moms. reg. og prøveplade?
Fra : Bo Thomsen

Dato : 23-02-02 23:48

hej ( det er 2.gang jeg sender denne, den dukkede ikke op hos mig )
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det kræver af værksteder for
at de kan få en fast prøve plade?
hvis man fx nu lader sig moms registrere, kan man så bare søge om
sådan en plade ? og er der evt. nogle der ved hvad den koster?
mvh
bo thomsen ( der selvfølgelig ik ville snyde med brug af pladen

Fra : Jens Jessen

Dato : 24-02-02 10:22

Du skal kunne dokumentere at du har noget at bruge den til. Ex.
motorjournalist, motorcykelmekaniker eller noget i den retning. Ikke noget
med at den kunne være rar at have.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Bo Thomsen

Dato : 25-02-02 00:26

> Du skal kunne dokumentere at du har noget at bruge den til. Ex.
> motorjournalist, motorcykelmekaniker eller noget i den retning. Ikke noget
> med at den kunne være rar at have.
nej, men hvis jeg eks.vis lod mig registrere som mekanikker så kan det vel
godt
lade sig gøre. det er jo desværre ikk sikkert at jeg får nogle kunder, men
hvis
jeg gør så skal jeg jo have en plade til prøvekørsel af deres mc.
mvh
bo thomsen

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 25-02-02 17:00

Er jeg den eneste der bliver pisse-harm når jeg ser nogen køre rundt på
prøveplader, der (sandsynligvis) ikke er i en købssituation el. lign.

Jeg går og håber i mit stille sind at folk bliver stoppet, og bliver bonnet for afgiften.

Nu tror i alle at jeg er pisse-hellig mht. skat m.v... det er ikke just tilfældet, men
jeg føler at jeg bliver pisset på, når der er nogen der snyder "systemet" på den
måde.

Denne post er affødt af MANGE tilfælde på træf m.v. sidste år, og allersenest i går!!

I 1440 graders frost, 44tons salt pr. kvm. vej, Vesterbro i Aalborg, højlys dag,
cowboybukser og pop-sko, og en smuk Duc748!

Jeg stod og håbede lidt at høvedet ville blive stoppet af politiet og få to bøder: En
for prøve pladen, og en for at mishandle den stakkels lille Ducati.

Nå, nu fik jeg afløb for min harme, tak!

/Uffe
B600 saltfri

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-02-02 17:38

Uffe Overgaard Koch wrote:

> [...]
>
> Jeg går og håber i mit stille sind at folk bliver stoppet, og bliver bonnet for afgiften.

Nej da. Tæl bare mig med. Kender en der er god for adskellige millioner. Men HD skulle det da
være. Og så lige lidt plat og svindel, og man var indehaver af en prøveplade. Knald ham!.

Ib Jakobsen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 25-02-02 00:27

> Du skal kunne dokumentere at du har noget at bruge den til
hvor og til hvem?
mvh
bo thomsen

Fra : Holten

Dato : 24-02-02 18:34

Ja, du lader dig momsreg, som autohandler eller autorep.
Derefter går du på motorkontor, med din momsreg, attest, og køber
prøveplader.
Pris ca. 560 kr + ca. 1000 kr. i vægtafg. + ca. 1000 i forsikring.

Så er du køreklar.

MVH

Holten

Fra : Brian Olesen

Dato : 25-02-02 17:14

Du ska stadig indgive moms regenskab hvet kvartal, samt have en omsætning.

Hilsen Brian

Fra : Bo Thomsen

Dato : 25-02-02 20:21

> Du ska stadig indgive moms regenskab hvet kvartal, samt have en omsætning.
når så skal jeg vist ikk svindle alligevel - men da der nok ikk er nogle
der vil betale mig for at rode med deres kværn så skal jeg altså heller ikke
momsregistreres som mekanikker.
bo thomsen

Fra : bill gates

Dato : 26-02-02 23:25

og mig bekendt er det vist ikke helt så let og få forsikret sådan et sæt
plader som det har været tidligere.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-02-02 11:54

"bill gates" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse
> og mig bekendt er det vist ikke helt så let og få forsikret sådan et sæt
> plader som det har været tidligere.

