 1 (eller et
par) hit så er flg. helt ud af tråd:

> [...]
>10. Her personal Pain- Touch
>12. Mek Pek Party Band- Ska beat
>13. Det Neodepressionistiske Danseorkester- Det ka' vi da godt prøve

- æv hvad blev der af dem - de lavede nogle iørefaldende sange.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-02-02 09:44

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du med one hit wonders mener navne som kun har haft 1 (eller et
> par) hit så er flg. helt ud af tråd:

> - æv hvad blev der af dem - de lavede nogle iørefaldende sange.
Hej Karsten
Nu skriver du ikke om det er fordi at ovenstående ikke er hits, eller om det
er fordi at de har haft flere hits. Hvis det er sidstnævnte du mener. Kan du
så ikke uddybe det lidt mere, for jeg kan ikke komme på flere hits med dem.
Ganske vist har flere af dem lavet hits i andre sammenhænge, men under de
navne jeg har nævnt, er de kandidater til at være OHW'ere.
mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-02-02 11:38

On Tue, 26 Feb 2002 09:44:28 +0100, "Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk>
wrote:

> [...]

har da haft flere andre hits og har også arbejdet i andre
konstellationer.

De har da lavet et par albums eller tre og havde adskillige radiohits,
bla. Rain keeps on falling.

Havde også flere hits fra samme album

Har da bestemt haft andre hits, måske ikke lige rockhits.

Bliver jeg godt nok i tvivl om... Men Cinema Café.....

Som jo er ensbetydende med Mek Pek - og han har da bestemt hittet med
mange numre.

Kommer godt nok lidt i tvivl om jeg i stedet tænker på bandet 8000 C -
men jeg mener 99.9 pct. sikker at DND havde flere hits. Omend måske
kun i Jylland / Århus

Den trækker jeg i mig igen

Nice Device havde da flere hits, men pt. kan jeg ikke huske de andre.

Mener de i øvrigt havde et "halvt" hit mere. Der kom i hvertfald mere
end en single.

Dieters Lieder kends også for: Mig og vennerne

>Hej Karsten

>Nu skriver du ikke om det er fordi at ovenstående ikke er hits, eller om det
>er fordi at de har haft flere hits. Hvis det er sidstnævnte du mener.

Mener det sidste.

Af andre kan tilføjes:
Kudasai: Situation (de lavede vist kun 1 plade).
Maui Wowie: Forelsket (kender dem godt nok ikke så godt så her kan jeg
tage fejl)
Kester - hvis de nogensinde hittede
Peter Schmidt: Kærlighedens diciplin & Få det godt sammen
Zapp Zapp: Heavy Poo & You better believe
Sofamania: sommeren 57
Rox: Sådan en nat.
Lone Kellerman: Se venedig og dø & Spring ud (nogen vil måske nok være
uenige i denne)
Maria Stenz: Goddag og farvel - hun havde dog et mere.
DeFilm - hittede de nogensinde med andet end Whale song
Charlatan: Johnny gi et nummer

I øvrigt er det en spændende tråd du har lavet. Der findes MANGE
andre, som jeg pt ikke lige kan komme på.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Mads Breddam

Dato : 26-02-02 14:29

> De har da lavet et par albums eller tre og havde adskillige radiohits,
> bla. Rain keeps on falling.

Og Daydream Beliver, der ganske vist er en cover. 2 af de 3 pingviner lavede
også en MGP-sang. Og er med i et Århus band, der godt nok ikke har haft
nogen større succes, - endnu.

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 26-02-02 15:10

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message

> Kommer godt nok lidt i tvivl om jeg i stedet tænker på bandet 8000 C -
> men jeg mener 99.9 pct. sikker at DND havde flere hits. Omend måske
> kun i Jylland / Århus

Jeg synes jeg husker linien "Han har da ikke noget lys på"? Var det ikke
også dem? :)

Mads.

