Manglende omdrejninger ??
Fra : Finn Andersen

Dato : 23-02-02 14:31

Jeg har købt en Derby Varmos som manglede kompression og den har stået
stille et godt stykke tid.OK.
Nu har jeg fået boret cylinderen op og monteret et nyt stempel, motoren kan
godt starte men den vil ikke tage omdrejninger kun lidt over tomgang
og så skyder den i lydpotten.engang imellem Er der nogen der kan give mig
et tip om årsagen.

Fra : Elbarto

Dato : 23-02-02 16:34

gå tændingssystemet igennem og skift tænd røret ...
er der ikke nogle fejl der ..så er det karburatoren
der sikkert skal renses men det burde den godt nok ikke"skyde" af

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-02-02 15:38

> [...]
> godt starte men den vil ikke tage omdrejninger kun lidt over tomgang
> og så skyder den i lydpotten.engang imellem Er der nogen der kan give mig

Har du skiftet hoveddysen i karburatoren??
eller prøv det.. hvor meget er den boret op til?

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Finn Andersen

Dato : 25-02-02 18:40

Tak til jer for svarene. Jeg har skiftet til et nyt tændrør og det har
tilsyneladende hjulpet.
Cylinderen er boret op til Ø 42,00mm.