hvor kan man købe en motor???
Fra : Christian Knudsen

Dato : 24-02-02 17:40

Hej NG

jeg går og leger lidt med tanken om at købe en stor motor til et
bil/motorcykelprojekt. Jeg ved stadig ikke om det bliver til noget, men man
kan jo altid lege med tanken, ikk'??
Den jeg søger er en relativ stor motor med 130-150hk så som en kawa zzr1100
motor, eller noget lignende.
Er der nogen af jer, der ved, hvor man kan købe nye/brugte motorer, og hvor
meget de koster (ca.)????

mvh
christian

Fra : Steffler

Dato : 24-02-02 18:32

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> jeg går og leger lidt med tanken om at købe en stor motor til et
> bil/motorcykelprojekt.

Kan ikke hjælpe med dit sp. Men mig og en kammerat
havde en meget lang snak over en kop øl igår om muligheden
for a smide fx. en Busa motor i en gammel Mini

/S

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 25-02-02 01:05

On Sun, 24 Feb 2002 18:31:47 +0100, "Steffler" <steffen.hansen@dba.dk>
wrote:

>Kan ikke hjælpe med dit sp. Men mig og en kammerat
>havde en meget lang snak over en kop øl igår om muligheden
>for a smide fx. en Busa motor i en gammel Mini

For tyve år siden snakkede min bror og jeg, om at smide en RR Merlin
motor bag i en Ford Transit. Så skulle der skrives "1800" henad siden
på og når nogen så spurgte om der virkelig lå en 1800cc motor i den,
så ville vi svare "Nej da, det er 1800HK!!" og så ellers lægge fra
land :) Men som så meget andet, så blev det ved snakken (og hvor får
man lige fat i RR Merlin motor til en rimelig penge?).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-02-02 14:03

"Uffe R. B. Andersen" wrote:

> land :) Men som så meget andet, så blev det ved snakken (og hvor får
> man lige fat i RR Merlin motor til en rimelig penge?).

Var der ikke noget med svensker der skar en skive af en V-12 RR ?. Vistnok
2500ccm pr cyl. Han var i et eller andet blad.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 17:17

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> [...]
> ....Men som så meget andet, så blev det ved snakken (og hvor får
> man lige fat i RR Merlin motor til en rimelig penge?).

Tjaeh :-/
De er nok kun blevet dyrere siden

--
Armand.
(der p.t. hverken er focuseret på række, V, boxer, eller

Fra : Christian Knudsen

Dato : 26-02-02 00:29

hehe

ok. prøv at se den her. Den trækker fra de fleste ting, selv en caterham og
en bugatti EB110SS og en McLaren F1, med 0-100 på 2.8 sec. Det er en
"lettere" modificeret Renault Espace med en F1 motor motoret bagi. Det
virker efter sigende monster vildt!!!!!
Jeg prøver at lægge et billede på dk.binaer.motor, men ellers er der her et
link:

http://www.supercars.net/cars/1995@$Renault@$Espace%20F1%20Concept.html

den er for vild!!!!!!!!!

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-02-02 14:21

Christian Knudsen wrote:
> [...]
> en bugatti EB110SS og en McLaren F1, med 0-100 på 2.8 sec. Det er en
> "lettere" modificeret Renault Espace med en F1 motor motoret bagi. Det

Den tæller ikke, den har aldrig og vil aldrig se et stykke offentligt
asfalt.

--
Morten Dybdal

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-02-02 23:33

> Den tæller ikke, den har aldrig og vil aldrig se et stykke offentligt
> asfalt.

Ahh, den har da i hvert fald SET offentlig asfalt. Én af mine kammerater er
Volvo/Renault mekaniker, og de havde sådan en stående et par dage - det var
vist i sammenhæng med at den gik Danmark rundt på et tidspunkt? Om den så
har KØRT på offentlige veje, er en anden sag. Den kom og gik på en
trailer...

Mvh
Steen

Fra : Johnny Jensen

Dato : 28-02-02 21:19

Hejsa,

> [...]
> en bugatti EB110SS og en McLaren F1, med 0-100 på 2.8 sec. Det er en
> "lettere" modificeret Renault Espace med en F1 motor motoret bagi. Det

Den blev brugt som pacecar til formel 1 løb..

Hygge
JJ

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-02-02 01:14

> Kan ikke hjælpe med dit sp. Men mig og en kammerat
> havde en meget lang snak over en kop øl igår om muligheden
> for a smide fx. en Busa motor i en gammel Mini

Sådan en motor ville sandsynligvis ikke virke alt for overbevisende i en
bil, da dens effektforløb og moment mildest talt ikke passer til en bils
vægt.

De ville nok ikke være helt så slemt med en Mini som med så mange andre
biler, men den er stadig voldsomt tung i forhold til en motorcykel...

