Post script fejl
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-01-01 20:38

Hvad er en post script fejl egentlig?

Jeg oplever fejlen komme ved udskrift på en Laserwriter II, uden nogen
form for systematik. Ofte hjælper det blot at annulere udskriftet og prøve
forfra. På en HP 2100 kommer fejlen blot en sjælden gang; som regel ved
udskrift af meget store job. Til gengæld er jeg ikke rendt ind i fejeln
når jeg udskriver til en Xerox DC 230.
Nogle der har et bud på, hvorfor problemet opstår?

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11
Mobil 40 33 23 64
E-mail fl@net.dialog.dk
E-mail -gaard@post.tele.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemmingway: The Sun Also Rises

Fra : Peter Gersmann

Dato : 08-01-01 21:17

In article <fc.0073fb6b02c86d820073fb6b02c86d82.2c86e4d@net.dialog.dk>,
"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nogle der har et bud på, hvorfor problemet opstår?

Fejl i LaserWriter II'erens oversætter kombineret med massiv mangel på
hukommelse. Har du prøvet forskellige drivere - f.eks. Adobes.

//Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-01-01 21:41

> [...]

> når jeg udskriver til en Xerox DC 230.
> Nogle der har et bud på, hvorfor problemet opstår?

Det er stort set umuligt at svare på. Postscript-fejl er noget, som alle
i den grafiske branche støder på rimeligt tit. Det kan være en gammel
RIP, som ikke forstå level 3 (eller level 2, for den sags skyld), det
kan være et billedformat, som printeren ikke synes om, det kan være
manglende hukommelse, det kan være en dårlig font.... Kort sagt: Der er
uendelig mange muligheder og det kan drive en til vandvid!

--
René

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-01-01 00:05

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Kort sagt: Der er
> uendelig mange muligheder og det kan drive en til vandvid!

Hørt! Min LaserWriter 600/4 er pisse træls i den retning.

Faktisk er det noget af det jeg savner mest hos Mac'en i forhold til
wintel; en printer der printer lige så stabilt og ikke mindst lige så
hurtigt som en halv gl. PCL printer på en sløv pentium. Er det for meget
at forlange af Apple?

/Martin

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 09-01-01 11:05

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> [...]
> wintel; en printer der printer lige så stabilt og ikke mindst lige så
> hurtigt som en halv gl. PCL printer på en sløv pentium. Er det for meget

Nu laver Apple ikke printere længere...

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 15:27

Thomas Bjørn Andersen <bjorn@daimi.au.dk> wrote:

> Nu laver Apple ikke printere længere...

Deres laserprintere var ellers af temmelig god kvalitet, og de fleste
(4/600 undtaget) har både PCL og parralelport.
At LW8 driveren først er blevet god i de senere år, er en helt anden
sag, men set i forhold til windows postscript drivere fra samme
generation har mac'en nu altid været ganske god.

Mht til hastighed, er det nok også værd at bemærke at Parralelporten er
væsenligt hurtigere end de gamle loclatalk porte på mellem 57.6 og 230.
Desuden er PS udskrift fra ikke PS programmer overkill og noget
langsommere end PCL.
sammenling en gammel laserwriter som select360, der har både PCL og
parallelport med en tilsvarende windowsprinter ved at koble dem begge op
på samme PC - Jeg tror at sådan en sammenligning vil vise at problemet
er PS og localtalk porten.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 14:18

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> [...]
> wintel; en printer der printer lige så stabilt og ikke mindst lige så
> hurtigt som en halv gl. PCL printer på en sløv pentium. Er det for meget

Det første halve års tid havde jeg også store problemer med min 4/600
indtil jeg fandt ud af at indstille den korrekt, samt ikke mindst:
tjekke mine skrifter for fejl jævnligt!

Ved meget store PDF og Word dokumenter (+100 sider) fyldt med grafik,
kan den en sjælden gang gå kold og lave fejl, oftest hjælper det at dele
print jobbet op og printe de sider der giver problemer seperat - jeg ved
ikke om 6MB opgradringen kan løse dette, idet jeg tror det skyldes
problmer med PDF og Word dokumenterne.

Ellers er jeg blvet meget glad for min 4/600, især efter jeg har fået
den AsantePrint adapter jeg i sommer købte for 50kr (+120kr for
strømforsyning hos Brink) op at køre, så laserwriteren endelig er kommet
på ethernet og dermed kan bruges på min iBook, incl under Mac OS X.

mac'en har i al fald ét stærkt kort mht. udskrivning i forhold til
Windows og diverse HP printere, nemlig at LaserWriter 8 i kombination
med IE5 nok er det bedste bud mht. udskrivning af hjemmesider.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 16-01-01 00:47

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:
>
> Det første halve års tid havde jeg også store problemer med min 4/600
> indtil jeg fandt ud af at indstille den korrekt, samt ikke mindst:
> tjekke mine skrifter for fejl jævnligt!

Fortæl, fortæl!

Hvordan indstiller du din 4/600 korrekt? Jeg kan ikke se, at der er så
meget at indstille.

Min observation er, at driveren har meget at sige. Den LaserWriter
8.5.1, som fulgte med mit system, laver flere fejl en den gamle
LaserWriter 8.3.2, som jeg har fra et tidligere system.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 28-01-01 14:42

Thorkil Olesen <Dont.use.this.address@pip.dknet.dk> skrev:

> Hvordan indstiller du din 4/600 korrekt? Jeg kan ikke se, at der er så
> meget at indstille.
Det eneste, som jeg gør, er at overføre skrifter til printeren "manuelt"
(med programmet Apple Printerværktøj). Hvis jeg ikke gør det, sker det,
at printeren ikke får overført skriften og så bare bruger en
standardskrift.

Af og til får jeg også fejlmeddelelser, men som regel kan det klares ved
dele udskriften op i mindre bidder.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Frank L¿kkegaard

Dato : 09-01-01 10:14

moof.immerfreundlich@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>Fejl i LaserWriter II'erens oversætter kombineret med massiv mangel på
>hukommelse.
Ja, det var også umiddelbart mit eget gæt, men der er 32 MB ram i
LaserWriter II og kun 8 MB i HP'en, og så hænger det jo alligevel ikke
rigtig sammen.
> du prøvet forskellige drivere - f.eks. Adobes.
Næh, jeg har brug henholdsvis Laserwriter 8 og de drivere der fulgte med
HP'en og Xerox'en

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 15:27

Frank L¿kkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Ja, det var også umiddelbart mit eget gæt, men der er 32 MB ram i
> LaserWriter II og kun 8 MB i HP'en, og så hænger det jo alligevel ikke
> rigtig sammen.

Mon ikke den manglende PS2 understøttelse har noget at sige?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-01-01 16:09

reippuert@mac.com,Ny-Internet writes:
>Mon ikke den manglende PS2 understøttelse har noget at sige?
??
Understøtter den ikke PS2 - det mener jeg da at have læst et eller andet
sted?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-01-01 20:03

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Understøtter den ikke PS2 - det mener jeg da at have læst et eller andet
> sted?

Kun hvis det er en IIf eller IIg model

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-01-01 09:36

reippuert@mac.com,Ny-Internet writes:
>Kun hvis det er en IIf eller IIg model
Sorry, jeg burde selvfølgelig have skrevet at der er tale om en IIg