Hvor bliver indlæggene af?
Fra : Thor

Dato : 24-02-02 22:52

Er det kun mig, der har problemer med news på dk.fritid.ornitologi?
Mange af indlæggene forsvinder efter kort tid.

Jeg fik i øvrigt taget nogle fine uglebilleder på Holmevej i Søborg: se her:

http://home.worldonline.dk/~thr/fugle/SP2240648.JPG

Hilsen Thomas Riedel

Fra : Brian Østergaard

Dato : 25-02-02 18:17

"Thor" <thr@image.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mange af indlæggene forsvinder efter kort tid.
>
> Jeg fik i øvrigt taget nogle fine uglebilleder på Holmevej i Søborg: se

Det er sgu et fint billede. Jeg har aldrig været heldig at se en ugle, så
jeg er dybt imponeret. Hvad har du brugt af udstyr ?

Brian Ø

Fra : Erik Agertoft

Dato : 25-02-02 20:14

On Mon, 25 Feb 2002 18:16:39 +0100, "Brian Østergaard" <mantaREMOVEbrian@hotmail.com> wrote among
other things:

>Det er sgu et fint billede

Den ser nu lidt forskrækket ud.......
Gad vide, om det er den samme, som jeg tog et billede af i går:
http://home24.inet.tele.dk/agni/foto/skovhornugle.htm

Teknisk er mit billede langt fra så godt som det, Thomas har taget.
Mit billede er et forsøg på "digiscoping", der er omtalt i en anden tråd.
Det er ikke helt nemt.

Venlig hilsen
Erik
- som ikke har problemer med indlæg, der forsvinder

Fra : Thomas Riedel

Dato : 25-02-02 22:28

Hej Brian

Billederne er taget med et Olympus UZ 2100 digicam med 10 x optisk zoom.
Kameraet er købt i Kamerahuset for knap 5000 kr.Jeg er selv forbløffet over
hvor skarpe de er blevet.

Hilsen Thomas

Fra : Brian Østergaard

Dato : 25-02-02 22:55

"Thomas Riedel" <thr@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Billederne er taget med et Olympus UZ 2100 digicam med 10 x optisk zoom.
> Kameraet er købt i Kamerahuset for knap 5000 kr.Jeg er selv forbløffet

Absolut imponerende, det kamerakøb kan du da kun være godt tilfreds med.

Brian Ø

Fra : Stig Linander

Dato : 25-02-02 19:39

Sun, 24 Feb 2002 22:52:27 +0100, skrev Thomas Riedel bl.a. ...

> Er det kun mig, der har problemer med news på
> dk.fritid.ornitologi?
> Mange af indlæggene forsvinder efter kort tid.

Jeg synes ikke at dét er det største problem for tiden.

Af de tre news-server'e jeg kan tjekke, havde 'sunsite.dk' ved
19-tiden 197 artikler, 'news.tele.dk' 210 artikler, og
'news.worldonline.dk' 411 artikler liggende i dk.fritid.ornitologi.

Så det er altså din udbyder - WorldOnline/Tiscali - der p.t. gemmer
dem længst.

Det største problem lige nu er, at Danmark tilsyneladende er delt op
i (mindst) to øer ('sunsite.dk' tilhører den ene ø, 'news.tele.dk'
og 'news.worldonline.dk' den anden), og at forbindelsen mellem de to
øer har det med at blive afbrudt. Den var således afbrudt i næsten
to døgn mellem 20 og 22 februar.

Det er årsagen til, at artiklerne somme tider dukker op i en
besynderlig rækkefølge.

Usenet'tets veje ere uransagelige.

Dette var lettere off-topic. For at komme tilbage til emnet, er også
jeg ret imponeret af dit billede af skovhornuglen.

Hvor mange ugler er der på Holmevej i år?
Jeg har ikke været der forbi endnu.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Erik Agertoft

Dato : 25-02-02 20:16

On 25 Feb 2002 18:38:46 GMT, _@020225.dk (Stig Linander) wrote among other things:

>Hvor mange ugler er der på Holmevej i år?
>Jeg har ikke været der forbi endnu.

Det højeste antal, jeg har set i denne vinter, er 4.
I går kunne jeg kun få øje på én.

Venlig hilsen
Erik

Fra : Niels Sloth

Dato : 27-02-02 08:42

Tillykke med et meget flot uglebillede!

Hvad er det med Holmevej, er det et kendt ugleste, og hvor skal man
helt præcis kigge? Min mor bor i Søborg, og hvis jeg kan være heldig
at se en ugle næste gang jeg besøger hende, vil jeg forsøge det.

Niels

Fra : Thomas Riedel

Dato : 27-02-02 09:31

Træet ud for Holmevej nr 82.
Det er bedst i solskin, så kommer uglerne frem og solbader.
Mvh Thomas Riedel

Fra : Thomas Riedel

Dato : 25-02-02 22:36

Jeg så også 4 ugler i går.

Hilsen Thomas

Fra : H.S.Rasmussen

Dato : 27-02-02 11:59

Hej Thomas!
Her er et indlæg som jeg håber ikke bare forsvinder ;)
Vil du fortælle os(mig) hvilken kamera-indstilling du anvendte da du tog det
flotte billede af skovhornuglen? og hvor tæt var du på den? Jeg har
fornyelig anskaffet samme kamera (Uzi)
vh Håkon

Thor <thr@image.danmark> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Jede8.7176$Rz2.250519@news010.worldonline.dk...

Fra : Thor

Dato : 27-02-02 17:18

Hej Håkon

Billederne er taget på 100 % automatik, trods svagt modlys,
- uglen var nede på en af de nederste grene.

Hilsen Thomas