Mvh
Steen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-02-02 07:13

> Sådan en motor ville sandsynligvis ikke virke alt for overbevisende i en
> bil, da dens effektforløb og moment mildest talt ikke passer til en bils
> vægt.

Jeg så en (bil)udsendelse på Discovery for et par dage siden, og der viste
de en bil, hvis motor bestod af 4 mc-motorer (mener det var fra fzr1000).
0-100 på omkring 3 sek og topfart på 370km/t, altså næsten det samme som
McLaren F1. Men den skulle også køres ved markant højere antal omdrejninger
end normale bilmotorer.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-02-02 07:50

> Jeg så en (bil)udsendelse på Discovery for et par dage siden, og der viste
> de en bil, hvis motor bestod af 4 mc-motorer (mener det var fra fzr1000).
> 0-100 på omkring 3 sek og topfart på 370km/t

Så har den godtnok været let og aerodynamisk. 500 hk rækker normalt ikke til
370 km/t uden et meget meget vindgalt karrosseri. 0-100 på 3 sekunder med
igen "kun" 4 liter, 500 hk og 400 Nm er ikke for normale biler.

Mvh
Steen

Fra : Morten Dybdal

Dato : 25-02-02 12:10

Steen Schmidt wrote:

> [...]
> 370 km/t uden et meget meget vindgalt karrosseri. 0-100 på 3 sekunder med
> igen "kun" 4 liter, 500 hk og 400 Nm er ikke for normale biler.

Her har du forskellen på en lille lav sportsvogn, og en MB/BMW kampvogn.

--
Morten Dybdal

Fra : Steffler

Dato : 25-02-02 08:55

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> [...]
>
> De ville nok ikke være helt så slemt med en Mini som med så mange andre
> biler, men den er stadig voldsomt tung i forhold til en motorcykel...

Bilmagasinet havde en eller anden Handling day (kan ikke huske på hvilken
bane) - Dagens hurtigste var en Super7 lookalike med en motor fra et gammelt
fejeblad... Så mon ikke en Busa motor kunne slæbe rundt på et mini skur ?...

(Vi snakker jo ikke om at trille rundt i byen uden at skifte
gear)

/S

Fra : origo@earthling.net

Dato : 25-02-02 09:40

"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> wrote in message
> [...]
gammelt
> fejeblad... Så mon ikke en Busa motor kunne slæbe rundt på et mini skur
?...

Det var formentlig en Westfield. De selges med bl.a Busa motor. De "bilene"
veier dog ikke mere enn 400kg.

JS

Fra : Steffler

Dato : 25-02-02 10:26

<origo@earthling.net> wrote in message

> [...]
> gammelt
> ?...
>
> Det var formentlig en Westfield. De selges med bl.a Busa motor. De

Ser lige om jeg kan finde bladet....

Men hvad - En strippet Mini sniger sig vel under 600kg - Så jeg tror
stadig
en Busa motor i en ku' være ret sjovt

/S

Fra : origo@earthling.net

Dato : 25-02-02 10:45

> Men hvad - En strippet Mini sniger sig vel under 600kg - Så jeg tror
> stadig
> en Busa motor i en ku' være ret sjovt

Jeg har en bekjent i Tyskland som er vill med minier. Han har bla. en Mini
Estate med en 160HK Civic VTEC motor, og har nettopp bygget en annen mini om
til 4-hjuls trekk(!). Kan være du kan få noen tips fra ham hvis tuning av
Mini har din interesse. Send en mail hvis du vil ha hans e-adresse.

JS

Fra : Johnny Jensen

Dato : 28-02-02 21:20

Hejsa,

> [...]
gammelt
> fejeblad... Så mon ikke en Busa motor kunne slæbe rundt på et mini skur

Hvis jeg husker rigtigt var der faktisk to stk. fejeblads motorer i den,
eller var det noget han skulle til at lave??

Hygge
JJ - alt over to cylindre er spild

Fra : Steffler

Dato : 28-02-02 21:49

"Johnny Jensen" <2J@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg husker rigtigt var der faktisk to stk. fejeblads motorer i den,
> eller var det noget han skulle til at lave??

Nope - Den i BM havde en motor..

/S

Fra : Mads Lund

Dato : 01-03-02 10:18

> hvilken

> Nope - Den i BM havde en motor..

