/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
Grafisk identitetslinie
Fra : Ian Rosenfeldt


Dato : 22-02-02 20:36

Hej Gruppe. Jeg skal koordinere udviklingen af en grafisk identitetslinie,
eller profil for en virksomhed. DVS. grafiske guidelines, logo,
reklamemateriale mm. Det jeg søger er et website, eller bøger der beskriver
denne process, falgruber mm. Er der nogen der har en ide om hvor jeg kan
finde disse?.

På forhånd tak.

Ian



 
 
Kasper Damkjær (22-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Damkjær


Dato : 22-02-02 22:52

Ian Rosenfeldt skrev: (messageID:
<news:3c769d9d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Hej Gruppe. Jeg skal koordinere udviklingen af en grafisk
> identitetslinie, eller profil for en virksomhed. DVS. grafiske
> guidelines, logo, reklamemateriale mm. Det jeg søger er et website,
> eller bøger der beskriver denne process, falgruber mm. Er der nogen der
> har en ide om hvor jeg kan finde disse?.

Du kan se lidt på:
http://corporate-branding.com/index.htm

Det vigtigste i processen er ikke så meget det grafiske arbejde (det kan man
hyre et bureau til*), men derimod at få klarlagt virksomhedens "sande jeg".

Mit råd er at starte med en grundig analyse af virksomheden, der kortlægger
alle vigtige detaljer om produkter, virksomhedskultur, medarbejdere,
kundesegmenter, konkurrenter og alle andre parametre, der er med til at
beskrive præcis hvad det er for en virksomhed du har med at gøre. Du skal
besvare spørgsmålet "hvem er vi (virksomheden)?"

Analysen skulle gerne give klarhed over virksomhedens identitet på et
overordnet abstraktionsniveau. Derefter gælder det om at få konkretiseret
denne "følelse" i form af en grafisk identitet.

De værste faldgrupper kunne være at efterligne konkurrenternes stil eller
profilere sig som noget man i virkeligheden slet ikke er, men blot fokusere
på modefænomener. Husk, en god grafik identitet er tidløs og holder mange år
(f.eks. Coca-Cola og IBM)



*) Visse bureauer har også kompetencer indenfor analyseområdet.


--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Ian Rosenfeldt (22-02-2002)
Kommentar
Fra : Ian Rosenfeldt


Dato : 22-02-02 23:46

Tak for dit gode råd, meget flot formuleret - jeg vil helt sikkert kunne
bruge det.

Mvh.

Ian
"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
news:Xns91BDE8ABFA21Cusenetdamkjaernet@194.19.194.6...
> Ian Rosenfeldt skrev: (messageID:
> <news:3c769d9d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)
>
> > Hej Gruppe. Jeg skal koordinere udviklingen af en grafisk
> > identitetslinie, eller profil for en virksomhed. DVS. grafiske
> > guidelines, logo, reklamemateriale mm. Det jeg søger er et website,
> > eller bøger der beskriver denne process, falgruber mm. Er der nogen der
> > har en ide om hvor jeg kan finde disse?.
>
> Du kan se lidt på:
> http://corporate-branding.com/index.htm
>
> Det vigtigste i processen er ikke så meget det grafiske arbejde (det kan
man
> hyre et bureau til*), men derimod at få klarlagt virksomhedens "sande
jeg".
>
> Mit råd er at starte med en grundig analyse af virksomheden, der
kortlægger
> alle vigtige detaljer om produkter, virksomhedskultur, medarbejdere,
> kundesegmenter, konkurrenter og alle andre parametre, der er med til at
> beskrive præcis hvad det er for en virksomhed du har med at gøre. Du skal
> besvare spørgsmålet "hvem er vi (virksomheden)?"
>
> Analysen skulle gerne give klarhed over virksomhedens identitet på et
> overordnet abstraktionsniveau. Derefter gælder det om at få konkretiseret
> denne "følelse" i form af en grafisk identitet.
>
> De værste faldgrupper kunne være at efterligne konkurrenternes stil eller
> profilere sig som noget man i virkeligheden slet ikke er, men blot
fokusere
> på modefænomener. Husk, en god grafik identitet er tidløs og holder mange
år
> (f.eks. Coca-Cola og IBM)
>
>
>
> *) Visse bureauer har også kompetencer indenfor analyseområdet.
>
>
> --
> Kasper Damkjær
> http://www.damkjaer.net



Gudrun (24-02-2002)
Kommentar
Fra : Gudrun


Dato : 24-02-02 00:18

Hejsa...

Et godt sted at finde ideer til enkle, men derfor geniale logoer er
følgende:

http://pagelab.com/Ligature/Ligature1.html

God fornøjelse

Knus Gudrun

*********************************

"Ian Rosenfeldt" <ian_r@jubiimail.dk> wrote in message
news:3c769d9d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Gruppe. Jeg skal koordinere udviklingen af en grafisk identitetslinie,
> eller profil for en virksomhed. DVS. grafiske guidelines, logo,
> reklamemateriale mm. Det jeg søger er et website, eller bøger der
beskriver
> denne process, falgruber mm. Er der nogen der har en ide om hvor jeg kan
> finde disse?.
>
> På forhånd tak.
>
> Ian
>
>



Ian Rosenfeldt (24-02-2002)
Kommentar
Fra : Ian Rosenfeldt


Dato : 24-02-02 18:58

Jeg takker!!
"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> wrote in message
news:3c78232d$0$10845$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa...
>
> Et godt sted at finde ideer til enkle, men derfor geniale logoer er
> følgende:
>
> http://pagelab.com/Ligature/Ligature1.html
>
> God fornøjelse
>
> Knus Gudrun
>
> *********************************
>
> "Ian Rosenfeldt" <ian_r@jubiimail.dk> wrote in message
> news:3c769d9d$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Gruppe. Jeg skal koordinere udviklingen af en grafisk
identitetslinie,
> > eller profil for en virksomhed. DVS. grafiske guidelines, logo,
> > reklamemateriale mm. Det jeg søger er et website, eller bøger der
> beskriver
> > denne process, falgruber mm. Er der nogen der har en ide om hvor jeg kan
> > finde disse?.
> >
> > På forhånd tak.
> >
> > Ian
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste