Tale på ice age
Fra : Martin Helbo

Dato : 23-02-02 14:14

Er der nogender ved om Ica age får dansk eller engelsk tale når den kommer
til DK?

--
/Martin Helbo

Fra : Jesper Winding

Dato : 23-02-02 14:19

Hvis Monster's Inc er nogen indikation, må vi desværre gå ud fra at de
dubber den

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 23-02-02 14:23

Hej

Martin Helbo wrote:
> Er der nogender ved om Ica age får dansk eller engelsk tale når den
> kommer til DK?

Så lige en reklame for den igår, med dansk tale......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-02-02 14:44

Ulrik Jensen skrev i meddelelsen ...
>Hej

>Så lige en reklame for den igår, med dansk tale......

det er sgu ærgeligt de ødelægger film på den måde

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Martin Møller

Dato : 23-02-02 14:47

Anders Houmark wrote:

> det er sgu ærgeligt de ødelægger film på den måde

Plejer man ikke at kunne se Disney og Dreamworks animationsfilm med original
tale i Palladium o.a.?

--
Mvh. Martin

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 23-02-02 15:27

Hej

Anders Houmark wrote:
> det er sgu ærgeligt de ødelægger film på den måde

Jeg har nu ikke noget imod det, de oplevelser jeg har haft med dubbede
tegnefilm/animations har været absolut positive, så hvorfor ikke dubbe
dem, så også de små kan få glæde af dem. Så længe man har muligheden
for at se de originale så gør det mig ikke noget.... Jeg kan dog på
ingen måde forestille mig hvordan de har dubbet The Emperors New Groove
ordentligt, Goodman og ham fyren fra "Just Shoot Me" ER simpelthen
deres roller..... perfekt castet....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-02-02 15:36

Ulrik Jensen wrote:

> [...]
> dem, så også de små kan få glæde af dem. Så længe man har muligheden
> for at se de originale så gør det mig ikke noget.

Så længe det er tilfældet giver jeg dig ret men i Ice Age's tilfælde
lader det til at den KUN kommer ud i dubbet udgave. Der skal så vidt jeg
ved ikke tekstes nogle kopier så hvis den kommer ud i originalversion så
bliver det i hvert tilfælde ikke så mange kopier og så er de utekstede
(ikke fordi det gør mig noget, hvis bare man kan komme til at se den i
originalformat)

Glæder mig derimod ABSOLUT IKKE til den dubbede udgave af E.T. 20 års
jubilæumsudgaven

Tenz.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 23-02-02 18:48

Hej

Tenzel Kim wrote:
> Glæder mig derimod ABSOLUT IKKE til den dubbede udgave af E.T. 20 års
> jubilæumsudgaven

ARGH, den bliver da vel ikke dubbet ?!....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-02-02 20:42

Ulrik Jensen wrote:

> ARGH, den bliver da vel ikke dubbet ?!....

Jo da. Hvad havde du regnet med

Desværre er den god nok. Der kommer dog også nogle original kopier op
men størstedelen vil være dubbede.

Tenz.

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-02-02 20:42

Ulrik Jensen skrev i meddelelsen ...
>Hej

>Jeg har nu ikke noget imod det, de oplevelser jeg har haft med dubbede
>tegnefilm/animations har været absolut positive,

Har du set Shrek ? MAN Klipper sguda ikke Eddie Murphy ud, han er perfekt
som æsel !!

>så hvorfor ikke dubbe dem, så også de små kan få glæde af dem. Så længe man
har muligheden
>for at se de originale så gør det mig ikke noget....

Pga. stramme regler ang. det med fremvisning af film ( minimum 2
forevisninger per dag, hed det da scala svendborg ville vise Shrek i
original sprog.. så den viste de ikke pga. biografen ikke trækker _så_ mange
mennesker at den kan vises 4 gange per dag ( 2 X dk + 2 X uk )

Jep de "spiller" fint

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!