Begrænset garanti
Fra : Morten Snedker

Dato : 24-02-02 15:45

For noget tid siden købte jeg en Opel Vectra. Efter ca. 14 dage, da
jeg lukkede døren, faldt bagruden pludselig ind i 1000 småstykker.

Jeg spurgte, da ruden skulle sættes i, om ikke jeg fik 50%. Svaret
var, at det gjorde jeg ikke, da de 50% kun gjaldt makaniske dele. Nu
læser jeg så i dag en artikel i JP om en lignende sag, hvor det fra
forhandlerens side blev underkendt, som værende i strid med købeloven.

Gælder det også min situation?

mvh
Morten Snedker

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 24-02-02 18:03

Så skal du lige fortælle noget mere om den der begrænsede garanti og de
50%...

/Rasmus Mandøe Jensen

Fra : Henning

Dato : 24-02-02 22:11

On Sun, 24 Feb 2002 14:45:07 GMT, morten.nospam@dbconsult.dk (Morten
Snedker) wrote:

>For noget tid siden købte jeg en Opel Vectra. Efter ca. 14 dage, da
>jeg lukkede døren, faldt bagruden pludselig ind i 1000 småstykker.

"Nget tid siden" - er det før eller efter 1. januar 2002?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Teddy

Dato : 24-02-02 22:25

Det kan da umuligt være en sælgers problem at din rude går i stykker.
snarere et forsikrings-spørgsmål, da du & forhandler ikke ved hvad årsagen
er !

ville du også mene at forhandleren skal dække evt hærværk på din bil ?

Man har vel som bilejer også selv lidt at skulle betale, men det er
selvfølgelig altid lettere at få andre til det.

Men det er der nok delte meninger om.

Med venlig hilsen

Teddy Abildtrup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-02-02 07:24

Teddy skrev:

>Det kan da umuligt være en sælgers problem at din rude går i stykker.
>snarere et forsikrings-spørgsmål

Du må have slugt søm. Ansvaret for et sminket lig overgår da ikke
til forsikringsselskabet når bilen har forladt forhandleren.

--
Bertel

Fra : Jonas Skousen

Dato : 25-02-02 17:54

> [...]
> læser jeg så i dag en artikel i JP om en lignende sag, hvor det fra
> forhandlerens side blev underkendt, som værende i strid med købeloven.

Hvis ruden falt ud pga. fejl ved bilen og ikke pga. slid er det klart, at du
som alle andre stillet efter Købelovens §§ 42-81-82 som siger, at hvis der
er mangler ved bilen, som må siges at at være sælgers skyld. Kan du kræve
afslag i prisen, med mindre det må sige, at fejlen er ubetydelig ( det er
den jo ikke i dit tilfælde).

Håder jeg var til hjælp

Jonas