Kan skatten tage hele mit fradrag når jeg ~
Fra : Jørgen Kragekjær Mad~

Dato : 24-02-02 00:28

Hej

håber nogen kan hjælpe mig..

har haft godt aflønnet arbejde sidste år ca 19.000 før skat, men blev føret
pr 1/12-01

nu har told & skat udsendt nyt skattekort hvos der står at jeg intet frdrag
har da jeg skylder dem skat..

MÅ de det, skal jeg ikke have et bestemt rådighedsbeløb, det skal siges at
jeg har en lille pige 5 mdr også der også skal have mad etc etc..

Jeg har regnet lidt på det og når alt er betalt er der ca 40 kr tilbage om
dagen til mig og ½ (min del til min datter) til min datter.

Selvfølgelig skal de have deres penge MEN de skal vel vente til jeg igen har
et vel aflønnet job ikke ??
og hvor klager man over deres beslutning..

har talt med skatteafdelingen, de siger at jeg skal henvende mig til
inkassokontoret (told og skat) da de ikke kan lave mit fradrag om uden
tilladelse fra dem..

hvad kan jeg gøre ???

hilsen

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-02 00:43

"Jørgen Kragekjær Madsen" <jkm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> har talt med skatteafdelingen, de siger at jeg skal henvende mig til
> inkassokontoret (told og skat) da de ikke kan lave mit fradrag om uden

Når du er på kontanthjælp så udregnes dit beløb således at du uanset dit
skattekort får det beløb udbetalt som du skal ifølge gældende lov, mener at
det pt med 1 barn er ca. 8000.- Derudover kan du så også få boligsikring og
hjælp til enkeltydelser...

Gå op på kommunen, giv dem dit ny skattekort, og alt ordner sig, ingen grund
til panik...

Venligst...
--
Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Jørgen Kragekjær Mad~

Dato : 24-02-02 01:59

det forstår jeg ikke helt ??

Hvad har jeg krav på når skatten er betalt ??

Stiger min kontanthjælp hvis mit fradrag er væk ?? ell hvad mener du ??

Får jeg et andet frdrag dvs det gamle 2000 dkr istedet for de 300 jeg har
nu, dvs skatten venter med at tage penge fra mig ??

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-02-02 09:45

"Jørgen Kragekjær Madsen" <jkm@get2net.dk> skrev:

> det forstår jeg ikke helt ?

Det betyder, at du skal en tur på kommunen og lave en betalingsaftale
begge parter kan være tilfreds med.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk