Re: Gratis email uden at opgive personlige~
Fra : Peter

Dato : 22-02-02 22:39

> Der står sikkert i deres betingelser, at du skal opgive korrekte
> oplysninger, men de har da ingen kontrolmuligheder.
>
> Men poster du noget ulovligt, som børneporno, kan du findes ved
> hjælp af ipadresse.

Nej jeg kan ikke, kig i min header. Denne post er gået igennem flere
remailers verden over og oven i købet blevet krypteret undervejs.
Risokoen for at man kan få alle i remailerkæden til at afgive oplysninger
så mailen kan spores tilbage til mig er ekstremt lille. Der er jo steder
i verden hvor hverken FBI og hvad de ellers kalder sig kan stille
noget op. Tag for eksempel alle de warez sider som man ikke kan få lukket.
Desværre bliver de afskylige pædofile med deres børneporno også beskyttet
af dette

Hvis en gratis mailservice logger min IP når jeg er inde på deres side
for at oprette en mailadresse, får de ikke noget ud af det. Der findes jo
proxy'ere eller f.eks. Jap o.s.v. der benytter sig af mixmaster.

Nu kunne du måske spørge hvorfor jeg ønsker anonymitet, for hvis jeg ikke har
noget at skjule, har jeg jo heller ikke noget at frygte.

Jeg er simpelthen bare træt af dette bigbrothersamfund hvor vi bliver registreret
fra top til tå. Lige fra vi bliver født får vi stemplet et CPR nummer i røven
(undskyld mit sprog) og der er jo mange mærkelige mennesker derude(nej jeg er
ikke en af dem, jeg er faktiskt en flink fyr

Jeg er godt klar over at anonymitet kan misbruges til hjerteskærende ting som
børneporno eller terrorisme, men jeg mener nu alligevel at anonymitet er en ret
vi bør kæmpe for. Anonymitet er f.eks. en god ting hvis man har viden om korruption
på højt statsniveau, så man ikke risikerer at blive slået ihjel hvis man afgiver
disse oplysninger og dermed muligvis får sat en sneboldeffekt igang der medfører en
undersøgelse om rigtigheden af ens oplysninger.

Jeg skal iøvrigt bruge den gratis emailadresse til forums, hvor man *skal* oplyse
en gyldig emailadresse for at få adgang.

Tak for dit svar. Nu vil jeg prøve om jeg kan oprette en gratis emailadresse med
fiktive oplysninger, som dog ligner virkeligheden.

Husk, selv om man er paranoid, kan de godt være efter dig alligevel

--
Venlig hilsen
Peter