Opkald fra Delphi-program
Fra : Torsten T. Nielsen

Dato : 23-02-02 23:35

Hej

Jeg er blevet sat på den opgave, at skulle ringe op via en Acces-database...

Det jeg gerne vil vide er, hvordan jeg laver et program i Delphi, som kan
åbnes med nogle bestemte parametre, og ud fra dem ringe op til et nummer...

En anden mulighed kunne være at sende nogle parametre til Nummersender - er
det muligt???

Med venlig hilsen
Torsten T. Nielsen

Fra : Steen Jensen

Dato : 24-02-02 14:31

Hej Torsten

Torsten T. Nielsen skrev i meddelelsen
<3c78db07$0$39837$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Det jeg gerne vil vide er, hvordan jeg laver et program i Delphi, som kan
>åbnes med nogle bestemte parametre, og ud fra dem ringe op til et nummer...

Du kan bruge CreateFile / WriteFile til at åbne en COM-port og
derefter 'skrive' til den. Jeg ved ikke om det er såden noget du
tænker på.

var
HCom: THandle;
BW: Cardinal;

procedure TForm1.DialNumber(Nummer: String; Port: String);
begin
Nummer := 'ATDT'+ Nummer + #13#10;

HCom := CreateFile('COM1', GENERIC_WRITE, 0, nil,
OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if HCom = INVALID_HANDLE_VALUE then
ShowMessage('Kan ikke åbne ' + Port);

if WriteFile(HCom, PChar(Nummer)^, Length(Nummer), BW, nil) = false then
ShowMessage('Kan ikke skrive til ' + Port);
end;

begin
DialNumber('12345678', 'COM1');
end;

begin
CloseHandle(HCom);
end;

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Lifeweb

Dato : 24-02-02 19:55

MANGE TAK

Det var lige hvad jeg manglede!!!

Det eneste jeg mangler nu, er at gøre sådan at man den ringe op via
parametrene der bliver sendt til den, men mon ikke det skulle være til
at klare - ellers poster jeg igen

Fra : Steen Jensen

Dato : 24-02-02 23:00

Hej

Lifeweb skrev i meddelelsen ...
> [...]
>at klare - ellers poster jeg igen

procedure TForm1.DialNumber(Nummer: String; Port: String);

Det her skulle selvfølgelig være Port i stedet for COM1

HCom := CreateFile(Port, GENERIC_WRITE, 0, nil......

Så kan du kalde proceduren med parametre f.eks

DialNumber('12345678', 'COM1');

Med venlig hilsen
Steen