Lukning af ballon
Fra : Martin hansen

Dato : 25-02-02 00:19

Jeg ved det er lidt i kanten af temat for denne gruppe. Men jeg husker at her
engang (her ikke været her længe) huserede en del menesker med en praktisk
iderigdom.
Jeg skal i forbindelse med noget festivitas hav pustet 100+ balloner op.
At puste dem op finder jeg nok ud af. Men jeg kan ikke komme på en god ide til
at lukke dem.
Jeg vil nødigt binde knude på almindelig vis, på så mange balloner, mine fingre
bliver jo kvæstede.
Da folk vil få disse balloner i hovedet, må det ikke være for tung en lukke
anordning.
En knudebinder maskine ville være toppen af poppen, men det har jeg nu ikke
hørt om.

--
Martin
pil ikke ved min e-adresse.

Fra : M@rk

Dato : 25-02-02 12:49

Mon, 25 Feb 2002 00:18:56 +0100, berigede Martin hansen
<NOSPAMmh@sk.k64.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg vil nødigt binde knude på almindelig vis, på så mange balloner, mine fingre
>bliver jo kvæstede.

Jeg har prøvet stuntet, det er nu ikke så slemt når man først kommer i
gang

>En knudebinder maskine ville være toppen af poppen, men det har jeg nu ikke
>hørt om.

Hmmmm, jeg sidder og tænker på strips - en stripspistol og 100 af de
mindste strips kan vel fås for ca. 250 dask?!

God fest

/Mark

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 21:11

On Mon, 25 Feb 2002 12:48:40 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Jeg har prøvet stuntet, det er nu ikke så slemt når man først kommer i
>gang

Hvornår bliver vi inviteret til 1-års fødselsdag?

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : M@rk

Dato : 27-02-02 14:32

Tue, 26 Feb 2002 21:11:16 +0100, berigede H. Olesen
<esemanews@nospam.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvornår bliver vi inviteret til 1-års fødselsdag?

hmmmm, der går vel det meste af 49 uger, før han fylder 1 år )

/Mark

Fra : Martin hansen

Dato : 28-02-02 21:48

M@rk wrote:
> Hmmmm, jeg sidder og tænker på strips - en stripspistol og 100 af de
> mindste strips kan vel fås for ca. 250 dask?!
Lyder som noget fra et byggemarked ?

--
Martin
pil ikke ved min e-adresse.

Fra : M@rk

Dato : 01-03-02 00:01

Thu, 28 Feb 2002 21:48:24 +0100, berigede Martin hansen
<NOSPAMmh@sk.k64.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Lyder som noget fra et byggemarked ?

Det er muligt, at du også kan få det i et byggemarked - jeg købte
engang det nævnte grej hos RadioParts i København, men prøv den lokale
elektronik-pusher han kan sikkert hjælpe dig på rette vej

Enjoy

/Mark

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 21:09

On Mon, 25 Feb 2002 00:18:56 +0100, Martin hansen <NOSPAMmh@sk.k64.dk>
wrote:

>Jeg ved det er lidt i kanten af temat for denne gruppe. Men jeg husker at her
>engang (her ikke været her længe)

Fy, fy, skamme, denne gruppe er den bedste på usenet

>huserede en del menesker med en praktisk
>iderigdom.

Ja, vi har nogle geniale (læs:vanvittige) ideer indimellem. Jeg kan
dog ikke finde på noget lige nu, men jeg kan se at M@rk allerede har
givet et forslag.

Helt seriøst: Det er min opfattelse at vi virkelig hygger os i denne
gruppe og er dybt useriøse engang imellem, så du kan næsten spørge om
hvad-som-helst uden at der er sure miner, du må blot forvente at du
kan risikere vanvittige svar Det er min opfattelse, at det eneste
vi decideret ikke gider, er indlæg som med rette hører hjemme i
markedsgrupperne.

Fra : M@rk

Dato : 27-02-02 14:40

Tue, 26 Feb 2002 21:09:07 +0100, berigede H. Olesen
<esemanews@nospam.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Det er min opfattelse, at det eneste
>vi decideret ikke gider, er indlæg som med rette hører hjemme i
>markedsgrupperne.

Vi gider vel heller ikke sure bøvs og ditto bemærkninger?! )

/Mark

Fra : Martin hansen

Dato : 28-02-02 22:01

H. Olesen wrote:

> Fy, fy, skamme, denne gruppe er den bedste på usenet
Ja det er ny heller ikke lyst der har manglet. Og så lidt aligevel.
For det første er jeg inde i de afsluttende øvelser af min ingenniøruddanelse
så tid er ikke hvad jeg har mest af.
For det andet er det s... hårdt at sidde og læse i en gruppe om hus og have,
når jeg bor i en kollegie lejlighed, med min kone og to børn. Og savner det at
bo i et hus, så jeg er ved at blive vandvittig.

Så det er helt garanteret at når jeg er færdig, og får råd til at flytte i hus
så er jeg fast tilbage (lyder så truende) )))

De to forslag med strips maskinen og pritt maskinen, er noget jeg vil
undersøge, mange tak for forslagende.

--
Martin
pil ikke ved min e-adresse.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-02-02 21:34

wrote:

> [...]
>at lukke dem.

>En knudebinder maskine ville være toppen af poppen, men det har jeg nu ikke

Jeg kom til at tænke på en poselukker... altså man har, svjv kunnet få
en maskine/dims som vha varme kunne 'svejse' en plastpose sammen. Og min
første indskydelse var at sådan en må da kunne bruges.

Jeg aner bare ikke hvor/om man overhovedet kan få sådan en, eller om den
virker eller det bare var sådan en kuponhæfte-ting.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Calle.

Dato : 26-02-02 21:50

> [...]
>
> Jeg aner bare ikke hvor/om man overhovedet kan få sådan en, eller om den
> virker eller det bare var sådan en kuponhæfte-ting.

Hej

De kører med specielle poser. Du få også et problem med at der jo er tryk i
ballonen, den vil nok blæse hul istedet for at smelte sammen.

Calle

Fra : Calle.

Dato : 26-02-02 21:53

"Martin hansen" <NOSPAMmh@sk.k64.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lukke
> anordning.
> En knudebinder maskine ville være toppen af poppen, men det har jeg nu

Hej

Jo selvfølgelig har du hørt om en knudebinder. Her på landet kalder vil dem
halmpressere/bindere. De binder da 2 knuder for hver balle den spytter ud.
Men jeg tror ikke de dur til balloner

Calle

Fra : Eli Juel Christensen

Dato : 26-02-02 22:08

> [...]
lukke
> anordning.
> En knudebinder maskine ville være toppen af poppen, men det har jeg nu

Her i huset har vi en pose lukker - sådan en hvor man kører "posen" ned
gennem en åbning og vupti så sidder der et stykke tape om åbningen -
bæstet hedder en "Pritt sealer" og tapen til den kan ihvetfald købes i
FØTEX så mon ikke også apparatet kan

Med venlig hilsen
Eli Juel Christensen
ICQ#49096708