LET IGEN
Fra : Lene

Dato : 24-02-02 21:47

Hvordan får i råd til de dyre piller? man har da slet ikke råd til mad, hvis
man skal købe dem.
Min læge havde indtelefoneret en recept, men jeg måtte sige nej til at
starte kuren ,og næsten tabte flere kilo, bare ved shocket over alle de
hundrede kroner !
Er der et alternativt produkt ?
Hilsen Lene

Fra : Eddy Folder

Dato : 25-02-02 09:54

Hvor meget koster de egentlig???

-Eddy

Fra : Thomas

Dato : 26-02-02 19:03

--
ca 400 kr for 200stk.

prøv www.medicinpriser.dk

Det er meget bedre at dyrke noget mere motion. Letigen virker for det første
slet ikke hvis man bare tror man kan sluge et par piller og så fede den i
sofaen. Ud og motioner, brug evt. letigen inden træning eller inden et
større måltid.

Fra : Christian Vandsø

Dato : 25-02-02 10:10

On Sun, 24 Feb 2002 21:46:45 +0100, "Lene" <klemes@post12.dk> wrote:

> [...]
>Min læge havde indtelefoneret en recept, men jeg måtte sige nej til at
>starte kuren ,og næsten tabte flere kilo, bare ved shocket over alle de

Ja - og det er ganske gratis; spis mindre fedt, bevæg dig mere.

Og så det mindre flabede svar: ja, der findes alternativer til
letigen. Spørg din læge - jeg kender ikke priserne på de forskellige
produkter.

/Chrisitan
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Lene

Dato : 25-02-02 12:40

"Christian Vandsø" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og så det mindre flabede svar: ja, der findes alternativer til
> letigen. Spørg din læge - jeg kender ikke priserne på de forskellige

Du har ret Christian, men en kørestolsbruger har utrolig svært ved at dyrke
motion, og det med at spise mindre og sundt gør jeg så sandelig samtidig.
Jeg mener at nogle af de gamle produkter som Dobesin er blevet forbudt
gennem EU-krav, de kostede kun omkring det halve.
Venter spændt på et nyt produkt fra USA, som skulle påvirke de enzymer der
har med sultfornemmelsen i hjernen.

PS: men midicindroducenterne kan jo ta`ågerpriser for alt der hører under
veldfærdsprodukter,og nul tilskud fra det offentlige, selv om mange får
gammelmandssukkersyge grundet fedme.Var det så ikke bedre at forebygge?

hilsen Lene

Fra : Christian Vandsø

Dato : 25-02-02 13:26

On Mon, 25 Feb 2002 12:40:09 +0100, "Lene" <klemes@post12.dk> wrote:

>Du har ret Christian, men en kørestolsbruger har utrolig svært ved at dyrke
>motion, og det med at spise mindre og sundt gør jeg så sandelig samtidig.

Bestemt - det var også sagt med et glimt i øjet. Beklager hvis jeg
lød alt for hovski-snovski.

> [...]
>gennem EU-krav, de kostede kun omkring det halve.
>Venter spændt på et nyt produkt fra USA, som skulle påvirke de enzymer der

Jeg kan ikke lige huske navnet, men det varer nok lidt inden det
bliver hyldevare. Man kan ganske rigtigt indentificere det stof der
styrer sultfornemmelsen, men det har vist sig, at kunstig tilførelse
ikke har hjulpet på forsøgspersonernes sultfornemmelse. Hvorfor ved
man ikke. Der var en udsendelse i "Viden Om" på DR2 om dette for en
måneds tid siden.

/Christian

Fra : Puk

Dato : 26-02-02 07:52

> [...]
ved
> man ikke. Der var en udsendelse i "Viden Om" på DR2 om dette

Nu er jeg langt fra ekspert i denne slags ting, men kunne man
ikke forestille sig, at det måske er fordi den sultfornemmelse
mange har ikke har ret meget at gøre med reel fysisk sult, men
mere handler om noget mentalt? Altså noget rent mentalt.

Det er i hvert fald min personlige erfaring, at jeg ikke er
blevet overvægtig af at have en ekstrem sultfornemmelse (det skal
der nok være nogen der har, men vel ikke flertallet?). Jeg er
blevet overvægtig først og fremmest af at spise det forkerte og
dernæst af at 'spise med øjnene' eller smagsløgene. Det er gået
op for mig, at jeg i hvert fald har fået forvredet min
mæthedsfornemmelse. Rent mentalt har jeg ikke opfattet mig selv
som mæt med mindre jeg har spist så meget, at jeg bagefter har
været så træt og tung i maven, at jeg ikke havde energi til meget
andet end at sidde og slå mave.

Nu hvor jeg er igang med at lægge spisevanerne om og indføre
motion (det går skide godt, men jeg er godt klar over, at det
ikke er blevet en reel vane at være god ved min krop endnu)
oplever jeg at mæthed faktisk er noget ganske andet end det jeg
førhen har forbundet det med.

Nå men det er naturligvis blot en personlig erfaring og afgjort
ikke spor videnskabelig. Det slår mig bare mere og mere, at nok
har overvægt et fysisk udtryk men den adfærd der ligger bag tror
jeg tit er styret af nogle psykiske mekanismer, og så bliver det
måske lidt svært at finde et vidunderdrug.

Mange hilsner
Puk

Fra : Christian Vandsø

Dato : 26-02-02 10:05

On Tue, 26 Feb 2002 07:52:15 +0100, "Puk" <powder@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>mange har ikke har ret meget at gøre med reel fysisk sult, men
>mere handler om noget mentalt? Altså noget rent mentalt.

Det er der ingen tvivl om.

> [...]
>som mæt med mindre jeg har spist så meget, at jeg bagefter har
>været så træt og tung i maven, at jeg ikke havde energi til meget

Sådan er der mange overvægtige der har det, og jeg mener det er et
vigtigt indsatsområde. Jeg havde det præcist på samme måde da jeg var
en fatass ;)

> [...]
>jeg tit er styret af nogle psykiske mekanismer, og så bliver det
>måske lidt svært at finde et vidunderdrug.

Jeg giver dig fuldstændig ret. Overvægt har oftere en psykologisk
årsag end en ren fysiologisk. Derfor mener jeg at man som læge bør
vente med at ordinere piller før man har undersøgt folks baggrund.

Da jeg var smælderfed fik jeg letigen. Så smed jeg 10 kg på ingen
tid, og ½ år efter havde jeg taget 20 på igen. Nu har jeg tabt mig på
naturlig vis uden noget som helst hokus pokus/pulver/TV-shop
special/whatever, så jeg er også lidt på et korsttog mod sådanne ;)

/Christian

Fra : Henrik Andersen

Dato : 25-03-02 11:52

Jeg har prøvet LETIGEN, men men men, jeg blev irritabel + benene rystede
under mig
som når jeg ikke spiser en dags tid og løber en tur, de virker ikke, motion
ER bedre...

Henrik