Raid5-controller
Fra : Kaspar Poulsen

Dato : 24-02-02 16:50

Hvad er prisen for en scsi raid5-controller?

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 24-02-02 17:59

"Kaspar Poulsen" <kaspar@trexy.dk> wrote:

> Hvad er prisen for en scsi raid5-controller?

http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-ctrl/ctrl-scsi1/

P.S. Vær opmærksom på at der findes andre mærker, og andre forhandlere. Jeg
arbejder hos oventående.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Skimmerhorn

Dato : 25-02-02 15:35

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message

> http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-ctrl/ctrl-scsi1/
>
> P.S. Vær opmærksom på at der findes andre mærker, og andre
forhandlere. Jeg
> arbejder hos oventående.

Hej. Hvis det skal være godt, så er der jo også Mylex.
Se her hos en dansk forhandler:
http://www.gss.dk/index2.cfm?Template=produkter/Produkter_Result.cfm&Gru
ppe=Raid%20controllere
Jeg har dog købt min ExtremeRaid i USA, ca ½ pris.
PS: Mylex gider ikke win95/98/XP

Mikkel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-02-02 17:03

"Skimmerhorn" <mlausten@worldonline.dk> wrote in message

> Jeg har dog købt min ExtremeRaid i USA, ca ½ pris.

Var det når der også var betalt told , moms etc eller fik kunne de overtales
til at sende som en 'gave' ? :)

/Dennis

Fra : Skimmerhorn

Dato : 25-02-02 19:10

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in
message news:Lete8.7880$PE.308570@news000.worldonline.dk...

> "Skimmerhorn" <mlausten@worldonline.dk> wrote in message

> Var det når der også var betalt told , moms etc eller fik kunne de
overtales
> til at sende som en 'gave' ? :)

Hej Dennis.
Nej desværre, en af mine bekendte, der laver chips hos Cyrix,
tog den med hjem på en ferie i DK.
Hvad skal du bruger controlleren til ??

Mikkel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-02-02 20:13

> [...]
> overtales
>
> Hej Dennis.
> Nej desværre, en af mine bekendte, der laver chips hos Cyrix,

aiaiai , var næsten klar over der var etellerandet lusket ved det ;)
Mjae hvem vil ikke skrotte sin nuværende ctrl for en raid istedet hvis
prisen er rigtig? :)

/Dennis

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 25-02-02 20:52

"Skimmerhorn" <mlausten@worldonline.dk> wrote:

> Hej. Hvis det skal være godt, så er der jo også Mylex.

Det er ikke min overbevisning at Mylex er særligt godt mere, jeg kender dog
ikke extreme RAID serien, men Mylex AcceleRaid 170 og 352 er ikke særligt
gode syntes jeg, primært er det administration delen jeg syntes er for
dårlig.

Jeg mener at Adaptec er blevet ganske stærk på RAID efter købet af DPT,
ganske enkelt er DPT produkterne blevet opgraderet med et firma der kan
håndtere alt det bøde meget bedre end DPT selv kunne.

Adaptec har IMHO altid haft gode RAID produkter, men de har været langsomme,
efter købet af DPT syntes jeg hastigheden er blevet ganske udemærket.

> Se her hos en dansk forhandler:

GS Scandinavia er distributør, og du kan ikke forvente at de sælger direkte
til slutbrugere.

> Jeg har dog købt min ExtremeRaid i USA, ca ½ pris.

Du kan risikere at løbe ind en en økonomisk øretæve hvis din controller går
i stykker og du skal have en ny hurtigt for at få serveren til at køre igen,
men det har du vel tænkt over.

> PS: Mylex gider ikke win95/98/XP

Det lyder da godt....