Internettelefoni - erfaringer ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-02-02 16:33

Hej allesammen,
Da min kone er fra Finland, er vi naturligvis altid på udkig efter den
billigste måde at få afviklet telefonkontakten på.
Jeg kom derfor til at se på "Make a telphone call" i Messenger i Windows, og
fandt hos den ene af de to udbydere - CallServe at det kostede 28 øre/min at
ringe til Finland, og det er under halv pris af de 75 øre vi betaler i dag.
Er der nogen her som har erfaringer med CallServe ?

1. Er det rigtigt at man kan ringe til almindelige fastnettelefoner og
mobiltelefoner ?

2. Hvordan er kvaliteten ? - er der dropouts ? - og hvordan lyder det ?

3. Er der nogle skjulte omkostninger jeg ikke har tænkt på ?

Internetsmæssigt er vi koblet op på en 256/128 ADSL forbindelse

Jeg håber at der er nogen her som har erfaringer.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : earl

Dato : 02-03-02 14:44

"Andreas M. Hansen" <nokke9@hotmail.com> wrote in message news:<3c7a592e$0$17251$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Internetsmæssigt er vi koblet op på en 256/128 ADSL forbindelse
>
> Jeg håber at der er nogen her som har erfaringer.

Hvis dine udenlandske samtalepartnere har mulighed for
at kommunikere via computer vil webbaseret voicechat
være den billigste løsning.
I kan f.eks. gratis oprette en voicepage på det
reklamefinancierede www.paltalk.com
Mere ideelt er en helt privat voicepage som f.eks. kan
lejes via www.cyberling.dk/voicechat.html
VoiceCafé voicepages fungerer perfekt både via analogt
modem, ISDN og ADSL.
En sådan voicepage, med plads til flere deltagere
(f.eks. til forretningsmøder eller familietræf) koster
fra 100 kr. pr. måned for mødeværten, men så deltager
alle mødedeltagere også til lokal internettakst.
Password til gratis afprøvning af et voiceroom kan
hentes på websiden:
http://www.cyberling.dk/adgangskode1.html

Mvh.
Earl

Fra : Bjørn Ginsborg

Dato : 02-03-02 16:56

Hi alle,

jeg sad lige og ledte efter noget lign. og stødte på:

http://download.cnet.com/1,10150,0-3364652-106-0-1-1,00.html?filterQuery=true&os=33+40+43+81+82+83+84+85+86+87&li=&dlsize=

Jeg tror du kan finde et og andet der kan bruges.

Jeg selv faldt for: Haxial NetFone 1.01 som jeg skal til at afprøve.

Med venlig hilsen
Bjørn Rønn Ginsborg
Telefon / Fax: 54457667
E-Mail adr.:
Ginsborg@Get2Net.DK

Fra : Steen F.

Dato : 03-03-02 03:30

"Bjørn Ginsborg" <ginsborg@TdcAdsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror du kan finde et og andet der kan bruges.
>
> Jeg selv faldt for: Haxial NetFone 1.01 som jeg skal til at afprøve.

Lyder interessant!
Giver du lige en tilbagemelding om resultatet? Hvilke fordel/ulemper du
oplever osv.

MVH
Steen

Fra : SSN

Dato : 19-03-02 21:16

Og hvis du er interesseret i telefon-til-telefon IP-telefoni så er
www.hottelephone.com det rigtige.
Neros