Andet multimedie
bentjuul 3670
Ilustrator og Photoshop
Fra : Finn Nissen

Dato : 24-02-02 23:19

Hej alle.

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg arbejder i Adobe Illustrator 8.0 og
Photoshop 6.0.
Når jeg skal have overført et fritskrabet billede/tegning til
Illustrator bliver de voldsomt "pixellerede". Jeg får dem rigtigt over
som "eps.fil", men uanset hvordan jeg behandler billedet forud går det
galt. Jeg har prøvet både at gøre større i pixel og størrelse alene. Det
gamle trick med at hæve pixel og sænke størrelse virker tilsyneladende
ikke.
Hvad pokker gør jeg galt..? Håber der er en der kan hjælpe eller
fortælle hvor jeg kan finde oplysningerne.
Mvh. Finn

--
Mvh.

Finn Nissen

Fra : Thomas

Dato : 25-02-02 16:58

"Finn Nissen" <finn.nissen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke.
> Hvad pokker gør jeg galt..? Håber der er en der kan hjælpe eller
> fortælle hvor jeg kan finde oplysningerne.

Hvad gør du med det i Illustrator, og hvorfor skal det derover? Hvis du ikke
skalerer billedet i Illustrator, burde det ikke blive dårligere end i
Photoshop, men hvis du derimod skalerer det op, så vil det blive pixeleret.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok ...?!?

Fra : Finn Nissen

Dato : 26-02-02 01:25

Netop mit problem. Hvis jeg fritskraber og gemmer som "eps.fil" og derefter
"placerer" den i Illustrator, kommer den ud som den nu engang er. Som regel
for stor ( f.eks. en tegning/billede til visitkort ). Hvis jeg skalerer ned,
er de stadig pixellerede. Gemmer jeg forkert..? Eller er mit udgangsbillede
for lille i pixelantal..? ( 72 pixel, gemt som "cmyk" )..?
Findes der en tutor til dette emne..?

Finn Nissen

Fra : Thomas

Dato : 26-02-02 10:45

> [...]
udgangsbillede
> for lille i pixelantal..? ( 72 pixel, gemt som "cmyk" )..?

Er det på skærmen det ser pixeleret ud? Hvordan ser det ud på print?

Fra : Finn Nissen

Dato : 26-02-02 19:48

Både på skærmen og på printet.

Finn Nissen

Fra : S. Peters

Dato : 26-02-02 23:01

in article 3c7ad583$0$25898$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Finn Nissen at
finn.nissen@mail1.stofanet.dk wrote on 26/02/02 1:24:

> [...]
> er de stadig pixellerede. Gemmer jeg forkert..? Eller er mit udgangsbillede
> for lille i pixelantal..? ( 72 pixel, gemt som "cmyk" )..?

Prøv at embede billedet i din illustrator fil. Gør du i links paletten (på
dansk hedder den vist lænker.

M.v.h
S.Peters

Fra : Finn Nissen

Dato : 27-02-02 00:09

Tak, det var lige det der skulle til.
Nu ser det godt ud.

Tak for hjælpen.

Finn Nissen

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 00:41

"Finn Nissen" <finn.nissen@mail1.stofanet.dk> skrev:

[Prøv at embede billedet i din illustrator fil.]

> Tak, det var lige det der skulle til.
> Nu ser det godt ud.

Hmm, jeg er åbenbart usynlig på TDC og Stofa, for det har jeg nævnt i
to indlæg allerede, til orientering :)

Det første indlæg havde følgende message-id:

Og det andet havde dette:

Jeg kan dog ikke se et eneste af dem på dtext hos TDC, men de kan fint
ses på Netsite. Mystisk.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 01:12

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Hmm, jeg er åbenbart usynlig på TDC og Stofa, for det har jeg nævnt i
> to indlæg allerede, til orientering :)

Det er åbenbart kun på Netsites newsserver de to indlæg jeg har sendt her
i tråden kan ses, så det må have været den der har bøvset lidt. :)

Madsen.

Fra : Finn Nissen

Dato : 27-02-02 01:19

Jamen så tak til dig også. :)
Det er den første besked der er gået ind.

Finn Nissen

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 01:24

Finn Nissen skrev:

> Jamen så tak til dig også. :)
> Det er den første besked der er gået ind.

Ja det kan jeg se. Meget mystisk, men det er der jo ikke noget at
gøre ved. De kan ses på news.netsite.dk og ingen andre steder, har
jeg lige fundet ud af.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-02-02 09:33

27 Feb 2002 00:23:42 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>mystisk, men det er der jo ikke noget at
>gøre ved. De kan ses på news.netsite.dk og ingen andre steder, har
>jeg lige fundet ud af.

Jeg bruger også netsite og er af og til ude for det samme.

pelo

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 11:46

Peter Loumann skrev:

> Jeg bruger også netsite og er af og til ude for det samme.

Sådan noget skrammel.
Det er ret mange indlæg jeg har sendt gennem de sidste par dage som
ikke kan findes andre steder end på netsite.
Jeg syntes godt nok også jeg snakkede lidt med mig selv i perioder
og nu ved jeg da i det mindste hvorfor :)

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 27-02-02 12:19

> [...]
> Jeg syntes godt nok også jeg snakkede lidt med mig selv i perioder
> og nu ved jeg da i det mindste hvorfor :)

Jeg troede du var rejst til de varme lande

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 12:44

Storm skrev:

> Jeg troede du var rejst til de varme lande

Nej, desværre. ;)

Madsen.