En fri opdragelse. ATT. Freya.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 24-02-02 01:34

NOTE: This message was sent thru a mail2news gateway.
No effort was made to verify the identity of the sender.

Du skrev til sidst:

> EOD [laes: end of discussion] herfra.

Det er meget muligt, men det skal ikke forhindre mig i at levere
en kommentar til et afsnit af dit saa udmaerkede indlaeg.

> [...] De [laes: boernene] skal laere at taenke selv, var vistnok
> udgangspunktet. Her vil jeg tilfoeje at det kan de saamaend allerede,
> men det kvaeles allerede foerste gang de tvinges til at spise
> kartoffelmos, det er simpelthen for besvaerligt med boern der kan
> taenke selv, er for nysgerrige, selvstaendige, og som kan sige nej!

Jeg kan blot konstatere, hvordan specielt foraeldre med mindre boern
reagerer paa mit eget budskab om genindfoerelsen af den frie opdragelse
med dens antipaedagogiske principper. Se for resten gerne -

http://www.just-well.dk/antipdef.htm

Men, Freya, det handler om mere end blot besvaeret med disse autonome
unger. Problemet er isaer, som jeg nu oplever det, at de fleste voksne
giver det videre, de selv modtog i sin tid; at man paalaegger sine
boern de samme forbud og restriktioner, man selv var underlagt --
og alene for at skabe balance i regnskabet, desvaerre.

Paa den maade vil barnets vaesen altid blive en regulaer kastebold
mellem foraeldrenes mange bevaeggrunde - og en borgerlig regerings
solformoerkede dagsorden.

Peter S. Winding, s.a.p.
TabulaRasa@nym.alias.net

" ... Cosmic Rock, Lava Lamps and Little Girls. "

--
" Washed out your simple world, but it seems to reappear
Without your simple words, you cannot interfere "