Styrthjælm hvad skal man vælge ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-02-02 19:02

Hej

Jeg har nuværende en Taiwansen (www.thansen.dk) skod hjælm der har 1 problem
.... hastigheder over 80 giver EXTREM meget støj i hjælmen ...

Er der nogen som kender til et hjælm mærke det ikke er for dyrt ( omkring
2000kr max )
som er totalt lydsvagt ... så man evt. ikke skal køre med høreværn

M.v.h
L. Madsen

Fra : Michael K. S.

Dato : 23-02-02 19:16

On Sat, 23 Feb 2002 19:02:12 +0100, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Er der nogen som kender til et hjælm mærke det ikke er for dyrt ( omkring
>2000kr max )
>som er totalt lydsvagt ... så man evt. ikke skal køre med høreværn

Findes ikke...Der er mange faktorer udover hjelmen der afgør
støjniveauet,såsom cykel/kåbeglas/beklædning/højde/fart osv.-osv. og
det er samspillet mellem disse (f.eks skabte turbulenser) der afgør
det endelige støjniveau. Fordi en hjelm opleves som støjsvag af en
person er det langt fra sikkert at en anden vil synes det samme.Mig
bekendt er det aldrig lykkedes af fremstille en hjelm der kan holde et
støjniveau der overflødiggør brug af høreværn...hvis man vel og mærke
vil undgå høreskader på lang sigt.
Eneste råd man (jeg) kan give i den forbindelse er at finde et sted
der vil lade en prøve forskellige modeller på en prøvetur og så selv
afgøre....

Fra : Jonas Holt

Dato : 24-02-02 15:56

> Er der nogen som kender til et hjælm mærke det ikke er for dyrt ( omkring
> 2000kr max )
> som er totalt lydsvagt ... så man evt. ikke skal køre med høreværn

Har selv en schubert, som har en klap som lukker ind under hagen. Det gør at der ikke kommer
luft/larm nedefra. Kan anbefale den.

Har du kåbe på din cykel skulle du prøve at rejse dig op med fx 100 km/t og lægge mærke til om den
stadig larmer. Hvis larmen forsvinder (delvist) er det ikke hatten du skal have skiftet. Kåbeglasset
kan give en masse turbulens omkring dit hoved. Prøv dig frem

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi