Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændre flere billed filer på en gang.
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 25-02-02 10:49

Hej

Jeg mangler et redskab til at ændre flere billede filer i størrelse på en
gang ?

Mange gange når jeg har fotograferet og der er familie med, så vil de gerne
have dem tilsendt (email). Så derfor kunne det være smart at kunne dette i
et hug .

Måske har jeg værktøjet men kan bare ikke finde funktionen .

Photoshop 6.0
Paint Shop Pro 7.02

Henrik

Fra : Pia

Dato : 25-02-02 10:55

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Jeg mangler et redskab til at ændre flere billede filer i størrelse på en
> gang ?

Du kan i Photoshop lave en "Action" hvor du indspiller hele arbejdsgangen
med at ændre et billede.

Derefter kan du så køre en "Batch" på en hel folder med billeder - det
ordner PS på få sekunder.

Kig i hjælpen eller spørg hvis du er i tvivl!

:Pia

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 25-02-02 21:56

"Pia" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordner PS på få sekunder.
> Kig i hjælpen eller spørg hvis du er i tvivl!

Hej Pia

Tak skal du have lige det jeg skulle bruge .

Henrik

Fra : Dennis Vinther

Dato : 25-02-02 17:59

Henrik Bruun-Petersen skrev i

> Hej
>
> Jeg mangler et redskab til at ændre flere billede filer i størrelse på
> en gang ?

Hvad med
http://www.imagemagick.org/

Mvh