Müsli
Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 22-02-02 14:04

Hej
Er müslin sundt at spise?
Jeg er begyndt at spise müsli med youghurt (cheasy skovbær) til morgenmad,
er det ok nok? Før spiste jeg gourmetboller med diverse pålæg (mest
cheasyost). Jeg kan nemlig ikke fordrage at spise morgenmad som cornflakes
og havregryn osv. Så jeg vil bare vide om det er bedst at spise youghurt med
müsli eller goumetboller?
VH LKP

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 23-02-02 08:32

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er müslin sundt at spise?

ja, hvis ikke der er tilsat for meget sukker.
> [...]
cornflakes
> og havregryn osv. Så jeg vil bare vide om det er bedst at spise

Jeg lever efter A-kost og kan ikke undvære min "morgenbolle" så
jeg bager selv speltboller, og spiser hjemmelavet mysli til
frokost med vand på. Hvad du spiser, hvornår på dagen, er sådan
set ligemeget, bare forholdet mellem kulhydrat, protein og fedt er
indenfor normalområdet.
> VH LKP

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : LazyA

Dato : 23-02-02 22:01

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev

> Er müslin sundt at spise?

Ja, müsli er sundt at spise.
En anden nævnte noget om tilsætning af sukker. Naturligvis er for meget
sukker ikke sundt, men generelt er indholdet i müsli noget kroppen kan
bruge. Korn, nødder og rosiner er alle "sunde".
Problemet med müsli er indholdet af kalorier, hvilket er meget højt.
Er du igang med en streng slankekur vil jeg derfor anbefale dig at begrænse
mængden.
Til gengæld er det en god ide at få noget energi om morgenen, da det kan
begrænse "down-perioderne" i løbet af formiddagen, hvor der ellers kan ryge
en masse skidt indenbords.

Mvh

Anders

Fra : Girlie

Dato : 25-03-02 14:07

> [...]
> og havregryn osv. Så jeg vil bare vide om det er bedst at spise youghurt

PAS PÅ med müsli...der er rigtigt mange kalorier i....

Fra : Webwoman

Dato : 25-03-02 18:38

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> PAS PÅ med müsli...der er rigtigt mange kalorier i....

Kornkammeret müesli indeholder - pr. 100 gram - samme mængde kalorier som
havregryn.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 31-03-02 21:26

Webwoman <webwoman@FJERN.chicks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7ntsp$a6l$1@sunsite.dk...

> "Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kornkammeret müesli indeholder - pr. 100 gram - samme mængde kalorier som
> havregryn.
>
> Mvh. Lisbeth

Hej
Er havregryn så sundt?
Er kornkammerets Müsli så bedre?
VH LKP

Fra : katja

Dato : 01-04-02 00:09

Lisbeth Pedersen <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a87rfu$lvd$1@sunsite.dk...

> Hej
> Er havregryn så sundt?
> Er kornkammerets Müsli så bedre?
> VH LKP

Havregryn indeholder jeg mener det er 7 gram fedt pr. 100 gram!

Men absolut ikke noget man bør panikke over - fordi her er tale om den
"sunde" fedt.

Havregryn spiser jeg ofte, især fordi den giver en dejlig følelse af
virkelig at være mæt! - også efter en halv time.

Katja

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 01-04-02 10:53

> [...]
>
> Havregryn spiser jeg ofte, især fordi den giver en dejlig følelse af
> virkelig at være mæt! - også efter en halv time.

Hvilket er så bedst havregryn eller Nestle Fitness and Fruits?
VH LKP

Fra : News

Dato : 27-03-02 22:22

Hej Lisbet

Som de andre siger....så pas på med muesli, tildels er mange af dem for
fede, men så er der jo også lige sukkeret at tænke på, kig evt. forbi
www.madprocenter.dk og søg på müesli, så skal du bare se '

Mvh
Kim Emil

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 31-03-02 21:24

News <2727378m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca237ff$0$10901$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Som de andre siger....så pas på med muesli, tildels er mange af dem for
> fede, men så er der jo også lige sukkeret at tænke på, kig evt. forbi

Jeg har også tænkt på at bruge "Nestle Fitness and Fruits" er det bedre?
VH LKP