Optimal temp.
Fra : Obser

Dato : 24-02-02 16:41

Hvad er den optimale rumtemperatur for en fryser ?
Ja, -30c, så kan man bare åbne døren.....
Nej, vi er et par stykker som har diskuteret, om det er billigere
i EL at lade den stå i en uopvarmet garage, eller om den fungerer
mere optimalt i stuetemperatur ?

Mvh, Kim

Fra : IH

Dato : 24-02-02 18:34

Jeg mener at have set et sted, at man ikke må stille fryseren i et rum, hvor
temperaturen kommer under 10 grader.
MVH
Inger

Fra : Niels Olsen

Dato : 25-02-02 19:59

Ja, kompresserens olie bliver tykkere når den er kold.
Det betyder så større slid under opstarten. Større slid betyder som bekendt
kortere levetid.
Hvad der så er billigst i længden det er så spørgsmålet.

MVH Niels

IH <Xholm.hansen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WZde8.211$9c.4985@news.get2net.dk...

Fra : Helle

Dato : 25-02-02 09:06

det er faktisk lidt sjovt, for en fryser må ikke stå koldt. Der står vist i
brugsanvisningen, at den skal stå i almindelig hustemperatur eller noget
lignende. Det har vist noget at gøre med den luft den bruger.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 25-02-02 10:19

Kan du ikke uddybe det lidt ? - Eller give nogle links som uddyber
synspunktet ?. For umiddelbart skulle man jo mene at kompressorens arbejde
vil være noget nemmere ved 15c frem for 25c ??.

Mvh
/Søren

Fra : Jens

Dato : 25-02-02 12:11

"Helle" <helle.fuglsang@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c79f07c$0$46112$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> brugsanvisningen, at den skal stå i almindelig hustemperatur eller noget
> lignende. Det har vist noget at gøre med den luft den bruger.

Frysere anbefales at stå i stuetemp. p.g.a. oliesmøringen
af kompressoren. Kold olie smører ikke optimalt, så levetiden
for en fryser i et uopvarmet rum reduceres.
Hvis der ikke ligefrem er frostgrader i rummet ville jeg
sætte min fryser et koldt sted. Så vil jeg købe en ny
fryser hver 20. år, i stedet for hver 30. år.

--
Hilsen Jens