Regning for TDC Netxpress
Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 23-02-02 19:16

Hejsa NG

Jeg bestilte for et år siden adsl hos TeleDanmark (TDC).
Min mor er den økonomisk ansvarlige og betaler diverse regninger, der
dumper ind af døren.
Jeg spurgte hende derfor, efter at have bestilt og modtaget adsl, om hun
havde betalt for internettet,
hvilket hun sagde ja til. Fint nok tænkte jeg så køre det.

Men men men.....

Der dumpede så en regning ind fra TDC her for en uge til to siden på ca
4500,- for Netxpress og
jeg tænkte bare WHAT!?!
Det viser sig så, at min mor i sin tid kun har betalt 450,- , men som der
står på fakturaen for ET år.
Den nye regning trækker denne fra og vi skal så betalt i alt 4500,- for det
(samme) år vi har haft adsl.
Det er også den pris de egentlig skal have for det år, men det er
tilsyneladende TDC der har jokket i
spinaten og først givet os adsl i et år for 450,- (hvilket vi jo har faktura
på) og siden hen giver en ny
regning på 4500,- som vi egentlig skulle have betalt i løbet af året - så
mine spørgsmål er:

- kan de bare sådan midt i det hele trække det ene fra og bede os betale det
andet ?
Det er jo ikke alle der liiiige piller 4500,- ud af budgettet!!!

- Hvis man ser et tilbud i en buik med en pris har man jo, så vidt jeg ved,
krav på at få det til den pris,
selv om prisen er en fejl, så hæfter de ikke ved den første faktura de har
sendt til os, eller kan det ikke
sammenlignes ?

TeleDanmark/TDC har som sædvanlig ikke styr på en skid og ved ikke hvem
eller hvor 'fejlen' er opstået
så man bliver bare smidt rundt, rundt og rundt......
Indtil man er overskredet betalingsfristen og så kommer der bøde på ?
Kan man ikke stille krav til dem om at det skal ordnes (læs: de må finde en
løsning) inden betalingsfristen -
for ellers er det jo en helvedes smart måde, hvorpå de kan forvirre kunden
endnu mere, og få smidt lidt
ekstra skillinger oven i, hvis det viser sig at de ikke hæfter ved den
første faktura ?

Man skulle næsten tro at de har en masse "ukendte" medarbejdere som ved det
hele, men som ingen kender
til, ingen ved hvor er og som styre hele biksen - siden der ikke er nogen
derinde der ved det.

Håber I kan hjælpe med nogle svar

Med venlig hilsen
Ronni Feldt
rofe@mailme.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 20:54

In article <3c77dc66$0$56596$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Ronni \(at\) digitrend.dk" <rofe@mailme.dk> wrote:

> - kan de bare sådan midt i det hele trække det ene fra og bede os betale det
> andet ?

Jada, du skylder dem pengene.
Hvis TDC havde sendt en for stor regning ud og du først havde opdaget
det efter regningen var betalt, så ville du vel også forvente at få det
overskydende beløb tilbage.

> Det er jo ikke alle der liiiige piller 4500,- ud af budgettet!

Næh, men det giver også en god grund til at kigge sine regninger efter -
tænk hvis i havde betalt for meget.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Lars

Dato : 23-02-02 20:59

"Ronni (at) digitrend.dk" skrev:
> Håber I kan hjælpe med nogle svar

Det med bindende priser/tilbud gælder ikke åbentlyse fejl.

Den første regning i modtog var helt tydelig en fejl. TDC kan ikke straffes
for at i ikke opdagede at regningen var blevet mere end 10 gange for lille i
forhold til markedsprisen.

I burde selv have opdaget fejlen, såvel som i burde have opdaget at de
løbende måneds/kvartal regninger udeblev. Eller antog du at din mor allerede
havde betalt de 5-6000 kr for et helt år dengang, på trods af at du selv
skriver sådant et beløb ikke lige er til at hive ud af jeres budget?

