Mindre Mac-Server...???
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 25-02-02 19:00

Hejsa...

Jeg arbejder i et firma hvor vi har en mindre dtp afdeling bestående af 5
Mac's (G3 og G4 med OS 9.2.1). Dette er en enhed i et større NT netværk.

Vi kunne godt tænke os en mindre Apple server.

Som det ser ud nu har vi brugerprofiler på alle vores macs. Til det bruger
vi den indbyggede Multiply Users i OS 9.2.1.

Men...

Det er noget bøvl.. Folk har ikke adgang til programmer, e-mail kokser
osv....

Findes der en mindre server-løsninger hvor vi kan kontrollere
brugerprofiler. I teorien skal alle have adgang til alle programmer. Men
installation af nye programmer, printer, e-mail og Internet opsætninger samt
kontrolpaneler skal man ikke have adgang til. Da folk ofte skifter
arbejdsplads efter opgaverne ville det være dejligt hvis det er den samme
brugerprofil man loader uanset hvor man sidder. Men det kommer jo nok af sig
selv.

Min ringe erfaring er at den indbyggede Multiply Users i OS 9.2.1 kun gør
det hele mere besværligt.

Nogle gode forslag til en nem løsning? Det hele skal stort set kunne køre
sig selv.. Jeg vil indgå som administrator samtidig med mit normale
arbejdsbyrde, så der skal helst ikke være den store vedligeholdelse.

Vi har en G3 ledig så det er sådan set kun software jeg mangler. Vi snakker
ikke fil eller mail-server. Bare en server der kan indholde brugerprofiler.

På forhånd tak.

--
Kristoffer Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 19:09

In article <B8A03A24.1337%kris@dizz.dk>,
Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

> Vi har en G3 ledig så det er sådan set kun software jeg mangler. Vi snakker
> ikke fil eller mail-server. Bare en server der kan indholde brugerprofiler.

Har i overvejet "macintosh manager", som er en del af de nyere udgaver
af AppleShare IP samt Mac OS X server? Eller evt. netboot løsningen i
Mac OS X Server?

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 19:36

In article <mkud5a.hjq.ln@G4.reippuert.dk>,

> Har i overvejet "macintosh manager", som er en del af de nyere udgaver
> af AppleShare IP samt Mac OS X server? Eller evt. netboot løsningen i
> Mac OS X Server?

Det er svjv de eneste løsninger der findes til mac'en.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 19:47

In article <newsspam3-B975D9.19355125022002@dtext.news.tele.dk>,

> Det er svjv de eneste løsninger der findes til mac'en.

så var det vel et meget godt bud?

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 19:57

In article <ar0e5a.nmq.ln@G4.reippuert.dk>,