udbombet ppc 6200
Fra : Knud E. Hansen

Dato : 24-01-01 00:44

jeg har forsøgt at genindlæse system 8.1 og havde valgt det software ud i
installeren jeg skulle bruge, jeg tror jeg skulle have valgt ny
systemmappe, men var overbevist om det kunne være på harddisken, der
skulle kun installeres 30megabit, jeg tror der er sket det istedet at alt
fyldt med 2 gange system.
derfor bomber alt, også med udvidelser slået fra,i opstarten.
"kan" man gøre noget,
mvh knud hansen

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 24-01-01 02:49

Hej Knud

Knud E. Hansen <knud_e_hansen@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> fyldt med 2 gange system.
> derfor bomber alt, også med udvidelser slået fra,i opstarten.

Har du prøvet at starte fra din indstallations CD... Ellers hold knappen
"c" nede når du starter maskinen, i mens indsætter du CD'en. Så skulle
du gerne kunne starte på den og så fjerne den systemmappe der er for
meget

Hvis det med "c" knappen ikke virker så prøv med
"kommando+alt+shift+delete" det tvinger maskinen til at springe den
interne harddisk over, men virker kun hvis du får sat en CD i drevet.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 29-01-01 23:08

Knud E. Hansen <knud_e_hansen@net.dialog.dk> skrev:

> skulle kun installeres 30megabit, jeg tror der er sket det istedet at alt
> fyldt med 2 gange system.
Man kan vælge om der skal installeres i en ny systemmappe eller ej. I
den gamle systemmappe, tag alt der er af værdi og læg ind i den nye.
Hvis du har problemer med at starte op kan jeg sende dig en
opstartsdiskette med posten. Bare du skriver til mig. Det er også en
6200 jeg har med Mac OS 8.1.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 29-01-01 23:46

> [...]

Man kan vælge om der skal installeres i en ny systemmappe eller ej. I
den gamle systemmappe, tag alt der er af værdi og læg ind i den nye
systemmappe.

Fra : Knud E. Hansen

Dato : 29-01-01 23:57

post@gunnar-v.dk,Ny-Internet writes:

> [...]
>Hvis du har problemer med at starte op kan jeg sende dig en
>opstartsdiskette med posten. Bare du skriver til mig. Det er også en

den kører igen, en på macbruger foreslog C i opstart og det virkede. det
er egentlig rart at få ryddet ud i sin system mappe, følelsen af at trykke
på en knap og dumpe 120 Mbyte systemmappe i papirkurven
mvh knud hansen