Trådløs telefon - hvilken?
Fra : Klaus Thuesen

Dato : 23-02-02 02:06

Hej,

Jeg skal bruge en trådløs telefon -- og jeg troede jeg havde gjort et OK
køb, da jeg fandt en Siemens kun få mdr gammel til 200 kr i den blå - det
viste sig så at det var en fejl i annoncen, og at det faktisk var en
Schneider jeg modtog, nå okay, den var nok god nok. Men, lydkvaliteten er
forfærdelig!! Det suser utrolig meget i min højttaler, når jeg trykker på
Mute (som i øvrigt skal holdes nede hele tiden for at virke!) så er susen
væk, og den anden ende lyder faktisk okay. Den anden ende (da vi testede
den) fortalte også at jeg nogen gange forsvandt - eller gik langt væk. Men
det må man jo tage med, jeg havde bare regnet med lidt mere "kvalitet" når
det var en siemens -hvilket det jo så ikke var.

Så er mit spørgsmål - hvilket mærke/model skal man gå efter? Jeg er ikke
parat til at ofre en formue, og køber gerne en brugt. Det vigtigste er:

1) Skal have en ren lyd - både ind og udgående
2) Den må ikke være stor/klodset/u-ergonomisk ... design er lige gyldigt,
bare den ik vejer et ton. (skal bruges ofte!)
3) OK display - gerne med batteriindikator.
4) Vis nummer
5) R-taste (sløjfe), så man kan bruge f.eks. 3-på-linien
6) Mulighed for at gemme numre (gerne med navn og ikke kun nummer)

Kan man få nogen anbefalinger?
Pft.

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-02 13:35

"Klaus Thuesen" <klth@mail.dk> wrote in message

Angående dit brugtkøb, skal du da få dine penge tilbage. Da det ikke var det
der var opgivet!!

> [...]
> 5) R-taste (sløjfe), så man kan bruge f.eks. 3-på-linien
> 6) Mulighed for at gemme numre (gerne med navn og ikke kun nummer)

Siemens Gigaset 4015 Micro ?
-
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253AHO%
252FTL%252FCL%252FGIGASET4015MICRO%252Fdesc,FF.html

B&O Beocom 6000
-
http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/Disp
layProductInformation-Start;%24sid%24WhDzgnkiB4HzgkVV0VYzKr8EVtXjfQkIVc4=?Pr
oductID=cgcKamlDylsAAADl%2eFLAhLAP&CatalogCategoryID=aeoKamlDXYAAAADl_2vaCa%
2e0

Har selv en Philips Zenia

-
http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/Disp
layProductInformation-Start;%24sid%24WhDzgnkiB4HzgkVV0VYzKr8EVtXjfQkIVc4=?Pr
oductID=8eMKamlDP4oAAADmvgN6hFxP&CatalogCategoryID=aeoKamlDXYAAAADl_2vaCa%2e
0

Skal det være til ISDN eller PSTN?

Hvis det er til ISDN kunne det jo være smart med en B & O til ISDN.

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 23-02-02 14:49

> Angående dit brugtkøb, skal du da få dine penge tilbage. Da det ikke var
det
> der var opgivet!!

Det betyder ik så meget i det her tilfælde når det er 200 kr vi snakker
om -- kan altid forære den væk som frynsegode e.l.

Det er nogen fine og gode forslag du kom med - men de koster allesammen en
hel del, i forhold til hvad jeg egentlig har lyst til at bruge, da jeg så
ligeså godt kan købe en ikke-trådløs til halvdelen - men okay, så har man
ikke den samme frihed i hele huset.

> Skal det være til ISDN eller PSTN?

Hvad er PSTN?

Det skal hvertfald ikke være ISDN, da det er en analog telefonlinie.

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-02 16:12

> [...]
> ligeså godt kan købe en ikke-trådløs til halvdelen - men okay, så har man

men ellers er det vel bare at kige lidt i tilbudsaviserne en gang
imellem.... Der kan man sikkerts finde en helt okay telefon for ~ 800 kr.
ca...

Siemens telefonen kan vist fås til ca. 1700 i butikkerne... Men hvis du
kender nogen i Siemens, Bosch og så videre,,, kan du jo lige snakke med dem

> Hvad er PSTN?
>
> Det skal hvertfald ikke være ISDN, da det er en analog telefonlinie.

public switched telephone network (analog)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-02 16:20

> [...]

> men ellers er det vel bare at kige lidt i tilbudsaviserne en gang
> imellem.... Der kan man sikkerts finde en helt okay telefon for ~ 800 kr.

Fx i Bilka har de en:

Trådløs DECK-telefon med nummerviser
-Lille trådløs telefon ed3 linrs dispay. Babyalarm. Medhørsfunktion.
Telefonbog, plads til 40 navne og numre. Nummerviser med ring-op funktion.
Rækkevidde 300 meter ude, og 50 inde.Standbyfunktion 100 timer eller 6 timer
tale.

Den ser da hel fin ud, og koster 600 Kroner....