ATF olie på forgaffel
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-02-02 20:49

Hejsa

Jeg er ved at gøre min Honda CB750F 83´ klar til foråret, og er nu kommet
til olie i forgaffelen, i min Haynes bog står der jeg skal bruge ATF
(Automatic Transmission Fluid), er det bare en god gammel daws automat gear
olie,

Mvh Jesper (som har Automat gear olie i spandevis i firmavogen )

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 25-02-02 22:47

> [...]
> til olie i forgaffelen, i min Haynes bog står der jeg skal bruge ATF
> (Automatic Transmission Fluid), er det bare en god gammel daws automat

Normal viskositet på forgaffelolie er mellem SAE 5-20,
spørg din forhandler hvilken type du skal bruge samt hvor meget der skal i
hvert ben.

Automatic Transmission Fluid er tyk SAE 80-90 olie ikke ?

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-02-02 00:14

"D@n Dethlefsen" wrote:

> Automatic Transmission Fluid er tyk SAE 80-90 olie ikke ?

Nej, det er noget tyndt pøjt a' la hydraulikolie.

Ib Jakobsen

Fra : bill gates

Dato : 26-02-02 00:15

Nej den er meget tynd, så det passer nok meget godt i den viscositet som der
snakkes om.

Fra : Armand

Dato : 26-02-02 00:05

Jesper Pedersen <duval@worldonline.dk> skrev i en
> [...]
> til olie i forgaffelen, i min Haynes bog står der jeg skal bruge ATF
> (Automatic Transmission Fluid), er det bare en god gammel daws automat

Jup!
På samme måde kan almindelig Hydraulikolie også bruges - Vigtigst er
viskositeten, som ikke skal afvige mere end 5W førend at det er at mærke
i forgaflen!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-02-02 01:12

On Mon, 25 Feb 2002 20:48:49 +0100, "Jesper Pedersen"
<duval@worldonline.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>til olie i forgaffelen, i min Haynes bog står der jeg skal bruge ATF
>(Automatic Transmission Fluid), er det bare en god gammel daws automat gear

Yep.
Min DUC deler forgaffelolie med gerkassen i min madkasse.
SAE10 noget rødt stads.
Meget praktisk, og det virker fint

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : james

Dato : 26-02-02 19:56

Til CB 750, kan du godt nok bruge ATF, som er almindelig automatgirolie, ELLER
10W-30 gaffelolie. 180-200cc per ben passer.

-james

Fra : David B wilby

Dato : 26-02-02 21:34

Hej Jesper,
Det står også i min håndbog at jeg skal brub ATF væske til min forgafler.
Honda Tåstrup fortalt at bøgerne blev skrevet den gang der ikke fandtes
andet end ATF til støddæmperne og hvis de opdateret med passende mellemrum
vil der nu stå Forgaffel olie istedet for. En tynd olie til blød affjedring
og en tykkere (højer tal) til hårder affjedring. En 15W olie burde passe til
din CB'er.
mVFh, David '83 Honda VF750F-E

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-02-02 21:59