Andet multimedie
bentjuul 3670
Tekstudfyldning i figurer i Corel Draw
Fra : PoVa

Dato : 24-02-02 10:05

Hej allesammen

Allerførst vil jeg håbe, at det er den rigtige NG jeg stiller spørgsmål i -
og hvis ikke så få en høflig henvisning til den rigtige. (en dansk NG)

Mit spørgsmål går på om der er nogle som ved om det kan lade sig gøre at
tegne en lukket figur i Corel Draw og derefter fylde tekst man selv har
skrevet i denne figur - på samme måde som man kan fylde farver og
bitmaptegninger i.

hilsen
Poul

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-02-02 10:29

On Sun, 24 Feb 2002 10:04:37 +0100, PoVa wrote:

> [...]
>tegne en lukket figur i Corel Draw og derefter fylde tekst man selv har
>skrevet i denne figur - på samme måde som man kan fylde farver og

En måde at gøre det på, er at skrive noget paragraph text og så vælge
menupunktet "Effekts" > "Envelope". Klik på "Ad new" og brug
"unconstrained" (ikonen med et kurvepunkt og en pil i) til at tilpasse
tekstboksens form til din figur.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : PoVa

Dato : 24-02-02 11:29

Tak for hjælpen - det var meget fint - nu kan jeg komme videre med det jeg
var i gang med.

hilsen Poul