Fjernet galdeblære - Hvad så...??
Fra : Blade Walker

Dato : 26-01-01 00:47

Hejsa NG

Min kæreste har lige fået fjernet sin galdeblære

Egentlig skulle hun bare have fjernet nogle sten, men da de fik åbnet
til den, opdagede de at der var gået betændelse i den, og de
fjernede den så i stedet

Den har jo en funktion, sådan en

Der er jo noget med kosten hun skal passe på...

Hvad er der ellers at tage højde for....?

Og hvad kan hjælpe omkring sårhelingen....?

Og hvis der ellers er ting som man bør tænke på, eller kan gøre

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe...

På forhånd tak

Carsten

Fra : alvin

Dato : 29-01-01 10:29

Hej Carsten,

Ifg. traditionel kinesisk medicin, som akupunktur, kinesisk urteterapi,
qigong, etc. hver for sig er en del af, udgør galdeblæren og leveren et
unikt yin-yang par i kroppen. En af den vigtigste funktion for galdeblæren
er således at komplemente leveren, dvs, at beskytte, assistere leveren for
at forsikre leveren en optimal og harmonisk arbejdesbetingelse i kroppen.
Fjernelse af galdeblæren medfører at leveren er kommet under press, og der
skal ikke ret meget til inden leveren kommer ud af balancen.

Når leveren er i ubalance, vil en eller flere af følgende symptomer opstå:

1) svimmelhed, migræne, parietalhovedpine (smerte i toppen af hoved).
2) øjelidelser, betændelse, nedsat syn, natblindhed, rødt øje.
3) tørhed og bitterhed i munden.
4) ørelidelser, tinnitus, hørenedsættelse
5) periodisk forkølelser og feber
6) bleg eller hvide pletter i negle
7) krampetrækning, muskelsammentrækning, muskelsmerte, følelsesløshed i
hænder og fødder, stive lemmer/ben
8) smerte i neder-ribben regionen og til siden for mave-regionen, brok
9) fremfusende og irritabel, depression, forsagt og forskrækket, dårlig søvn
10) desuden kan symptomer af blodmangel, samt symptomer af lidelser i
forplantningssystemet forekommer.

Listen ser måske lidt uoverskueligt og endda tilfældigt ud, men det er det
ikke. Alle symptomer er typiske alderdomssymptomer, dvs, at de opstår når
man når til en vis alder. Sagt på en anden måde, vil alderdommen indtræde
tidligere i livet hos personer med svigtede leveren, også med svigtede
galdeblæren for den sags skyld, idet galdeblæren og liveren udgør
tilsammen "livstegn" hos mennesker.

Det kort af det lange er, først, man skal tage det helt roligt, for den er
ikke en livstruende situation. Man skal i stedet udarbejde en lang-sigtede
plan for at forsikre at leveren er i balacen, og det kan man gør ved f.eks.
at gå til en kinesisk læge en gang hver kvartal eller max. 6 måneder for at
få et tjek på sin lever's tilstand. Hvis noget skulle gå galt, kan man gribe
ind relativt tidligt i fasen, specielt hvis man en dag mystiskvis begynder
at få en eller flere af overstående symptomer. Derudover, kan man tage en
urte-te ( http://www.hao.dk/urte-te/?nr=5 ) dagligt fra nu af, for at
minimere risiko for at leveren kommer i ubalance.

Med venlig hilsen

Alvin

Fra : alvin

Dato : 30-01-01 15:11

Hej, hej, Carsten,

Jeg glemte at sige det til dig i går, hvis du er interesseret i at vide mere
om det alternativ og den situation som din kæreste uheldigvis er havnet i,
kan du bl.a. låne bøger på kommunebiblioteker om emnet, de flerste af dem er
på selve dansk og skrevet af danskere!
Der findes også masse kurser rundt omrking hos f.eks. oplysningsforbund
(AOF, FOF ...) om emnet. Hvad med et kursus i akupressure ... ? Er det ikke
noget for dig ... ? Så kan du om kort tid begynde at give din kæreste en/to
ugentlige massagebehandlinger for at hjælpe hende til at holde leveren i
balance. Det vil have en alt afgørende effekt på udviklingen!

Håb det går godt for dig og din kæreste.

hilse, alvin