snerydning
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-02 16:30

Efter sidste uges snefald kom jeg til at tænke på hvilke
sanktionsmuligheder kommunen har over for borgere der ikke rydde sne.
Kan de f.eks. troppe op med to mand, rydde fortovet og efterlade en
regning i postkassen ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Jonas Skousen

Dato : 25-02-02 17:35

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sanktionsmuligheder kommunen har over for borgere der ikke rydde sne.
> Kan de f.eks. troppe op med to mand, rydde fortovet og efterlade en

Du kan få ansvaret, hvis nogen falder på dit fortov pga. sne, men hvis det
er helt galt kan kommunen henstille til at du rydder fortovet, hvis det så
ikke sker kan kommunen gøre det for dig, og ja sende regningen til dig.

Men det værste af de to vil være, hvis en falder på dit fortov og kommer til
skade pga. sne eller lign. for så har du erstatningsansvaret

VH

Jonas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-02 02:06

"Jonas Skousen" <skousen@odense.kollegienet.dk> wrote in

> [...]
> men hvis det er helt galt kan kommunen henstille til at du
> rydder fortovet, hvis det så ikke sker kan kommunen gøre det for

dvs. der skal advarsler til før de kan gøre noget særligt ?
- er det nok at de ringer på døren og beder dig om at rydde, og hvis
du ikke indvilger i at gøre det straks, så gør de det og efterlader
regningen ?

> Men det værste af de to vil være, hvis en falder på dit fortov
> og kommer til skade pga. sne eller lign. for så har du
> erstatningsansvaret

ja det ved jeg, det snakkede vi om sidst der var sne ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-02-02 18:18

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> skrev:

> Efter sidste uges snefald kom jeg til at tænke på hvilke
> sanktionsmuligheder kommunen har over for borgere der ikke rydde sne.

Eller alternativt hvilke sanktionsmuligheder borgerne har overfor
kommunen, hvis kommunen ikke ryder sne. Borgere i Københavns Kommune
vil nok kunne nikke genkendende til denne problemstilling eller
hvilken, der er mest passende er jeg ikke helt sikker på

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-02-02 02:05

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in

> [...]
> Københavns Kommune vil nok kunne nikke genkendende til denne
> problemstilling eller hvilken, der er mest passende er

den er nem - de kan ikke gøre en skid :(
- jeg så ikke et eneste sne*rydnings* køretøj der ryddede sne her i
byen, vejen var rent sjap-sirup alle dagene...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-02 07:47

On Tue, 26 Feb 2002 01:04:45 GMT,
Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> wrote:

> den er nem - de kan ikke gøre en skid :(

Du kan altid klage til indenrigsministeren.
--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.