Repeat until og Timer
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-02-02 13:02

Hej

Hvis man har en Timer på en form, som kører i 15 sekunder, og herefter
sætter en BOOLEAN til true, hvorfor kommer man så ikke ind i timeren, i en
repeat until løkke ?

Jeg har en program, som pine død skal vente i 15 sekunder med at starte.
Jeg har førhen brugt en SLEEP, men heri kan jeg ikke informere brugere om
forløbet.

Jeg lavede så 2 timere. den ene sætter den værdi til true efter 15 sekunder,
og den anden skriver hvert sekund noget på skærmen.
Jeg har så en repeat until løkke, som først fortsætter, når værdien er sat
til true.

Dete virker bare ikke. Jeg kommer aldrig "ind" i mine timere mens repeat
løkken kører (som jokører indtil jeg kommer ind i mine timere).

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Michael Vilhelmsen

Fra : Harald

Dato : 25-02-02 19:59

"Michael Vilhelmsen" <ccc37780.NoSpam@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:PIpe8.7327$Rz2.269967@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> Dete virker bare ikke. Jeg kommer aldrig "ind" i mine timere mens repeat
> løkken kører (som jokører indtil jeg kommer ind i mine timere).

Indsæt en Application.ProcessMessages; i din løkke.

Mvh
HK

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-02-02 09:05

Tusind tak

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-02-02 21:32

"Michael Vilhelmsen" <ccc37780.NoSpam@vip.cybercity.dk> wrote:

>Tusind tak

Jeg har også haft god gavn af Application.ProcessMessages kaldet i løkker.

Især første gang man kører "Repeat Until" og "While Do" løkker kan det være en
god hjælp at "smide" en ProcessMessages med i løkken. Kaldet gør det tit muligt
at afbryde programmet fra Delphi og så se hvorfor det er en uendelig løkke.

"For" løkker i Pascal kan næsten ikke gå galt, kun hvis man kommer til at ændre
på "løkke tælleren" kan man få en uendelig løkke. Men man kan jo også få lavet
nogle udregninger der tager meget længere tid at udføre en man lige har
forestillet sig.

"For" løkker i C derimod kan være en kandidat til lidt hjælp hvis ( eller måske
nærmere _når_ ) det går galt , men det er så lidt udenfor emnet her i Pascal
gruppen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : René Jensen

Dato : 26-02-02 23:48

Ove Kjeldgaard wrote:
> [...]
> at afbryde programmet fra Delphi og så se hvorfor det er en uendelig løkke.

I de fleste tilfælde kan du bruge genvejen CTRL + F2 i Delphi for at
afslutte kørslen af dit projekt selvom det skulle være løbet ind i en
uendelig løkke.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 28-02-02 18:56

Kære Michael.

Hvis du bruger Sleep(Antal millisekunder), i en TThread´s Execute funktion,
vil dit forehavende lykkes
noget så smukt, og dit problem med at advisere brugeren burde ikke volde dig
problemer. Du kan f.eks.
når du opretter din TThread overføre din TForm el. lign. som parameter, så
din meddelelse ved,
hvor den skal dukke op.

Med venlig hilsen
Gunnar Martensen