UdvidelsesKontroller
Fra : thomas tomcat

Dato : 23-02-02 21:14

Jeg vil gerne lave mig et sæt udvidelseskontroller, som er absolut magert.
Gerne helt ind til benet. Bruges til f.eks. musik-produktion, som er CPU- og
RAM-sultent.

Er der nogen, der ligger inde med en liste over alle de mange navne på
Kontrolpaneler, hvad de kan og gør?

Der er nemlig rigtig mange, jeg enten er usikker på, om jeg blot kan vælge
fra, eller som jeg SLET ikke har nogen idé om, hvad er...

Arkivudveksling,
Hovednøglering,
Indstilling af Quicktime,
Lokalitetsvalg,

o.s.v. , for ikke at tale om alle dem, der kun består af forkortelser, som
forklaringsfeltet forneden ikke har nogen oplysninger om.

Fra biblo fik jeg fjernbestilt en tyk bog: "Mac OS in 24 Hours" (Rita
Lewis). Heri fandt jeg en forklaring på måske et dusin af dem, jeg blot kan
fravælge (exempel: jeg spiller ikke games, så de video-acceleratorer, der
ikke er nødvendige for Logic og resten af musikken, skal jeg ikke bruge til
noget).

Men det er kun en mindre del af dem allesammen. Størstedelen veed jeg stadig
ikke, om jeg må fravælge.

Er der nogen, der har et godt link, eller noget?

Jeg kører G4, OS 9.1

Thomas

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-02-02 21:23

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Er der nogen, der ligger inde med en liste over alle de mange navne på
> Kontrolpaneler, hvad de kan og gør?

Der er et sharewareprogram der hedder "Extension Overload". Det
fortæller forholdsvis overskueligt hvad de enkelte dele gør.

> Der er nemlig rigtig mange, jeg enten er usikker på, om jeg blot kan vælge
> fra, eller som jeg SLET ikke har nogen idé om, hvad er...
>
> Arkivudveksling,
Den er vigtig hvis du overhovedet modtager filer fra PC'er/nettet, andre
computere. Den ville jeg aldrig de-aktivere.

> Hovednøglering,
Er vist kun vigtig hvis du bruger "Flerbruger" (multiple users) og/eller
hvis du låser fsk. mapper/diske med passwords.

> Indstilling af Quicktime,
QuickTime handler jo mest om download af film-klip, så hvis du
nogensinde gør det, skal du ikke lægge den væk.

> Lokalitetsvalg,
Jeg har deaktiveret min. Det er vist noget at gøre med computere man
kobler sammen i net, enten via kabler eller internet.

> o.s.v. , for ikke at tale om alle dem, der kun består af forkortelser, som
> forklaringsfeltet forneden ikke har nogen oplysninger om.
Ved at prøve at organisere dem i "pakker" i udvidelseskontrol kan du
måske få en vis ide om hvad der bruges til hvad, eller i hvert fald hvad
der er installeret af hvad.

Som sagt: Find og hent "Extension Overload" via www.versiontracker.com

Håber du finder ud af noget.

Martin

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-02-02 23:50

d. 23/02/2002 21:22 skrev Martin Petersen på martinmarius@petersen.mail.dk i
artiklen 1f82tpr.xhzf31eumiduN%martinmarius@petersen.mail.dk:

> Som sagt: Find og hent "Extension Overload" via www.versiontracker.com
>>
> Håber du finder ud af noget.
>
> Martin

tak

- jeg har selvfølgelig ej prøvet den endnu allerede.
Men det ser jo ud til (tekst-beskrivelsen) at være lige sagen.

Tak for den,

Thomas

Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 23-02-02 22:21

Her er der bl.a. en beskrivelse af hvordan du laver et mager udvidelses-sæt
til brug ved musik-produktion (Cubase).

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-02-02 23:13

d. 23/02/2002 22:20 skrev Asbjørn Måstrup Kristensen på
am.kristensen@get2net.dk i artiklen DITd8.150$Wr6.2588@news.get2net.dk:

Mmmh .. . tak, Asbjørn.

=> Hvor ...?

Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 23-02-02 23:20

Undskyld . . . klassisk fejl.

Her:
http://www.iobsolete.ca/thehangar/03PDFs/Vst_Mac_know_it_all_v2.pdf

Deres Yahoo Liste er også af meget høj kvalitet, hvis du bruger Cubase.

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-02-02 00:07

Det må du undskylde, Asbjørn.. kom til at klikke den til din ad. istedetfor
NG: another klassisk fejl.-)

d. 23/02/2002 23:20 skrev Asbjørn Måstrup Kristensen på
am.kristensen@get2net.dk i artiklen vAUd8.164$Wr6.2615@news.get2net.dk:

> Undskyld . . . klassisk fejl.
>
> Her:
> http://www.iobsolete.ca/thehangar/03PDFs/Vst_Mac_know_it_all_v2.pdf
>
> Deres Yahoo Liste er også af meget høj kvalitet, hvis du bruger Cubase.

Nej, jeg har Logic.
Er det noget, der måske kan bruges alligevel, så kan jeg jo tjekke det
anyway.

Thomas

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 25-02-02 22:58

> [...]

> Gerne helt ind til benet. Bruges til f.eks. musik-produktion, som er CPU- og

Altså i princippet kan du starte med at slå alt fra... Hver eneste gang
du så pludselig mangler noget slår du det bare til igen

Start evt med at lave forskellige konfigurationer så du altid kan vende
tilbage til et udvidelses sæt der virker.

Det er selvfølgelig lidt irriterende med alt for mange genstarter...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-02-02 23:38

d. 25/02/2002 22:57 skrev Nicolai Brandt på nicstone@mac.com i artiklen
1f86n8y.mtjr9866ak18N%nicstone@mac.com:

> [...]
> tilbage til et udvidelses sæt der virker.
>
> Det er selvfølgelig lidt irriterende med alt for mange genstarter...

ja, det er lige det...