Saito kædekit (igen)
Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 25-02-02 15:49

D. 7 august 2001 var der en tråd hvori en spurgte om Saitokædekit, han fik
et svar at der var en der havde kørt 7000km med det, resten af tråden
udartede sig til en diskusion om at Jesper´s Babygixxer snart skal se at få
skiftet kædekit.

Nu er det sådan at jeg lige har opdaget at min Reginakæde har smidt ca. 20
o-ringe og en enkelt rulle, så den er intet andet værd end at tæve
forhandlerne af pågældene kæde med. Jeg kan godt regne ud at en Saito ikke
kan være det bedste på markedet, men Louis har dem altså MEGET billigt på
restlager, og de bliver jo lavet af D.I.D.
Skal jeg invistere mine penge i et billigt kædekit og så regne med at det
holder 2/3 af den tid et dyrt ville have gjort, eller skal jeg bare holde
mig fra det?

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-02-02 16:18

Personligt er det en af de ting jeg ikke vil spare på. Dels fordi jeg ikke
vil skifte for tit, men også fordi der kan være noget rent sikkerhedsmæssigt
og/eller i tilfælde af at den springer, kan det koste langt mere end
besparelsen. Jeg har en enkelt gang prøvet en billig kæde uden O-ringe til
min DT175, da vinteren jo tager hårdt på dem. Den holdt ikke engang 5kkm.

Men du skal nok holde det op imod hvor meget du kører om året.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 25-02-02 16:45

> [...]
> min DT175, da vinteren jo tager hårdt på dem. Den holdt ikke engang 5kkm.
>
> Men du skal nok holde det op imod hvor meget du kører om året.

Nu har jeg ikke engang overvejet at en Saito kæde muligvis ikke var en
o-ringkæde, er der nogen der kan be- eller afkræfte om den er?

henrik
www.gsx.dk

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 25-02-02 17:52

On Mon, 25 Feb 2002 15:48:59 +0100, Henrik B. Larsen wrote:

> [...]
> fik et svar at der var en der havde kørt 7000km med det, resten af
> tråden udartede sig til en diskusion om at Jesper´s Babygixxer snart

Men den kom jo også til at køre godt bagefter Så der var da en der
fik et godt råd!

/Jesper
- Stadig babygixxer (i hi), men forhåbentlig snart SV'er...

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 25-02-02 18:42

> Men den kom jo også til at køre godt bagefter Så der var da en der
> fik et godt råd!

jo, men satte du så Saito på?

Fra : Jesper Lillesoe

Dato : 26-02-02 11:40

On Mon, 25 Feb 2002 18:41:58 +0100, Henrik B. Larsen wrote:

> jo, men satte du så Saito på?

Det ved jeg ikke... Forhandleren bestemte (Brdr. Sejr).

/Jesper
- babygixxer som ikke har kørt så langt på den nye kæde...

Fra : RacerNiels

Dato : 25-02-02 18:24

"Henrik B. Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message
> [...]
> holder 2/3 af den tid et dyrt ville have gjort, eller skal jeg bare holde

Sidste forår købte jeg en ny kæde (ikke O-ring). Med en pris på 800kr var
den ikke just billig, men den holdt kun én sæson (10.000km), så dén skal jeg
i hvert fald ikke have igen.
I efteråret bestilte jeg Sådan et Saitosæt med D.I.D. O-ring hos Louis, og
jeg regner da med at den holder noget længere. Jeg ved ikke hvordan
tandhjulene er, men hvis de er dårlige og man opdager det i tide, er de ikke
så dyre herhjemme, og så har man stadig en billig O-ringskæde

/Niels
XS400 - til salg incl. nyt kædekit
se mere er: www.surferduuude.subnet.dk

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 25-02-02 18:51

> [...]
ikke
> så dyre herhjemme, og så har man stadig en billig O-ringskæde

Det er nok bare mig der ikke har set ordentligt efter, men vil det sige at
det er en D.I.D. kæde? Står det på selve kæden? Og så bare nogle billige
tandhjul og så kan de sælge et sæt til under halvdelen af hvad en RK kæde
koster uden tandhjul?
Hvis det er rigtig D.I.D. kæde er det sku billigt.

Henrik

Fra : RacerNiels

Dato : 25-02-02 20:36

> Hvis det er rigtig D.I.D. kæde er det sku billigt.

Jeps! Jeg tror det var 100Dm jeg betalte for sættet, og så kan tandhjulene
for min skyld være af blødt franskbrød - kæden er spitzen!

Niels
XS400 D.I.D. to come

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 27-02-02 19:14

"RacerNiels" <d991793@student.dtuXXX.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeps! Jeg tror det var 100Dm jeg betalte for sættet, og så kan tandhjulene
> for min skyld være af blødt franskbrød - kæden er spitzen!

Tak for hjælpen alle sammen.
Jeg har idag bestilt et sæt, 63 euro, det skulle incl. porto og sådan noget
blive lige lidt over 530 kr.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : albert

Dato : 25-02-02 21:17

> [...]
> koster uden tandhjul?
> Hvis det er rigtig D.I.D. kæde er det sku billigt.

Det ER en DID kæde. Hvis i er bekymret for tandhjulene, så køb da nogle
med - de koster ikke ret meget (ca 250kr for et sæt)

Så vidt huskes er vi ned på 4-500 kr for kædekit incl tandhjul, og det ER
meget billigt !

mvh Albert
CBR1000 - som Louis ikke har nogle saito kit til :-/

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 22:18

Henrik B. Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en
> [...]
> nogle billige tandhjul og så kan de sælge et sæt til under halvdelen
> af hvad en RK kæde koster uden tandhjul?

I '02 kataloget fra Louis (lige hjemtaget fra "Hamburger Motorradtage")
er det ikke et ord om Saito at finde, og ejheller i katalogerne fra de
to konkurrenter.
Måske man deri skal se at det er trukket ud af programmet p.g.a.
kvalitetsmangler :-/
Det kan også være at man blot ikke længere slår på tromme for navnet på
fabrikanten af tandhjulene til kædesættene :-/

Omkring kædekvaliteten:
Hvis blot kæden overholder den trækstyrke som er krævet til pågældende
motorcykel (á applikationslisten hos HG, Louis og POLO!), skulle den
være tilstrækkelig holdbar!
Med Regina er det lidt sært, eftersom at der er mange der er blevet
brændt af af deres Regina; imens andre derimod lovpriser deres :-/
Den eneste forklaring jeg kan se herpå er at nogle leverandører prakker
kunderne for svage Regina-kæder på

Forøvrigt kan det ikke svare sig at købe stærkere kæde end nødvendigt:
Kædens styrke ligger alene i trækstyrken og ikke slidstyrken, hvorfor
f.eks en
400'er aldrig vil kunne gøre bedre brug af en kæde beregnet til en
1000'er!

Aprospos:
Prøv at checke historien om DIN ultimative kædeopspænding på DMC's FAQ!
Link:
www.dmc-org.dk

--
Armand.