Nødråb
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-02-02 12:47

I det sidste halvandet døgn er der intet kommet ind under gentagne
forsøg på at hente indlæg fra dk.edb.mac. Jeg har konstateret, at to
indlæg, som jeg skrev i går, røg afsted. Kassen med udgående post gik
nemlig på 0. Derfor går jeg ud fra, at nærværende nødråb også vil blive
set, medmindre alle andre også er afskåret fra at modtage.
Mon problemet er min nyhedsserver: sunsite.auc.dk, som aldrig før har
svigtet mig? Jeg har forgæves prøvet at hente indlæg både over MacSoup
og Entourage.
Min email fungerer upåklageligt. Jeg håber, at nogen vil sende et godt
råd ad den vej. Hvis det drejer sig om at skifte server, vil jeg have
brug for en trin for trin vejledning.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-02-02 21:29

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> Min email fungerer upåklageligt. Jeg håber, at nogen vil sende et godt
> råd ad den vej. Hvis det drejer sig om at skifte server, vil jeg have

8 1/2 time senere.

Nu var der pludselig hul igennem. 2 døgn uden adgang til gruppen. Var
det vejrets skyld?

Ove Steen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-02-02 01:21

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Nu var der pludselig hul igennem. 2 døgn uden adgang til gruppen. Var
> det vejrets skyld?

Jeg oplevede det samme. (Det må være SunSITE serveren ik'?)

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-02-02 03:01

Hej Ove Steen

Samme problem her. Og det har ikke bare været Sunsite, der har været
totalt nede, men også Stofanets newsserver og Telias har haff det sidt,
men dog kommet med indlæg og svar, - men op til 12 timer forsinket...
Stofanet Support oplyste, at deres (Telias) newsserver har været _meget_
ustabil i de sidste par uger.

Jeg sendte fx. 4 indlæg til dk.edb.mac, men ingen af dem nåede frem, så
jeg skiftede over til Telias newsserver og sendte dem igen, og de blev
registreret efter ca. 4 timers venten....

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> Mon problemet er min nyhedsserver: sunsite.auc.dk, som aldrig før har
> svigtet mig? Jeg har forgæves prøvet at hente indlæg både over MacSoup

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World