Varsel om huslejestigning?
Fra : John Sahl

Dato : 23-02-02 12:15

Hejsa, spørger lige for en veninde..

Må en udlejer godt varsle det sådan her?

Varsler i december om huslejestigning pr. 1. marts med
tilbagevirkende kraft så stigningen allerede skal betales
fra januar.

--
John Sahl, Webmaster http://www.websetter.dk
Skribenter søges på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-02-02 15:53

"John Sahl" <spamtrap1@mandezonen.dk> skrev...
> Må en udlejer godt varsle det sådan her?
>
> Varsler i december om huslejestigning pr. 1. marts med
> tilbagevirkende kraft så stigningen allerede skal betales
> fra januar.

Kommer an på, hvilken en slags huslejestigning det er - fx stigninger i
skatter og afgifter må godt varsles med tilbagevirkende kraft (og de bliver
typisk varslet i februar/marts måned, så det er nok en sådan varsling, der
er tale om).
Kom med flere oplysninger hvis du vil have et mere fyldestgørende svar!

Mvh. Camilla

Fra : Ove Kristensen

Dato : 23-02-02 16:35

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> "John Sahl" <spamtrap1@mandezonen.dk> skrev...
[klip)
> [...]
bliver
> typisk varslet i februar/marts måned, så det er nok en sådan varsling, der

Hvis der er tale om et boligselskab så tror jeg ikke på at det er lovligt,
så er jeg sikker på at der skal varsles 3 måneder før en huslejestigning og
jeg tror ikke på at der må varsles med tilbagevirkende kraft, det vil jo
også være mest naturligt at varsle når f.eks. boligselskabet får kendskab
til forhøjede udgifter.

Mvh

OveK.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-02-02 16:52

> [...]

> tilbagevirkende kraft (og de bliver typisk varslet i februar/marts
> måned, så det er nok en sådan varsling, der er tale om).

Hvilken lejelovs § giver mulighed for dette?

Jeg har prøvet at kigge både Lov om leje og Lov om leje af almene
boliger igennem og jeg har ikke fundet nogen §§, der giver mulighed for
lejeforhøjelse med tilbagevirkende kraft.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Nielsen

Dato : 23-02-02 17:47

"Morten Bjergstrøm" skriver:

> Hvilken lejelovs § giver mulighed for dette?

Lejelovens § 50, stk. 3.

mvh. Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-02-02 17:50

Nielsen <gk.nielsen@stofanet.dk> skrev:

> Lejelovens § 50, stk. 3.

Jeg siger tak

Lejeloven kan iøvrigt findes her, hvis John Sahl ikke allerede selv har
haft fat i den:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20010034729

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-02 19:41

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message news:Xns91BEB5792C12D.miljokemi.dk@130.226.1.34...
> Lejeloven kan iøvrigt findes her, hvis John Sahl ikke allerede selv har
> haft fat i den:
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20010034729

Tak til alle for god hjælp!

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-02 17:06

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message news:a58ais$c8v$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> er tale om).
> Kom med flere oplysninger hvis du vil have et mere fyldestgørende svar!

Desværre kan jeg ikke få yderligere oplysninger om det før i næste uge.
Det er dog privat udlejning, ikke et boligselskab.