telefonspam
Fra : Pia

Dato : 25-02-02 11:53

Har netop sendt dette til dk.videnskab.jura men ville lige høre, om nogen
her havde prøvet det samme!

Jeg er netop blevet ringet op af endnu et af de skodfirmaer som lever af at
sælge "leverandør kataloger" som bliver sendt til åh så mange abonnenter i
erhvervslivet og nærmest lover mig at jeg vader i job. Som nystartet har jeg
prøvet dette en enkelt gang, men har det seneste år smidt dem alle på
porten.

Denne person havde jeg åbenbart talt med før, for han vidste jeg ikke gad
"og ville nu lige fortælle at alt var blevet lukket, så jeg ikke fik flere
henvendelser" - hvorefter han pludselig skulle checke mine oplysninger OG
begyndte at ævle om rabat.

Hovhov, jeg har IKKE indgået en aftale med dig siger jeg

Jojo du har JEG HAR DIN UNDERSKRIFT og nu sender jeg dig en kopi.

Jeg er 120% sikker på jeg ikke har underskrevet noget fra dette firma, som
jeg ikke engang aner hvor ligger. Det register jeg testede sidste år sendte
kun bekræftelse via email og havde et andet navn. Jeg har i det hele taget
ikke indgået nogen aftaler på skrift undtagen med min bank i meget lang tid!

1. Manden kan have et stykke papir, hvor de selv har skrevet mit navn.
2. Han bluffer og der sker ikke mere.
3. For de kan vel ikke, gisp! have skaffet min rigtige underskrift et sted
og kopieret den? Hvor skulle det være?

Hvad gør man? Jeg venter naturligvis og ser hvad der kommer med posten, men
jeg har vist ikke lige råd til en advokat som koster det dobbelte af, hvad
dette firma formentlig forlanger.

hilsen Pia (træt af telefonspam - det burde være ulovligt)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-02-02 18:19

"Pia" <x@x.com> writes:

> Hvad gør man? Jeg venter naturligvis og ser hvad der kommer med
> posten, men jeg har vist ikke lige råd til en advokat som koster det
> dobbelte af, hvad dette firma formentlig forlanger.

Kort svar: Slå koldt vand i blodet.

Uddybet: Jeg har for nylig modtaget et antal fakturaer og derpå
rykkere på et art annonce i et medie, som virksomhden bag endnu ikke
har kunne forklare hvad er. Den medarbejder fra os der har været i
kontakt med virksomheden husker samtalen med sælgeren, men har ikke
bestilt noget. Blot acceperet at modtage yderligere oplysninger.

Efter forgæves at have henvendt mig til virksomheden og sagt at 1) Vi
ikke har bestilt nogen annonce, men 2) at vi selvfølgelig kan begå
fejl og selvfølgelig betaler, hvis virksomheden kan fremsende
underskrevet ordrebekræftelse er sagen nu røget til inkasso, fordi
intet skete. Jeg har talt med sælger og hun husker "klar og tydeligt"
sin samtale med pågældende medabejder hos os - og "fårstår ikke
hvordan du (jeg) kan betvivle ordren, når nu jeg (hun) husker navnet
på din (min) kollega".

Jeg kontaktede derpå inkasssobureaue og fortalte at vi betaler så
snart jeg modtager en underskrevet ordrebrkræftelse, og siden har jeg
intet hørt.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-02-02 19:18

Pia wrote:

> [...]
>
> Hovhov, jeg har IKKE indgået en aftale med dig siger jeg
>
> Jojo du har JEG HAR DIN UNDERSKRIFT og nu sender jeg dig en kopi.

Du er -desværre- udsat for anden generation af forsøg på at fuppe,
presse sig til en betaling.
Anden generation, den med underskriften, kommer af, at alle dem vi
rådgiver, blot bør anmode om en skriftlig bekræftelse på annoncen,
og det skal du holde fast i overfor firmaet og evt. incasso m.v.

(Så nu er påstanden udvidet til underskrift, og ikke bare en
mundtlig aftale, men vi har nu ikke set nogen underskrifter.)

Men det er så det eneste du skal, og du skal gøre det hver gang, du
modtager nogen henvendelse om dette.

Lav evt. et standard brev, hvor du anmoder om, at der fremsendes
en underskrevet ordrebekræftelse, og intet andet,
så du blot behøver at skifte adressen.

