Brændt bil-- ingen erstatning ?
Fra : Espergærde

Dato : 22-02-02 13:29

Halløj. her er en kopi af brev sendt til Fors-selskabet Tryg baltica, da de
ikke vil dække nævnte skade, lavede jeg dette hændelsesforløb, hvilket der
intet skete ved.

De sendte retur at det var ærgeligt, men at der ikke dækkes, når der går
over 21 dage slutseddel er underskrevet. og ikke som jeg troede, at der må
gå 21 dage fra faktisk overtagelse

Tryg baltica
Klausdalsbrovej 601
2750 Ballerup

Ref.: pol nr. : 620. 9740. 061098

Hændelsesforløb vedr. Dodge reg.nr. : CX 80409 årg 1996

Slutseddel skrevet d 22.6.2001 underskrevet af sælger !
Bilen skal iht. Slutseddel leveres nysynet.
Finansiering falder først helt på plads d. 28.6.2001 . hvorefter jeg
modtager Købekontrakt mv. derefter gøres bilen klar til syn.
Da jeg først har tid til syn d. 2.8.2001 , forsøges bilen i stedet
fremstillet til syn på såkaldt Nøglesyn
( Nøglesyn = bilen, reg.att. og penge afleveres til synskontoret når der
åbnes, bilen står der til 15 min før lukketid, hvor man senest skal afhente
bilen igen ) dette forsøges d. 3.7.2001 d. 4.7.2001 d. 5.7.2001 & Fredag
d. 6.7.2001, hvilket kan bevidnes af samtlige ansatte i Kvistgaard
synshal.!!! Bilen kommer dog ikke ind, pg.a travlhed i synshallen

Køber finder en synstid i Tønder synshal d. 11.7.2001 så køber og sælger
aftaler at mødes i Slagelse ved afkørsel 38 d. 9.7.2001. så køber selv kan
fremstille bilen for syn i Tønder. Købekontrakt , Slutseddel og andre
papirer underskrives af køber samtidig med overdragelse af bil.

Da bilen kommer til syn i Tønder , har den dog et par mangler , som
repareres af bilfirma Allan Simonsen i Bramming, han er færdig med bilen d.
19.7.2001 og kører den til omsyn i Ribe. Bilen godkendes u. anmærkninger .
Jeg skal fremsende check til Allan Simonsen før han vil aflevere bilen igen,
checken fremkommer først Lørdag d. 21.7.2001 . køber får udleveret bilen den
Lørdag, og skal så Omregistrere bilen Mandag d. 23.7.2001 .

Men Mandag d 23.7.2001 kl 05.15 meddeles det fra Varde politi, at bilen er
udbrændt !!

Jeg skylder stadig for bilen i min bank, Sparbank vest, Asylgade 3 . 7800
Skive,
som har pant i bilen . kan panthaverdeklaration hjælpe ??

Med venlig hilsen

Teddy

Hvad mener i ??

Med venlig hilsen
Teddy Abildtrup

Fra : Leif Poulsen

Dato : 24-02-02 21:36

> [...]

> Skive,
> som har pant i bilen . kan panthaverdeklaration hjælpe ??

På de foreliggende oplysninger har jeg flg. bem.

Det ser lidt surt ud, idet du faktisk er blevet ejer af bilen den 22.6.2001
og gammel ejers forsikring dækker kun ny ejer i 3 uger efter denne dato ;-(

Der findes en dom der bekræfter at det er slutseddeldatoen der er afgørende
( Findes i UfR !)

Hvad angår panthaverdeklarationen kan selskabet komme til at hæfte på
baggrund af denne hvis den er sendt til selskabet inden skaden, MEN hvis
selskabet må betale en skade der ikke er dækket, har de fuld regres over for
dig, dvs du kommer til at betale til selskabet ;-(

Leif