Køb af motorcykler i Tyskland
Fra : Thomas S

Dato : 25-02-02 13:03

Hey!

Er der nogle der ved noget om, hvad det ville koste i
indregistreringsafgift på en Suzuki vs 800 fra´93 kørt: 18000 km.
Noget ekstra udstyr pris: ca. 24000 kr.

Er der nogle der har prøvet noget ligenede?

Kan det betale sig?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-02-02 13:07

Ca. 2/3 af prisen for tilsvarende i DK

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Thomas S

Dato : 25-02-02 13:29

Tak ska´du ha!
Så du vil sige, at det kan betale sig at købe den i udlandet?

Fra : boe

Dato : 25-02-02 13:38

"Thomas S" <tst@ioi.dk> wrote in message
> Tak ska´du ha!
> Så du vil sige, at det kan betale sig at købe den i udlandet?

Det er ikke det Henrik skriver. Han skriver, at registringsafgiften vil være
ca 2/3 af den danske brugtpris. Dertil skal lægges køb af MC i tyskland,
transport, klargøring og nummerplader.

Bo, VF1000F

Fra : Thomas S

Dato : 25-02-02 14:03

Yes I Know!

pris er ca 22.000 -24.000 kr. for Dyret + 2/3 af danske brugtprisen og
nummer plader, så det er ca. en samlet pris på 65.000-70.000 kr.

Det er da ok, ik´?

Thomas S

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 22:15

Thomas S <tst@ioi.dk> skrev i en

> pris er ca 22.000 -24.000 kr. for Dyret + 2/3 af danske brugtprisen
> og nummer plader, så det er ca. en samlet pris på 65.000-70.000 kr.
> Det er da ok, ik´?

Øh?

Hvis der løber 2/3 af brugtprisniveauet på i afgift, skal en udenlandsk
model altså koste mindre end 1/3 af samme!
Derved at din grundpris opgives til et beløb større(!) end de 3/3, er
der noget galt i din udregning :-/
Jeg kender ikke prislejet; men for mig lyder udregningen(!) til at give
en model der er dyrere end herhjemme!?

Om Bo(e)'s indlæg:
Udgiften til et syn er ikke medtaget!

--
Armand.

Fra : Kim K

Dato : 25-02-02 13:46

> Er der nogle der ved noget om, hvad det ville koste i
> indregistreringsafgift på en Suzuki vs 800 fra´93 kørt: 18000 km.
> Noget ekstra udstyr pris: ca. 24000 kr.

Bliver en mc ikke bedømt individuelt, altså kan man ikke bare flå alt ekstra
udstyret af(hvis man kan) for så at syne den i den mest skravede version?
Eller er T&S ligeglad med alt, og giver den en fast afgift bedømt udfra
model og årgang og så er alt andet ligemeget ???

mvh Kim

Fra : Thomas S

Dato : 25-02-02 14:06

Jo, det er da planen at strippe den for alt lir´ og få den så billigt ind
som muligt!

Mvh Thomas S

Fra : Frank

Dato : 25-02-02 15:08

> Jo, det er da planen at strippe den for alt lir´ og få den så billigt ind
> som muligt!

Så synes jeg sgi da det er dumt at "reklamere" med det her - Men sådan er
der jo så meget....

/Frank

Som ikke snyder i skat

Fra : boe

Dato : 25-02-02 15:14

"Frank" <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote in message

> "Thomas S" <tst@ioi.dk> wrote in message
>
> Så synes jeg sgi da det er dumt at "reklamere" med det her - Men sådan er
> der jo så meget....

Det er da ikke ulovligt at pille ekstraudstyr af sin motorcykel...

> Som ikke snyder i skat

Nej, uhadada, det ligger os fjernt.

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 22:14

Frank <frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> skrev i en

> "Thomas S" <tst@ioi.dk> wrote in message
> Så synes jeg sgi da det er dumt at "reklamere" med det her - Men
> sådan er der jo så meget....

Det er da ikke at snyde at pille det overflødigt fordyrende af!
Noget andet er at genmontere det efter vurdering, men det står der ikke
et ord om nogensteds :-/

> Som ikke snyder i skat

Tænker ellers lige på den med "tyv tror hver mand stjæler"

--
Armand.