Q: Derbi Senda R 2000
Fra : Robert Petersen

Dato : 24-02-02 17:20

Hej alle sammen.

Jeg er ved at købe en sådanne fra årgang 2000 i grøn.

Er der nogen herinde som kender noget til den ?

Godt eller skidt bare kom med det....

Nogle der ved noget om hvor begrænsningerne sidder på en sådanne ?

følgende taget fra leverandørens hjemmeside
"Senda R er eneren i 45 km klassen. Den er fremstillet af de fineste
komponenter, så som vandkølet aluminiumsmotor på 50 ccm og 6 gear.
Automatisk olie-injektion fra seperat olietank. Senda R har 8,5 HK i
fullpower versionen , men er droslet i 45km udgaven. Den har hjul med
aluminiums fælge og skivebremser både for og bag. Mono affjedring bag og UP
SIDE DOWN forgaffel, med ekstra lang vandring for behagelig kørsel under
alle forhold. Senda R er bygget som en rigtig motocross-maskine i smart
design, med Perimeterstel , cross-styr, -sæde og -skærme. Komplet 12 volts
lysanlæg med blinklys, gør den perfekt til enhver bruger - til såvel daglig
transport som i fritiden. Med fullpower er Senda R også velegnet til kørsel
i terrænet - på marker, i enge, eller på crossbanen."

Hilsen Robert

Fra : bill gates

Dato : 24-02-02 17:33

Kanon maskine, og du kan få meget sjov med den, kender to som har sådan en,
ingen problemer og de trækker skide godt, kaburator til en Delortto19 eller
21mm , forrøret på potten skiftes med et større det kan købes hos derbi
selv, bed en forhandler sende dig et, koster en 2-300 kr. hvis du ikke vil
købe en komplet potte men den org. er faktisk god

Dem de sælger hos protuna har ikke været super, de larmer temmelig meget og
ruster, metraKit og hebo mener jeg laver nogel gode til den, hebo kommer med
en rigtig kraftig cylinder til den i løbet af nogle mdr. ellers kan du få
metra kit cylinde som jeg tror ellers er den bedste hvis du skal have noget
lige nu,.men også noget Euro cilindrio men om den er noget værd ved jeg
ikke, og du kan få full fylde krumtapper og nye indsunings manifolder til
den og meget andet.

Fra : bill gates

Dato : 24-02-02 17:34

Og så lige et andet tandhjul bag, måske også foran hvis du får noget andet
cylinder på.

Fra : Robert Petersen

Dato : 24-02-02 19:39

det lyder altså til at være en ret fed maskine......
Den står vejledende udsalg til 19.000
nogen som ved hvad det billigeste tilbud er på den ?

Robert

Fra : RpR

Dato : 24-02-02 21:43

> [...]
> lige nu,.men også noget Euro cilindrio men om den er noget værd ved jeg
> ikke, og du kan få full fylde krumtapper og nye indsunings manifolder til

Metra Kit's cylinder yder faktisk RET pænt. Min GPR havde 12,26hk på
baghjulet med den, Metra Kit udstødning, 21mm Arreche.

Polini har en EVO 70cc cylinder i støbeformen, og den er faktisk allerede
færdig. Men på grund af Gilardoni fabrikken's produktionsproblemer så har de
meget svært ved at pumpe dele ud til tiden. Ventetiden på dele ved Polini er
for tiden på næsten en måned.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bill gates

Dato : 24-02-02 21:58

OK, jeg ved at Mallossi og også har en klar, har nemlig skrevet en mail og
de skrev den skulle være klar i midten af januar, men det har de åbenbart
ikke nået ellers også er den bare ikke opdateret på deres hjemme side endnu,
så der bliver et godt udvalg.

Fra : RpR

Dato : 25-02-02 07:14

> [...]
> de skrev den skulle være klar i midten af januar, men det har de åbenbart
> ikke nået ellers også er den bare ikke opdateret på deres hjemme side

Yes, en alu cylinder på 50mm.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 25-02-02 21:45

Hvis Derbi Senda R fra 2000 er ligeså god som min fra ´97 klager jeg ikke.
Det er en utrolig stærk maskine som du vil få meget sjov med.

Thomas H. Andersen

Fra : Robert Petersen

Dato : 26-02-02 18:00

har lige hentet den, den kører så fedt, skal lige ud imorgen og teste den på
lige stræk..... da jeg har købt den brugt ved jeg endnu ikke hvor meget der
er pillet ved den.... men det finder jeg jo ud af imorgen.. Dejligt med en
høj siddehøjde...

Fra : bill gates

Dato : 26-02-02 19:05

Jeg må da sige Tillykke med Dyret, og at du allerede er glad for den, bare
det at du sætter en 21mm Kaburator på den vil give en hel det mere træk, det
er jo samme motor som på min GPR50R og der bliver en verden til forskel.

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 26-02-02 22:23

Ja tillykke med købet. Du vil ikke fortryde det. Og ja det er godt med en
høj sæde højde.

Pas nu på salten!!!

Thomas

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 28-02-02 16:52

Halløje.....

<SNIP>
Thomas sagde-"Pas nu på salten!!!"
<SNIP>

Og hold lige øje med svejsningerne !. De er ikke helt dygtige til at
"lukke" hullerne med maling !!!. Tager ikke lang tid uden beskyttlse før
Mads Ræv dukker op !

By the By.....Tilykke med dyret !

H;P <Senda R ´97>

--