Hmm jeg har en god bekendt der samler lidt på gamle jaguar biler... køber
dem i UK
han har en 4-6 stykker og han er så blevet moms reg. som bilsælger.
og så kan han godt "købe" prøveplader.
og hvem siger at han SKAL sælge bilerne ... ingen bestemmer jo prisen på dem
ud over ham .. ?
og de er vist sat rimeligt dyre :)

Sådan foregår der jo så meget ... og han bliver jo nød til at køre en tur
eller 2 i bilerne for nu at se at alt er ok.. :)

Lars Bisgaard

Fra : Bo Thomsen

Dato : 28-02-02 12:13

> han har en 4-6 stykker og han er så blevet moms reg. som bilsælger.
> og så kan han godt "købe" prøveplader.
se det er smart, nu mangler jeg blot lig 3-6 mc'er

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-02-02 17:51

> se det er smart

Men stadig ulovligt! Lidt ligesom at stjæle 100.000,- fra en tilfældig på
gaden...

Mvh
Steen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 28-02-02 20:04

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> Men stadig ulovligt! Lidt ligesom at stjæle 100.000,- fra en tilfældig på
> gaden...

Nei, nå må du styre deg.

JS

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-03-02 00:31

> Nei, nå må du styre deg.

Ved at man selv bestemmer at man ikke vil betale registreringsafgift? Synes
du det er ok? Så vil jeg da også hellere give 50.000,- for en R1'er end
190.000,-...

Jeg synes det er shitty når folk kører ulovligt med prøveplader - sådan er
det bare. Det er i mine øjne ikke anderledes end at stjæle de sparede penge!

Mvh
Steen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-03-02 07:21

> Ved at man selv bestemmer at man ikke vil betale registreringsafgift?
Synes
> du det er ok?
Nei, jeg er basalt sett enig med deg. Men jeg reagerte på din metafor.

JS

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-03-02 18:47

> Synes
> Nei, jeg er basalt sett enig med deg. Men jeg reagerte på din metafor.

Ok - hvem man stjæler fra kan diskuteres Røveri er det vel ikke (hvilket
det nærmest ville være at tage dem fra manden på gaden), men tyveri i hvert
fald. Fra nogen....

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-03-02 19:37

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(hvilket
> det nærmest ville være at tage dem fra manden på gaden), men tyveri i

Det er jo det.
Det er lidt svært at se forskellen på en gemen motorcykeltyv der stjæler min
motorcykel, og en gemen afgiftssvindler, der snyder sig til at betale
100.000 kr. mindre for sin motorcykel end jeg betaler for min.
Jeg giver svindlere en kommentar med på vejen når jeg møder dem, det gør mig
ikke til verdens mest populære mand, men jeg bryder mig nu en gang ikke om
egoister der ikke vil betale til fællesskabet, men forventer at kunne nyde
af det. Lidt ligesom de der typer der gerne vil drikke folks øl, men aldrig
selv giver.

Rittig

Fra : Henrik Sommer

Dato : 10-03-02 13:14

> [...]
> egoister der ikke vil betale til fællesskabet, men forventer at kunne nyde
> af det. Lidt ligesom de der typer der gerne vil drikke folks øl, men

Arj, nu må det her høre op.. Lad dog folk snyde hvis de vil. Rigtigt eller
ej, det er kun dem selv det går ud over når de bliver snuppet! "What goes
around comes aorund"
Et godt eksempel fra et par år tilbage: En bekendt køber en Aprilia RS250,
på prøveplader, til halvdelen af hvad jeg havde givet for min nye ER-5 MED
afgift. Han ville hellere ha en sportsmaskine (det skal lige siges, at hans
kort OGSÅ var det lille, og Aprilia´en ikke var dyset ned som min).
Anyway, han kommer ud for en ulykke, som gør at hans kværn bliver smadret,
tøj, pæne knups og brækket ben/fod, ingen dækning fra forsikringen,
bøde+afgift fra Told&Skat samt Politiet.
"What goes around comes aorund"
Nu siger jeg naturligvis ikke at jeg synes han havde godt af det, på nogen
måde, men det er lidt skæbnens ironi...

Så længe der er regler og love, vil der være folk der omgås eller bøjer dem.
Hvor mange herinde har, måske udover til køreprøven, ikke kørt x antal
procent for stærkt i de fleste givne situationer, hvor forholdene tillader
det? Snyd eller kør for stærkt, du bryder stadig en lov/regel.

mvh.

Henrik
CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-02 20:47

Steen Schmidt skrev:

> Men stadig ulovligt! Lidt ligesom at stjæle 100.000,- fra en tilfældig på
> gaden...

Det er jo staten, der tager sig af den slags!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk