Printeren eksisterer ikke?!!
Fra : Henrik Krogh

Dato : 23-02-02 19:01

På mit arbejde er jeg begyndt at få beskeden printeren eksisterer ikke -
jeg har kikket ind i det tilstødende lokaler og den står der altså!(HP
printer i et blandet netværk)
I "vælger" kan der ikke vælges noget
Jeg får beskeden at printinglib 8.5.1(tror jeg nok) ikke er installeret
i systemmappen eller ikke kan indlæses i hukommelsen - og det er det
altså i systemmappen! og det er den sidste nye version fra apple
- er det noget med hukommelsen der er problemet?
Håber der er nogen der stadig kan huske hvad man gør under system 8.01
vh Henrik Krogh

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 19:09

In article <1f82n61.13aoueb3aogvqN%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> Jeg får beskeden at printinglib 8.5.1(tror jeg nok) ikke er installeret
> i systemmappen eller ikke kan indlæses i hukommelsen - og det er det
> altså i systemmappen!

Har du installeret AdobePS for nyligt?

Fra : Henrik Krogh

Dato : 24-02-02 00:35

> Har du installeret AdobePS for nyligt?

Jahh nu sidder jeg ikke lige ved maskinen men jeg installerede et eller
andet adobe arkiv er det en synder?
/Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 00:38

In article <1f832va.s6xqd8vkmpd8N%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> Jahh nu sidder jeg ikke lige ved maskinen men jeg installerede et eller
> andet adobe arkiv er det en synder?

Ja. Du har nu to konfliktende PrintingLib's i din udvidelsesmappe.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-02-02 11:02

In article <newsspam3-CA206B.00382124022002@dtext.news.tele.dk>,

> Ja. Du har nu to konfliktende PrintingLib's i din udvidelsesmappe.

Man kan da godt have både LaserWriter og AdobePS på system samtidigt.
Begge fungerer fint på min arbejdsmaskine og har altid gjort det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 11:38

In article <rfn-E79F1F.11020024022002@dtext.news.tele.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Man kan da godt have både LaserWriter og AdobePS på system samtidigt.
> Begge fungerer fint på min arbejdsmaskine og har altid gjort det.

Så har du ikke kørt med de "rigtige" versioner.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-02-02 13:22

In article <newsspam3-948331.11382724022002@dtext.news.tele.dk>,

> Så har du ikke kørt med de "rigtige" versioner.

Hvis du med "rigtige" mener to versioner der konflikter, så er det
rigtigt, men i andre henseender er de da rigtige nok. LaserWriter er
standardversionen fra Mac OS 9.1 og AdobePS kommer fra Indesign 1.5.2.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 14:04

In article <rfn-F9878C.13213324022002@dtext.news.tele.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Hvis du med "rigtige" mener to versioner der konflikter, så er det
> rigtigt, men i andre henseender er de da rigtige nok.

I tidliger versioner af LW 8 og AdobePS kunne der ske to ting hvis man
forsøgte at have dem installeret samtidigt: At man havde to
PrintingLib'er, eller at AdobePS erstattede Apples PrintingLib med deres
egen. Begge dele førte til at LW 8 ikke fungerede.

En af opdateringerne til AdobePS havde som en fremtrædende feature at
den nu endelig kunne sameksistere med LW 8.
Jeg plejer dog at fraråde at have begge dele installeret samtidigt
alligevel, da det i langt de fleste tilfælde ikke er nødvendigt, og
unødvendige drivere/udvidelser bør man holde sig fra.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-02-02 14:41

In article <newsspam3-679C53.14034424022002@dtext.news.tele.dk>,

> [...]
>
> En af opdateringerne til AdobePS havde som en fremtrædende feature at
> den nu endelig kunne sameksistere med LW 8.

Sjovt nok har jeg ikke oplevet dette, selvom jeg da har været i den
grafiske branche i mere end 5 år nu. Jeg kan ihvertfald ikke lige huske
det.

Da vi jo nok har nogen af de nyeste versioner af driverne på de
nuværende maskiner, så er det nok derfor, at vi ikke oplever nogen
problemer.

> Jeg plejer dog at fraråde at have begge dele installeret samtidigt
> alligevel, da det i langt de fleste tilfælde ikke er nødvendigt, og
> unødvendige drivere/udvidelser bør man holde sig fra.

Vi bruger LaserWriter på alle vores maskiner, men InDesign insisterer
på, at man skal bruge AdobePS, så derfor har vi også den installeret. Vi
kunne godt bruge AdobePS til alt, da vores Fuji-RIP faktisk kun er
certificeret med den, men af gammel vane har vi holdt ved LaserWriter.
Måske man skulle skifte snart...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 14:59

In article <rfn-245CC3.14410124022002@dtext.news.tele.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Sjovt nok har jeg ikke oplevet dette, selvom jeg da har været i den
> grafiske branche i mere end 5 år nu. Jeg kan ihvertfald ikke lige huske
> det.

Ikke fordi jeg ikke tror at du tror på mig, men på denne url:
<http://www.adobe.com/products/printerdrivers/macintosh.html> kan du se
at det ikke rabler for mig.
For de dovne citerer jeg lige lidt:
"In addition, AdobePS now uses the same PrintingLib as the Apple
LaserWriter driver, eliminating compatibility problems between the
AdobePS and LaserWriter drivers."

> Da vi jo nok har nogen af de nyeste versioner af driverne på de
> nuværende maskiner, så er det nok derfor, at vi ikke oplever nogen
> problemer.

Hvis i "altid" har kørt med begge dele installeret, lider i i hvert fald
ikke af versiontitis.

> Måske man skulle skifte snart...

Det ville jeg da anbefale. Det gør også printerskift lidt nemmere.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-02-02 15:13

In article <newsspam3-D20F03.14590824022002@dtext.news.tele.dk>,

> [...]
> "In addition, AdobePS now uses the same PrintingLib as the Apple
> LaserWriter driver, eliminating compatibility problems between the

Jeg tror da på dig... det var bare fordi at det kom til at fremstå som
om, at det ikke kunne lade sig gøre at have begge drivere installeret
samtidigt.

> Hvis i "altid" har kørt med begge dele installeret, lider i i hvert fald
> ikke af versiontitis.

Nu har jeg kun været på mit nuværende arbejde i 1 1/2 år, men på mit
tidligere mener jeg også vi havde begge installeret og jeg synes ikke vi
oplevede problemer.

Personligt lider jeg nok af versionitits og vil altid gerne have det
nyeste, men jeg har dog lært at begrænse mig, når det kommer til
arbejdsmaskiner. Jeg er næsten altid en generation bagud, når det kommer
til Mac OS, men produktionsprogrammerne (Photoshop, Illustrator, Quark
osv.) vil jeg dog gerne have i nyeste version.

> Det ville jeg da anbefale. Det gør også printerskift lidt nemmere.

Ja, det er drønirriterende, når man glemmer at skifte driver og Indesign
brokker sig...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 15:52

In article <rfn-D1EFB5.15130424022002@dtext.news.tele.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Jeg tror da på dig...

Tak

> det var bare fordi at det kom til at fremstå som
> om, at det ikke kunne lade sig gøre at have begge drivere installeret
> samtidigt.

Nåeh, det var nu i forbindelse med det oprindelige spørgsmål mit svar
skulle ses, og der var svaret svjv det mest sandsynlige. Der kan
selvfølgelig også være sket det at der er en der har sagt "hvad er det?
- væk med den" om PrintingLib.

> Nu har jeg kun været på mit nuværende arbejde i 1 1/2 år, men på mit
> tidligere mener jeg også vi havde begge installeret og jeg synes ikke vi
> oplevede problemer.

Med visse versioner af Mac OS og AdobePS før ver 8.6 vil man helt
automatisk have problemet.

> [...]
> til Mac OS, men produktionsprogrammerne (Photoshop, Illustrator, Quark
> osv.) vil jeg dog gerne have i nyeste version.

Min versiontitis forsvandt da jeg ikke gad at rode med min egen
computer, efter at jeg havde rodet med andre folks computere hele dagen.

> Ja, det er drønirriterende, når man glemmer at skifte driver og Indesign
> brokker sig...

Så er det heldigt at irretationsmomentet er så nemt at slippe af med

Fra : Storm

Dato : 24-02-02 15:23

> [...]

> kunne godt bruge AdobePS til alt, da vores Fuji-RIP faktisk kun er
> certificeret med den, men af gammel vane har vi holdt ved LaserWriter.

Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-02-02 12:50

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> writes:

> Man kan da godt have både LaserWriter og AdobePS på system samtidigt.
> Begge fungerer fint på min arbejdsmaskine og har altid gjort det.

Jeg kan godt bekræfte, at Martin har ret når han siger at det kan give
voldsomme problemer. Gider du ikke lige liste hvilke versioner af
Apple printer software og AdobePS du kører med?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-02-02 13:20

In article <m3wux3f69z.fsf@gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Jeg kan godt bekræfte, at Martin har ret når han siger at det kan give
> voldsomme problemer. Gider du ikke lige liste hvilke versioner af
> Apple printer software og AdobePS du kører med?

Hmm.. nu sidder jeg jo herhjemme, men maskinen kører med Mac OS 9.1,
hvor alle opdateringer fra Software Update er installeret. Jeg har endnu
ikke opdateret til 9.2.2, da jeg er lid konservativ når det kommer til
min produktionsmaskine. AdobePS er den version som kommer med InDesign
1.5.2.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Krogh

Dato : 24-02-02 23:46

> Ja. Du har nu to konfliktende PrintingLib's i din udvidelsesmappe.

takker for det kompetente og enkle svar - hvor er livet(Mac) dog enkelt
når man bare lige ved det!!
Henrik Krogh

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 23:49

In article <1f84v90.orc7gifnnn80N%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> takker for det kompetente og enkle svar - hvor er livet(Mac) dog enkelt
> når man bare lige ved det!

Mit helbred fortæller mig, at jeg burde skifte lidt af alt det jeg kan
huske om Mac, med detaljer som konens fødselsdag osv