Hævd over aftale om flytning af skel?
Fra : Jørg Andersen

Dato : 24-02-02 15:35

Kan man vinde hævd over en utinglyst aftale om flytning af skel?

Situationen er som følger:

A og B aftaler at flytte skellet mellem A og B's ejendomme. Aftalen er ikke
tinglyst og kun mundtlig. Aftalen er indgået for mellem 19 og 22 år siden.
Det overførte areal benyttes til bebyggelse (bebyggelsen sker for 19 år
siden).

Det overførte areal fra A til B anvendes ulovligt (det er ikke tilladt at
bebygge en del af det overførte areal).

A sælger til C og B sælger til D.

C og D strides om skellets placering. Hverken C eller D kendte til aftalen.

Da aftalen ikke er tinglyst og arealanvendelsen er ulovlig, kan jeg så
konkludere, at aftalen er ulovlig? Desuden kan C og D ikke været bundet af
aftalen, da de købte grunden?

MEN, kan der vindes hævd over den placering af skel, som de to partere
aftalte?

Er der nogen, der kender en ekspert på dette område, da jeg er D og har brug
for hurtig og meget kompetent hjælp?

Med venlig hilsen

Jørg Andersen

Jorg_andersenxxx@hotmail.com