læse IP adresse & pålogget user
Fra : Calle.

Dato : 23-02-02 22:49

Hej
Hvordan kan man læse IPadressen på den maskine et program afvikles på?
Programmet ligger på en anden PC og bliver kørt fra andre PCere, som jeg vil
logge IP nr. fra.
Og hvordan læser man hvilket Windows logon der er pålogget.
Det skal lige siges at det drejer sig om et Turbo pascal program.

Calle

Fra : Calle.

Dato : 01-03-02 06:28

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvordan læser man hvilket Windows logon der er pålogget.
> Det skal lige siges at det drejer sig om et Turbo pascal program.

Hej

Er der virkelig ikke nogen der kan svare på ovenstående mail?

Calle

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 01-03-02 12:05

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message news:<3c7f113c$0$204$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> vil

> Hej
>
> Er der virkelig ikke nogen der kan svare på ovenstående mail?
>
> Calle

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, så hvis jeg svare lidt i vest må
du have mig undskyldt.

Der er en fyldig beskrivelse af hvordan man får IP-adressen på ens
egen maskine på nyhedsgruppen alt.winsock, men det er bestemt ikke
nemt.

Hvis du gerne vil have IP-adressen på den klient der kontakter
serveren så får du den når du kalder Accept på serveren, ellers kan
gethostname vist nok bruges.

/Casper

Fra : Calle.

Dato : 01-03-02 13:45

"Casper A. Hansen" <cah@skygate.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du gerne vil have IP-adressen på den klient der kontakter
> serveren så får du den når du kalder Accept på serveren, ellers kan

Hej
gethostname vil Turbo Pascal ikke kendes ved >

Calle

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 02-03-02 11:57

> [...]
Har du prøvet med det eksterne program ipconfig?

M.v.h.
Olav

Fra : N/A

Dato : 21-05-02 10:18

Fra : Sven Storm

Dato : 21-05-02 10:18

Få IPCONFIG til at skrive sine oplysninger i en fil, som du efterfølgende
analyserer, således at du kan isolere IP-adressen.

Fx
IPCONFIG /Batch c:\log.txt
vil skrive oplysningerne i filen c:\log.txt. Ved efterfølgende at læse denne
fil - linie for linie - kan du finde linien med de ønskede oplysninger. Fx
IP-adresse ....: 181.181.23.23
Problemet med denne fremgangsmåde kan være afhængigheden af den
Windows-version, der benyttes. (Her vist med Win98SE DK).

MEN det må kunne gøres meget lettere..............?

Mvh
Sven

Fra : Poul Liboriussen

Dato : 24-05-02 18:23

Du vil altså have en anden måde at finde din IP eller ?

For dette kan gøres således:

uses
Winsock;

{...}