Mos mellem fliser
Fra : Bent

Dato : 23-02-02 23:39

Er der nogen, der har et godt råd mod mos mellem fliser?
Ned på alle fire og skrabe. er ingen løsning, da det er et rimligt stort
areal, med meget små fliser.
Hilsen Bent

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-02-02 09:24

On Sat, 23 Feb 2002 23:39:04 +0100, "Bent" <brr@esenet.dk> wrote:

>Er der nogen, der har et godt råd mod mos mellem fliser?
>Ned på alle fire og skrabe. er ingen løsning, da det er et rimligt stort
>areal, med meget små fliser.

En god stiv kost kan måske bruges.
Evt. kan du leje en fejemaskine, de findes i mange størrelser.

Jeg så engang en fejemaskine med en kost af ståltråd, den var godt nok
fiks til at fjerne ukrudt på en stor brostensbelagt gårdsplads. Den tog
det hele.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 25-02-02 23:01

"Bent" <brr@esenet.dk> wrote in message
> Er der nogen, der har et godt råd mod mos mellem fliser?
> Ned på alle fire og skrabe. er ingen løsning, da det er et rimligt stort
> areal, med meget små fliser.
> Hilsen Bent

Altmuligskribenten i "stiften" heroppe videregav engang et råd, som skulle
virke, Når man går mod vinter strøes godt med sand på arealet (Der er
sikkert også revner, som mangler) Det fejes sammen om foråret - og alger og
andet pynt skulle følge med. (Sandet genbruges året efter)

- om det også virker til at "komme i bund" med en velvoksen mosbelægning er
jeg lidt ude af stand til at vurdere

mvh
Gitte Tj. Aalborg (afh. til identifikation af "stiften")

Fra : Palle&Charlotte

Dato : 03-03-02 09:12

vask dem i klorvand og gør det med en stiv kost bagefter skylles fliserne
rene med vand.Klorvand er osse godt som algefjerner til træværk men pas på
hvis der er planter omkring

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-03-02 11:16

On Sun, 3 Mar 2002 09:11:39 +0100, "Palle&Charlotte" <pallot@privat.dk>
wrote:

>vask dem i klorvand og gør det med en stiv kost bagefter skylles fliserne
>rene med vand.Klorvand er osse godt som algefjerner til træværk men pas på
>hvis der er planter omkring

Klor bør/skal holdes borte fra naturen. Det er muligt det er effektivt,
men det er altså noget l*rt at få ud i haven.
Rodalon kan også fjerne alger, det skader ikke planterne, men hvordan og
hvor godt det ellers er at få ud i naturen aner jeg ikke. Selv vil jeg
dog til hver en tid foretrække rodalon frem for klor.

http://www.gartneriet.dk