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-02-02 15:43

Mads Rahbek Hougaard <madsrh@INGENSPAMdgh.dk> wrote in message

> "Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message

> Jeg synes jeg husker linien "Han har da ikke noget lys på"? Var det ikke
> også dem? :)

Det var jo sjovt nok Mek Pek Party Band, siger jeg, og undergraver hermed
min teori om, at MPPB var et OHW band
mvh. Niels O`-_-´O

Fra : bonfils

Dato : 27-02-02 22:45

> [...]

> Kommer godt nok lidt i tvivl om jeg i stedet tænker på bandet 8000 C -
> men jeg mener 99.9 pct. sikker at DND havde flere hits. Omend måske

Ja? Okay? Noen bestemte numre, du tænker på?
(Men jeg bliver eddermaneme sur, hvis du har forvekslet os med de der
latterlige bøsserøve i 8000 C...)

--
Kim Bonfils (ex-DND)
http://bonfils.com

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-02-02 10:48

Fra : Bluebunny

Dato : 26-02-02 02:06

> [...]
> Hej
> Foranlediget af 80'er OHW tråden, blev jeg inspireret til at starte en ny,

Hehe I had no idea Lucas was Danish! :) That's gotta be the most famous
Danish group then besides Aqua, in the states! Oh wait...Laid Back and white
horse are more famous than Lucas. :o/ I'm probably forgetting someone very
important though hmm or no. Well I've only heard of one of these groups from
the
list below (ETA) are any of these other one hits worth downloading? Please
let me know! =)

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 26-02-02 09:39

Det er vel ikke helt fair at kalde både Hvid Sjokolade, ETA, Dicte, og Al
Agami for døgnfluer!!!

De er jo alle stadig meget aktive i deres respektive miljø´er. Måske har de
bare ikke haft så stort et hit siden, men de lave jo stadig kavlitets musik,
og det er jo da trods alt bedre en at man absolut skal lave hits, og så
samtidig sælge ud!!

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-02-02 11:42

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c7b498a$0$25894$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
musik,
> og det er jo da trods alt bedre en at man absolut skal lave hits, og så

Hej Jakob
Det har du da ret i, både med at de stadigvæk er aktive og den der med at
sælge ud. Men nu var det jo ikke Dicte jeg gik efter, men Her personal pain,
og Dicte har iøvrigt mig bekendt aldrig haft et hit. Den med Sjokodrengene
var måske lige hurtig nok,må jeg erkende. Men ETA, de har da ganske rigtigt
lavet en CD siden Casual sub, men den var der vist hverken nogen der købte
eller hørte. Al Agami er et kapitel for sig, for han har mig bekendt ikke
lavet andre hits end Deep undercover, under navnet Al Agami og må derfor
betragtes som OHW'er under navnet Al Agami.
mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Troels

Dato : 26-02-02 16:25

> og Dicte har iøvrigt mig bekendt aldrig haft et hit. Den med Sjokodrengene

Var "If this is cool" ikke et mindre hit rundt omkring?

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-02-02 17:35

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com>

> Var "If this is cool" ikke et mindre hit rundt omkring?

Den var et stort hit i mine øregange. Og den var også på MTV,
så joda.

Med hensyn til at definere et one-hit wonder - jeg har meget
svært ved at se kendte kunstnere, som udgiver adskillige roste
plader, men som bare kun får et enkelt hit i toppen af *single*-
hitlisterne, som one-hit wonders. Find på noget andet at kalde
dem.

Dog mener jeg helt klart, at Me, She and Her var et one-hit
wonder. Det kan godt være, radioerne spillede lidt andet
med dem, men jeg kan i hvert fald ikke huske andre sange
end I Count the Minutes. Den kan jeg til gengæld nynne, så
det var oven i købet et *godt* one-hit wonder!

Jeg kan komme på et godt one-hit wonder til, hvor jeg ikke kan
huske at have hørt noget fra gruppen siden: Strawberry
Slaughterhouse: Cool, calm and collected. Den var faktisk ok.

Desuden kunne melodigrandprix være en god kilde til one-hit
wonders her fra andedammen. Anders Frandsen, f.eks, og vel
også Aud Wilken.

--
Peter Brandt Nielsen
peterbrandtnielsen@hotmail.com

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 26-02-02 21:32

Stawberry Slagtherhouse!! Det er sgu rigtig dem havde jeg helt glemt. Lavede
de ikke endnu en cd? Den første var sgu ellers udemærket!

Fra : Niels Overgård

Dato : 27-02-02 09:08

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c7bf0d6$0$25895$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Stawberry Slagtherhouse!! Det er sgu rigtig dem havde jeg helt glemt.
Lavede
> de ikke endnu en cd? Den første var sgu ellers udemærket!

Jeg mener at de kaldte sig Straws på den næste CD.

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-02-02 09:36

"Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg mener at de kaldte sig Straws på den næste CD.

Hvis jeg ikke husker meget galt havde de planer om at kalde sig straws,
fordi det var det, deres fans (fan?) kaldte dem. Så de stillede op til en
række festivaler som Straws, men syntes, at det var lidt tamt, så de beholdt
deres gamle navn.

/Nikolaj

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 27-02-02 10:12

> [...]
> fordi det var det, deres fans (fan?) kaldte dem. Så de stillede op til en
> række festivaler som Straws, men syntes, at det var lidt tamt, så de

Korrekt. De udgav også en anden CD "Suck & the Art of Surviving..." (Begge
Cd'er fås i Rillen til 99,-/stk)

--
Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Niels Overgård

Dato : 26-02-02 15:47

Bluebunny <sci-fi@lullabies.net> wrote in message

> [...]
> the
> list below (ETA) are any of these other one hits worth downloading? Please
You forgot:

Nina & Frederik
Bent Fabric-Alley cat
Jørgen Ingmann-Apache )

Fra : Troels

Dato : 26-02-02 16:23

> Bent Fabric-Alley cat

ahh.... han har da lavet et par hits mere....

Temaet fra Matador
Temaet fra Jeopardy
Temaet fra go' morgen danmark
Forelsket i København
Temaet fra Olsenbanden

For at nævne et par stykker...

/Troels

Fra : Niels Overgård

Dato : 27-02-02 09:05

"Troels" <tllund[slet_det_her]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ahh.... han har da lavet et par hits mere....
>
> Temaet fra Matador
> Temaet fra Jeopardy
> Temaet fra go' morgen danmark
> Forelsket i København
> Temaet fra Olsenbanden
>
> For at nævne et par stykker...

Det var i forhold til USA, at jeg nævnte Bent Fabric.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-02-02 21:39

Ja, han kan bare det der.

Hilsen Åge

Niels Overgård <ouiou@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7c9395$0$10837$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Troels

Dato : 27-02-02 23:12

> Det var i forhold til USA, at jeg nævnte Bent Fabric.

Ok, det fandt jeg ud af efter jeg havde postet mit svar.
Tror du ikke de ser Matador i staterne?

/Troels

Fra : Bluebunny

Dato : 26-02-02 20:00

> Bluebunny <sci-fi@lullabies.net> wrote in message

> ny,

> white
> from
Please
> You forgot:
>
> Nina & Frederik
> Bent Fabric-Alley cat
> Jørgen Ingmann-Apache )

Hmm...are you talking to me? I have never heard of any of these. They were
popular in America at one time? :o/

Fra : Niels Overgård

Dato : 27-02-02 09:07

> [...]
> Please

> Hmm...are you talking to me? I have never heard of any of these. They were

Yes, I'm talking to you. They were very popular in the 60's, and by the way,
so were Savage Rose, although, it might have been in the beginning of the
70's.
mvh. Niels O`-_-´O