Chimera er hurtigst
Fra : Jesper

Dato : 24-02-02 19:37

http://www.mediamac.dk/index.php3?page=news:show,id=6637

Omniweb

* First loop (uncached): 117.077 sec
* Subsequent 3 loops (avg): 83.078 sec
* Total Minibench Score: 366.312 sec
* Projected Full I-Bench Score: 698.623

Internet Explorer 5.1

* First loop (uncached): 65.412 sec
* Subsequent loops (cached): 70.108 sec
* Total Minibench Score: 275.737 sec
* Projected Full I-Bench Score: 556.168

Opera

* First loop (uncached): 220.00 sec
* Subsequent loops (cached): 47.667 sec
* Total Minibench Score: 363.00
* Projected Full I-Bench Score: 553.669

Chimera

* First loop (uncached): 41.714 sec
* Subsequent loops (cached): 32.274 sec
* Total Minibench Score: 138.537
* Projected Full I-Bench Score: 267.632

OmniWeb er flot, langsom og viser ikke alle sider korrekt. Internet
Explorer viser siderne korrekt, men har problemer med chachede sider.
Opera er langsom til ucachede sider, men ellers hurtig og korrekt, og
Chimera er lidt af et fartmonster.
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-02-02 22:12

Jesper <spam@sucks.xx> wrote:

> og
> Chimera er lidt af et fartmonster.

Jeg har brugt lidt tid på Chimera i dag, og synes det ser lovende ud.
Den renderer typisk hele siden incl. billeder i ét hug, hvilket gør, at
man tiden man venter på en side føles lidt lang, men "bang" så er hele
indholdet der. Den er hurtig - synes jeg. (Testen hos Mediamac er hentet
hos Chimera-udviklernes site, så den skal måske liiige tages med
forbehold.) Der er dog en del ting i browseren som ikke rigtig fungere
endnu, bl.a. organisering af bookmarks o.lign. praktiske værktøjer.
Faktisk kan man slet ikke indstille "preferences" endnu... og så går den
ned, men slet ikke så ofte som den gl. version jeg havde prøvet, og
droppet efter 5 min. Og så er jeg ikke helt sikker, men det ser ud som
om den ikke understøtter stylesheets.

Men det ser lovende ud, især hvad angår "renderings motoren".

Martin