SFX
Fra : Christian Dyrhaug

Dato : 22-02-02 21:51

HEJ IGEN.

jeg har af flere forhandlere fået anbefalet et nyt "låg" til variatorn
på min SFX'er. Passer det at det gi'r noget, og hvor meget gi'r det???

Er der eventuelt nogen der vil sælge noget tunudstyr til denne moped???

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 23-02-02 13:41

Ja!!

Bagpladen som hedder R1R gir en hel del!! Hvis du piller alle begræsningerne
og sætter sådan en bagplade på, så skulle den sige 85 efter speedo, og et
rimelig godt Optræk!!!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-02-02 15:37

"CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja!!
>
> Bagpladen som hedder R1R gir en hel del!! Hvis du piller alle
begræsningerne
> og sætter sådan en bagplade på, så skulle den sige 85 efter speedo, og et

Det er ihvertfald kun hvis du skifter CDi'en også, ellers kommer den ikk
over max 65 på speedomteret, som brw, viser ca 4-6 for meget, målt med GPS!

> rimelig godt Optræk!!!

i forhold til andre ubegrænsede scootere.. jeg kan *næsten* følge med en Dr.
Big med sport og funky når jeg har next'en på *s*

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 24-02-02 17:02

En af mine venner har en SFX Repsol der er købt sidste år i december!!! Der
er pillet begrænsningerne og sat en R1R plade på, og den render ifølge
speedo 80 på toppen!!! Så må det vel bare vise meget forkert ???

Fra : bill gates

Dato : 24-02-02 17:23

jeg ved hebo laver det "største" tun til den, mallosi har en

Zylinderkit HEBO NIKASIL 70ccm Alu 10-11PS
Honda: SGX Sky, SH96, Bali 50, SFX

Zylinderkit MALOSSI 70ccm 7-8PS
Honda: SGX Sky, SH96, Bali 50, SFX

Zylinderkit POLINI 70ccm 8-9PS
Honda: SGX Sky, SH96, Bali 50, SFX, SXR, SH50 new,

og leo vinci og hebo laver potter til den.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-02-02 18:07

"bill gates" <micro@sucks.cum> skrev i en meddelelse

> jeg ved hebo laver det "største" tun til den, mallosi har en

Definer "største"!? måske Hebo er størst rent ydelsesmæssigt, men jeg ved
Proma laver en 50 mm cylinder til SFX, som faktisk yder pænt, kender en der
havde en Sfx med 50 mm proma, 17,5 mm dell'e, next og vario, desværre
standard CDi, den rendte 85 med et af de sygeste optræk der er set her på
egenen! Han åd en BW's ng med Corsa mener jeg på 400 meter'en!
Så jeg ville ikk kimse af Proma.

> [...]
>

> Zylinderkit POLINI 70ccm 8-9PS
> Honda: SGX Sky, SH96, Bali 50, SFX, SXR, SH50 new,
>
> og leo vinci og hebo laver potter til den.

Og tecnigas, og proma, og polini, og... og...

Hvis du læser www.usenet.dk/netetikette ville du finde ud af at din qoute
teknik ikke er for snedig! det er lidt irriterende at læse, har svært ved at
vide hvad du svarer på!

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-02-02 16:23

> Så jeg ville ikk kimse af Proma.

Nej men det ville jeg sgu! Proma er da det værste lort man kan få fingrene
i, medmindre det er til en Puch Maxi eller sådan noget...

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 28-02-02 18:37

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej men det ville jeg sgu! Proma er da det værste lort man kan få fingrene
> i, medmindre det er til en Puch Maxi eller sådan noget...

Det er så iorden.. jeg har bare hørt både godt og skidt, har ikke selv nogen
erfaringer..
Jakob, der havde omtalte cylinder kørt 6Kkm med sit, skiftede et nåleleje og
stempelringssæt, som alm vedligeholdelse..
Jeg har som sagt ingen erfaringer med det!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-02-02 17:55

> [...]
> er pillet begrænsningerne og sat en R1R plade på, og den render ifølge
> speedo 80 på toppen!!! Så må det vel bare vise meget forkert ???

måske.. der sidder en begrænsning i CDi'en ved 7250 O/M som *kan* fjernes så
den først slår til ved 9500 O/M, så det er muligt at han har fået gjort
dette. Evt. han er fuld af løgn eller ikke vejer mere end 42 kg =)
de fleste køber ny CDi, den koster i ordentlig kvalitet ca 800,- ved Donati.
Det er vist rimelig nemt at lave seriøst ged i sin CDi hvis man selv prøver
at fjerne den! kender en der mener han kan, har arbejdet ved en honda aut.
forhandler/værksted!

Fra : bill gates

Dato : 24-02-02 21:47

Ja jeg mente det "største" i form af kraftigeste, for diameteren betyder
langt fra høj ydelese, jeg køre let fra min kammerat, vi har begge en
peugeot Speedfight jeg har en 47mm polini og han har en 50mm Arrowe (nok
stavet forkert) skod cylinder, han mente jo også straks at jeg ville få stor
smæk fordi den hande 3mm mere men virkeligheden var anderledes. så tag efter
mærke ikke efter diameter.

Fra : RpR

Dato : 25-02-02 07:13

> [...]
stor
> smæk fordi den hande 3mm mere men virkeligheden var anderledes. så tag

Det er nu Proma der laver 50mm cylindre, ikke Arrow. Arrow laver udelukkende
udstødninger.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com