Erstatningskrav mod udlejer
Fra : Ulrik

Dato : 25-02-02 17:04

Hej

Jeg har lejet en lejlighed med en tilhørende garage/værksted. Lejemålet er i
en privat andelsboligforening som pt. har 2 medlemmer, som dog ikke bor på
adressen. Jeg er ikke medlem af andelsboligforeningen, men har en ganske
alm. lejekontrakt.

For ca.3 md. siden sker der det at loftet i garagen styrter ned over min
uinregistrerede bil, som jeg er ved at sætte istand (har næsten lige købt
den for 17.000,-), med det resultat at bilen fik taget trykket ned til
instrumentbrættet.. Årsagen til nedstyrtningen er at den bærende bjælke var
godt angrebet af råd/borebiller, samt at der var blevt fjernet en støtte
stolpe (var fjernet før jeg flyttede ind).

Forsikringen dækker intet hvilket jeg godt var klar over. Spørgsmålet er nu
om det er muligt og realistisk at rejse et erstatningskrav over for udlejer
dvs. andelsboligforeningen? begrundet med dårlig vedligehold og
fejlkonstruktion? hvis ja, hvordan får jeg det sat igang?

På forhånd tak
Ulrik

Fra : Jakob Paikin

Dato : 25-02-02 17:35

On Mon, 25 Feb 2002 17:04:18 +0100, "Ulrik" <u.m@sol.dk> wrote:

>Spørgsmålet er nu
>om det er muligt og realistisk at rejse et erstatningskrav over for udlejer
>dvs. andelsboligforeningen? begrundet med dårlig vedligehold og
>fejlkonstruktion?

Det er temmelig svært at vurdere præcist udfra det du oplyser, men
umiddelbart kunne det godt lyde som om du har et krav. Enten på
udlejer eller på udlejers ejendomsforsikring.

>hvis ja, hvordan får jeg det sat igang?

I første omgang kan du skrive til udlejer, men du kommer nok til at
antage en advokat, hvis hverken udlejer eller dennes forsikring med
det samme er indstillet på at betale.

--
Jakob Paikin

Fra : Ulrik

Dato : 26-02-02 09:10

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> wrote in message

> Det er temmelig svært at vurdere præcist udfra det du oplyser, men
> umiddelbart kunne det godt lyde som om du har et krav. Enten på
> udlejer eller på udlejers ejendomsforsikring.

Udlejer (Andelsforeningen) har kun en ganske alm. bygnings/brand forsikring.
Jeg har set policen, og ud fra den ser det ikke ud til at forsikringen
dækker noget.

> I første omgang kan du skrive til udlejer, men du kommer nok til at
> antage en advokat, hvis hverken udlejer eller dennes forsikring med
> det samme er indstillet på at betale.

Jeg prøver at skrive til udlejer, begrundet med dårlig vedligeholdelse.

Mvh Ulrik