Der er ikke andet at gøre end at betale efterregningen, for den ydelse i
allerede har fået.

- Lars

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 23-02-02 21:13

Takker for svarene.

> [...]
>havde betalt de 5-6000 kr for et helt år dengang, på trods af at du selv
>skriver sådant et beløb ikke lige er til at hive ud af jeres budget?

og

>Næh, men det giver også en god grund til at kigge sine regninger efter -
>tænk hvis i havde betalt for meget.

Jeg antog ikke at min mor havde betalt 5-6000 kr for et helt år, men antog
at regningerne
kom månedligt og at min mor betalte dem, hvorfor jeg ikke bekymrede mig mere
om det.
Det skal siges min mor ikke har den store forstand på hvor meget det skulle
koste, og jeg
aldrig har spurgt hende hvor meget hun har betalt, så her kan man godt sige
vi har snakket
for lidt sammen.

Men jeg takker for svarene.

Med venlig hilsen
Ronni Feldt
rofe@mailme.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 22:29

In article <3c77f7b5$0$46152$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> skulle koste, og jeg aldrig har spurgt hende hvor meget hun har
> betalt, så her kan man godt sige vi har snakket for lidt sammen.

Hehe, det kunne være du skulle have fortalt din mor hvor meget
forbindelsen kostede

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-02 00:44

Ronni (at) digitrend.dk skrev:

>Men jeg takker for svarene.

Hvis beløbet er et problem, så snak med TDC om en afdragsordning.
De er sikkert til at tale med.

--
Bertel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-02-02 11:57

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis beløbet er et problem, så snak med TDC om en afdragsordning.
> De er sikkert til at tale med.
Det reklamerer de ihvertfald med :)

Tidligere fik man en regning på 450(499?) for et års Opasia standard
abo. Oven i det kom så den månedlige afgift (fratrukket andel af opasia
abo.) således man faktisk blev faktureret 2 steder fra. Det lyder til
at Ronni's mor har betalt opasia, men at de månedlige regninger er
glippet af uvisse årsager?

/Sune
(ex TDC Internet)

Fra : MB

Dato : 24-02-02 19:26

> [...]
skulle
> koste, og jeg
> aldrig har spurgt hende hvor meget hun har betalt, så her kan man godt

Ja det har du nok ret i, men det kan man jo ikke klandre TDC for. De har jo
ikke en chance for at vide at den der skal betale regningerne ikke ved noget
om det!?
Men det er da rigtigt at tdc er til at tale med. Prøv evt 80808018
(regningsservice for private)

mvh
MB

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 24-02-02 19:49

> Men det er da rigtigt at tdc er til at tale med. Prøv evt 80808018
> (regningsservice for private)
>
> mvh
> MB

Det kan godt være man kan tale med dem, men man kan også tale med min nabo
eller min kat - problemet med TDC er at der ikke er nogen som helst der vil
påtage
sig et ansvar eller ved en skid om hvem der ved noget om hvad eller hvorfor
de gør
ting ! :)
I hvert fald mit indtryk af TDC indtil videre.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : MB

Dato : 24-02-02 20:16

> [...]
> de gør
> ting ! :)
> I hvert fald mit indtryk af TDC indtil videre.

Det var da sørgeligt, men jeg ved da at de f.eks. laver afdragsordninger og
giver henstand (mod gebyr) uden at blinke med øjet, det er jo det de laver
på regningsservice ikke?
Men du kunne jo evt bare PRØVE ikke? Det er jo _dig_ der skylder dem penge
ikke?

mvh
MB (der ikke har noget imod TDC)

Fra : MB

Dato : 23-02-02 21:03

> - Hvis man ser et tilbud i en buik med en pris har man jo, så vidt jeg
ved,
> krav på at få det til den pris,

Du kendte jo den rigtige pris inden du bestilte, så du har vel egentligt
pligt til at oplyse at de har "snydt sig selv ved kassen" ikke?

mvh
MB