Tofu opskrift
Fra : Tom Frank

Dato : 25-02-02 09:37

Hej folkens

Er der nogen som sidder inde med opskriften på at lave tofu.

Jeg har før set hvordan man gør men mangler ingredients listen og måske en
lettere måde at gøre det på.

Dem jeg så det hos puttede et eller andet pulver i den for at få bønnemassen
til at størkne, men jeg fik aldrig af vide hvad det pulver hed.

Men i mine øjne skulle det svare til de bakterier vi putter i vores ost for
at få det til at modne eller hvad ???

Mvh Tom Frank

Fra : Jens

Dato : 26-02-02 10:06

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> wrote in

> Hej folkens
>
> Er der nogen som sidder inde med opskriften på at lave tofu.

www.google.dk

søg på tofu opskrift eller tofu recipe.
Jeg fandt mange, og skal snart igang med at "brygge" :)

mvh
/Jens

Fra : Tom Frank

Dato : 27-02-02 09:28

Tak for hintet, men lige nogle sidste spørgsmål, er det muligt at købe
konglumeratet andre steder end i orientalsk forretninger og i så fald hvor ?

Natural calcium sulfate (gypsum) and magnesium chloride (nigari)

Hvad hedder pulveret på dansk ?

Engelsk oversat betyder gypsum noget henimod gips. Kan man virkelig spise
gips hvis det er rigtigt.

Mvh Tom Frank

Fra : Jens

Dato : 27-02-02 10:09

> [...]
> hvor ?
>
> Natural calcium sulfate (gypsum) and magnesium chloride (nigari)
<snip>

> Mvh Tom Frank

Jeg har ikke selv prøvet endnu, men Matas har det måske. Spørg efter
calcium sulfat eller magnesium sulfid. Husk at sige det er til
levnesmiddelbrug.

Urtekram har vidst Nigari svjs
/Jens

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-02-02 16:38

Jens skrev:

> Spørg efter calcium sulfat eller magnesium sulfid.

Der stod magnesiumklorid.

// Klaus

Fra : Jens

Dato : 28-02-02 07:43

Klaus Alexander Seistrup <jakabov119@magnetic-ink.dk> wrote in

> Der stod magnesiumklorid.
>

> // Klaus

Uuups, det er ikke det samme. >:

/Jens

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 27-02-02 13:01

"Tom Frank" <tofran@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Engelsk oversat betyder gypsum noget henimod gips. Kan man virkelig spise
> gips hvis det er rigtigt.

Calcium sulfat ER gips, men det bruges da i kalktilskud til mennesker og i
foderblandinger til dyr.

Forresten havde bladet "I Form" for så mange år siden, at det næsten er løgn
(det var et af de allerførste blade), en opskrift på, hvordan man laver
tofu. Jeg afprøvede den, men jeg anvendte natrium sulfat (som er et
laxativ). Formålet er at udfældet proteinstoffet altså selve tofuen.

Forresten......hvis opskriften på tofuen siger, at masen skal samles i et
klæde, så vær opmærksom på, at selv den mindste smule vaskepulver eller
skyllemiddel i eksempelvis et viskestykke kan smages i produktet.

De venligste hilsner
Lars

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 27-02-02 14:03

"Lars M. Pedersen" <lars@tyf.dk> skrev i en meddelelse

> Calcium sulfat ER gips, men det bruges da i kalktilskud til mennesker og i
> foderblandinger til dyr.

Der var jeg lige hurtig nok. Det er Calcium Carbonat (skrivekridt eller
foderkalk), der anvendes i kosttilskud....sorry

De venligste hilsner
Lars