Men de har også haft en artikkel og verdens hurtigst accelererende
sportsvogne, og der var det vildeste en engelsk bygget kulfiber super7 kopi
med 2 ZX9RB motorer. Det morsomme var alt alt var fordoblet i
konstruktionen, 2 tændingsnøgler, 2 gearstænger, 2 koblinger osv. og med 400
kg og 260 hk på hjulene var den vist ret scary. Og 0-100 klarede den på godt
3,5 sek.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steffler

Dato : 01-03-02 11:32

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> [...]
400
> kg og 260 hk på hjulene var den vist ret scary. Og 0-100 klarede den på

Den har jeg omtalt andetsteds i tråden.. Men køb dog Tiger Z100WR istedet
med 2xZX12 og træk på alle ruller

/S
Well, a bloke needs a hobby, I always say. And hey, in this big
old world there's always plenty of dung out there to be collected;
after all, I hear the Ducati factory is working longer shifts now.

Fra : Morten Dahl

Dato : 25-02-02 12:46

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en motor ville sandsynligvis ikke virke alt for overbevisende i en
> bil, da dens effektforløb og moment mildest talt ikke passer til en bils
> vægt.

Tjae en Peugeot 106 Ralyye 1.3 har 100HK og 108Nm, og er da meget sjov af en
madkasse at være.. så hvorfor ikke en busa motor, den har vel i omegnen af
110Nm og er god for 160Hk..

-
Morten Dahl

Fra : Steffler

Dato : 25-02-02 12:55

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message

> [...]
en
> madkasse at være.. så hvorfor ikke en busa motor, den har vel i omegnen af

Nu skal vi vist lige en tur på mobile.de og se om der er nogen
der ligger inde med en Busa mølle

/S

Fra : Steffler

Dato : 25-02-02 18:16

> [...]
en
> madkasse at være.. så hvorfor ikke en busa motor, den har vel i omegnen af

Og en std. Mini 55hk og hvad ? 40Nm ?....

/S

Fra : Armand

Dato : 25-02-02 20:23

> [...]
> Sådan en motor ville sandsynligvis ikke virke alt for overbevisende i
> en bil, da dens effektforløb og moment mildest talt ikke passer til en

Umiddelbart kan jeg godt følge dig; men selvom en Hyabusa-motor er
udviklet til motorcykler, er jeg sikker på at den ved ethvert
omdrejningstal har et betragteligt større drejningsmoment end en 8½'er
Mascot har :-/
Til sammenligningen hører også at motor-paketten fra Hayabusa nok vejer
mere end et par hundrede kg mindre end selv Mascot'ens 8½'er

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-02-02 13:46

Steffler <steffen.hansen@dba.dk> wrote in article
> Kan ikke hjælpe med dit sp. Men mig og en kammerat
> havde en meget lang snak over en kop øl igår om muligheden
> for a smide fx. en Busa motor i en gammel Mini

Sbarro fra schweiz lavede jo en lille bil med to kawa 1300 motorer med hver
6 propper... måtte vist opgive de fordi det viste sig svært at få kraften
sat ensartet sammen, eller hvordan man nu vil formulere det...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Steffler

Dato : 25-02-02 14:15

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote in message
> [...]
> 6 propper... måtte vist opgive de fordi det viste sig svært at få kraften
> sat ensartet sammen, eller hvordan man nu vil formulere det...

Det problem er vist løst idag... Hvis du kigger på
http://www.tiger-sportscars.demon.co.uk/frames.htm
Så laver de en Z100 med 2 ZX9 møller - MEN - De laver også
en Z100WR med 2 ZX12 møller og firehjulstræk.. Altså meget
fornuftigt køretøj til snevejr.....

/S

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 24-02-02 19:05

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
zzr1100
> motor, eller noget lignende.
> Er der nogen af jer, der ved, hvor man kan købe nye/brugte motorer, og

Hej Christian
Du kunne f.eks. kikke i MC-Basen http://www.mc-basen.dk/default.asp
eller i Den Blå Avis på nettet http://mc.dba.dk/
Ellers er der kun at søge rundt med Google http://www.google.com/ på nettet.

Go' fornøjelse
Jørgen Gerdorf

Fra : S.G

Dato : 24-02-02 19:18

www.mobile.de
og en masse andre tyske sider som en anden sikkert lige vil kradse ned..
En del penge at hente dernede sammenlignet med hjemme

Fra : albert

Dato : 24-02-02 19:58

Kig på http://www.motorrad-markt.de/ under teile og se om du kan finde noget

En CBR1000 motor (135hk) går typisk for 1500dm

Fra : Brian/Hekto

Dato : 25-02-02 16:07

Tjaaa ... prøv at se hvad Caterham har gjort med en Fireblade-motor, i en
Lotus Super7!!!!

http://www.caterham.co.uk/showroom/new/seven/fireblade/main.htm

/Brian

Fra : Peter J

Dato : 28-02-02 20:27

Det er jo ikke kun motoren du skal bruge, du skal vel også have
tændingsanlæg + oliekøler + køler + karbunader osv.

MVH
Peter
2 x CBR 1000 F 135 hk