Og så skal du fortsat koncentrere dig om at passe din forretning

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-02-02 20:03

Erik G Christensen wrote:
Klip

> Og så skal du fortsat koncentrere dig om at passe din forretning

Og husk, det er dig, der bestemmer hvem du vil snakke med.

Jeg har lært at lægge røret på, når sælgere tror de har ret til at
afbryde.

Fra : Per H

Dato : 25-02-02 21:36

On Mon, 25 Feb 2002 20:03:13 +0100, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> skrev:

Gæler en muntelig aftale egentlig i aftale om annonce?

Det vil vel altid være påstand mod påstand.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-02-02 00:01

Erik G Christensen <egc@post1.tele.dk> writes:

> Jeg har lært at lægge røret på, når sælgere tror de har ret til at
> afbryde.

Hehe..

Jeg havde engang en rigtig ubehøvlet sælger i røret. Jeg takkede
venligt men bestemt "nejtak" til tilbudet om at høre om
annonce-tilbuddet, men sælger fortsatte stædigt med at påstå at han
ikke ønskede at sælge noget ("blot indlede en dialog"), og blev ved
med at snakke selom jeg sagde at han ringede på et meget ubelejligt
tidspunkt og at jeg ikke var interesseret. Da han fortsatte i samme
speedede gear meddelte jeg ham at jeg betragtede samtalen som
afsluttet, hvorefer jeg lagde røret på.

Sørme om ikke manden ringede op igen: Fornærmet skældte han mig ud -
og kom med sarkastiske komentarer: "Jeg lever at af sælge annoncer, så
servicevirksomheder kan tjene penge - men jeg kan forstå at der ikke
er megen service at hente hos dig og at du nok ikke er ude på at tjene
penge, hvad!?".

Fniis... jeg har måløs!

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Per H

Dato : 27-02-02 18:37

<egc@post1.tele.dk> skrev:

>Jeg har lært at lægge røret på, når sælgere tror de har ret til at
>afbryde.

jeg havde min første rigtig tlf spam idag.

jeg blev ringet op i arbejdstiden af noget "IT et eller andet"
og jeg sagde hvis det var noget med annoncer havde det ingen
interesse. "jo sagde han for jeg havde før vist interesse og han
havde min underskrift på at jeg havde købt for kr. 30.000 annoncer.

Ahv. sagde jeg så og spurgte igen hvilket firma han kom fra, og efter
hans navn. Det sagde han så lynhurtigt så man ikke nåede at opfatte
det. Men jeg sagde så at han kunne sende noget matriale til mig hvor
vores aftale med min underskrift indgår.

så lagde han røret på.

Så nu ser vi om der dukker noget op. he he.

synd det ødelægger det for de seriøse.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Fra : Pia

Dato : 27-02-02 19:35

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> [...]
> interesse. "jo sagde han for jeg havde før vist interesse og han
> havde min underskrift på at jeg havde købt for kr. 30.000 annoncer.

Lyder som samme fyr. IT et eller andet register.

:Pia

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-02-02 21:47

Per H <phbyg@privat.dk> writes:

> Gæler en muntelig aftale egentlig i aftale om annonce?

Der er intet formkrav i dansk ret og en mundtlig aftale er derfor i
reglen lige så bindende som en skriftlig.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 25-02-02 22:25

Peter Makholm wrote:

> Der er intet formkrav i dansk ret og en mundtlig aftale er derfor i
> reglen lige så bindende som en skriftlig.

Ja, men det lidt svært at bevise her, når den ene part "kunden",
påstår man aldrig har indgået nogen aftale, og kræver en
skriftlig dokumentation.

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-02-02 22:43

Erik G Christensen <egc@post1.tele.dk> writes:

> Ja, men det lidt svært at bevise her, når den ene part "kunden",
> påstår man aldrig har indgået nogen aftale, og kræver en
> skriftlig dokumentation.

Du kan ikke kræve en skriftlig dokumentation for at en mundtlig aftale
eksisterer, det ville da være absurd.

Grundlaget er at mundtlige aftaler er bindende.

Besværlighederne ved at løfte et bevis for at en mundtlig aftale
eksisterer gør at hverken køber eller sælger ved sine fulde fem vil
lave en mundtlig aftale.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.