Reg. og VB6
Fra : Morten Østergaard

Dato : 24-02-02 00:49

Hej NG

Jeg har brug for at skriven og læse nogle strenge ind i reg. databasen i
windows fra et VB6 program

hvordan gør jeg det?

VH
Morten

Fra : Jens

Dato : 24-02-02 05:37

Jeg bruger disse to her

Public Property Get HentFraReg(Sti As String) As String
On Error Resume Next

Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
HentFraReg = WshShell.regread(Sti)

'MsgBox reg.HentFraReg("HKLM\SOFTWARE\Hej\Test")

End Property
Public Function SkrivTilReg(Sti As String, Navn As String, Data As String)

' Skriver til Registringsdatabasen
Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
WshShell.regwrite Sti & Navn, Data

'reg.SkrivTilReg "HKLM\SOFTWARE\Hej\", "Test", "Hej Igen"

End Function

Fra : Vestergaard

Dato : 24-02-02 12:49

Jeg kunne også godt bruge dem, men er der nogle References man skal sætte,
og gider du give et eksempel med et par textboxe... The basics ya know...

Tark tark
Jacob V.

Fra : Rayman

Dato : 26-02-02 21:12

I VB6, ligger der en fil der hedder RegTool5.dll, og den indeholder de
fleste registry funktioner
Så slipper man for Late-Binding.

Mvh. Rayman.

Fra : PeterB

Dato : 27-02-02 21:45

Hey Rayman

Kan du også fortælle, hvordan man dels får adgang til de funktioner,
men mere interessant, hvordan hulen finder man ud af generelt, hvilke
funktioner, der findes i en givet dll-fil og hvordan de skal kaldes?

mvh Peter

Fra : Rayman

Dato : 28-02-02 21:40

Ja, det er en ActiveX DLL, så de oplyser selv om hvilke funktioner den
indeholder, når man tilføjer en reference til den. Herefter, kan du trykke
på F2 for at se hvilke funktioner der bliver importeret. Den importerer en
Global Class + en Instance der hedder Registry. Funktionerne er så:
Registry.GetKeyValue KeyRoot as long, Path as string, Setting as String,
DefaultValue as string

Og Registry.Deletekey Registry.GetNextValue og Registry.UpdateValue

Mvh. Rayman